مدال نقره دختران ربات ساز هرات در واشنگتن
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۴/۲۸ کد خبر: 136073 منبع: پرینت

دختران روبات ساز کشور در رقابت بین المللی روبات ها شاگردان مکاتب در واشنگتن در بخش "دستاوردهای شجاعانه" برنده ی مدال نقره شدند.

این رقابت بین المللی با اشتراک 162 کشور برگزار شد و تیم افغانستان توانست در سه روز مسابقه 243 امتیاز را کسب کند و در جایگاه 103 قرار بگیرد.
لیدا عزیزی، یاسمین یاسین زاده، سمیه فاروقی، رودابه نوری، کوثر روشان و فاطمه قادریان اعضای گروه رباتیک کشور بودند.

ایوانکا ترامپ و مشاور رییس جمهور آمریکا با این گروه کشور دیدار و دستاورد آنان را قابل ستایش گفتند و همچنین سفارت افغانستان در امریکا شام سه شنبه، ۲۷ سرطان این گروه را با یک مهمانی پذیرایی کرد.

قرار است این گروه تا دو روز دیگر امریکا را به قصد افغانستان ترک کند.

گفتنی است که در این رقابت ها، گروه اروپا با ۴۴۳ امتیاز جایگاه نخست را در بین ۱۶۲ تیم اشتراک کننده کسب کرد، هلند با ۴۰۰ امتیاز جایگاه دوم، اسراییل با ۳۹۰ امتیاز جایگاه سوم و کروشیا و گانا به ترتیب مقام های چهارم و پنجم، تیم چین مقام نهم این رقابت ها را در سطح تیمی به خود اختصاص دادند. تیم آمریکا نیز با 167 امتیاز در جایگاه 153 قرار گرفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسابقات رباتیک واشنگتن
تیم افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر ترامپ این دختر هار ا غرض گرفته باشد چطور خواهد شد شما مردم خو خوش وقت هستید ولی دل من بسیار گواهی بد می دهد.
خدایا خودت از شر ترامپ دختر باز این دخترک های مظلوم را نگاه کرده باشی.
احمدی نژاد

>>>   ترامپ حتی از خانم های شصت ساله خوشش می آید، اوحتی درسفرهایش خانم یکی ازمقامات بلندپایه اروپایی را درمراسم استقبال ازاو درجلو شوهرش گفته: چه اندام خوبی داری؟ این را به شوهرش نیزگفته است، احتیاط راه نجات است. اگرهم چیزی گفته باشد کاری ازدست مان ساخته نیست، چون زور دارد، شهوتی هست، اگردرحال مستی باشد عقل هم که ندارد، بیحوصله هم هست، پس چرا نکند؟. سفارت ما درآمریکا مقصر است. مگراینکه ترامپ به اصول انسانی واخلاقی ودیپلماتیک پایبندی داشته باشد. وقتی پولیس امنیتی عربستان ومحافظین مقدس ترین مکان اسلام درعربستان به نوجوانان ایرانی تجاوزکرد، چه شد، بازخواست نشد.

>>>   بسیار خوب فرمودید نظر دهنده اول بجا است ترامپ خطر ناک است.
الاهه عمر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است