شروع رایزنی های حنیف اتمر در قزاقستان و ازبکستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۲    ۱۳۹۶/۴/۲۶ کد خبر: 135998 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان برای انجام گفتگوهای سیاسی و نظامی با مقامات برخی کشورهای آسیای مرکزی، در رأس یک هیأت بلندپایۀ دولتی، ابتدا عازم آستانه، پایتخت قزاقستان شده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت ملی آمده است که مشاور امنیت ملی کشور در اولین سفر خود به کشورهای آسیای مرکزی، نخست در آستانه پایتخت قزاقستان، درباره تأمین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، به خصوص چگونگی راه های مبارزه با هراس افگنی، با مقام های سیاسی و نظامی این کشور گفتگو خواهد کرد.

شورای امنیت ملی افزوده که آقای اتمر در این دیدار در کنار بحث درباره توسعه همکاری های دوجانبه میان هر دو کشور، در مورد موضوعات تعقیبی نشست ها و دیدارهای قبلی نیز گفتگو خواهد کرد.

در این بیانیه آمده که مشاور امنیت ملی در دیدار با مقامات قزاقستانی، روی بهبود و دوام همکاری های اقتصادی میان دو کشور نیز صحبت خواهد نمود.

قرار است پس از قزاقستان، مشاور امنیت ملی کشور سفری به ازبکستان داشته و در آنجا نیز با مقامات بلندپایه آن کشور درباره چگونگی همکاری های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان هر دو کشور بحث خواهد کرد.

در همین حال، هیأتی در بخش اقتصادی که در رأس آن داکتر محمد همایون قیومی، مشاور اقتصادی رییس جمهور قرار دارد، با هیأت بلندپایه امنیتی در ازبکستان می پیوندد، که به گونه مشترک به بحث های سیاسی و اقتصادی میان هر دو کشور خواهند پرداخت و این گفتگوها را پیش خواهند برد.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افزوده که حنیف اتمر در این سفر با جانب ازبکستانی درباره صلح و نیز چگونگی مبارزه در برابر تروریزم گفتگو خواهد کرد و نیز هیأت اقتصادی درباره تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی میان دو کشور با مقامات ازبکستانی مذاکره خواهد کرد.

از طرفی کارشناسان بر این باوراند که سفر اتمر به برخی از کشورهای آسیای مرکزی به دنبال اتهاماتی است که به وی نسبت داده شده است. اتهاماتی که می گویند اتمر از افراد وابسته به داعش در افغانستان حمایت می کند. به گفته این کارشناسان حالا اتمر تلاش دارد تا با رایزهای جدید، اتهامات وارده بر خود را رد کند و شک مقامات کشورهای آسیای مرکزی را هم بر طرف سازد.

فارسی.رو


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قزاقستان
ازبکستان
نظرات بینندگان:

>>>   اين شخص بدنبال رشوه از كشورهاى أوزبكستان و قزاقستان ميباشد ديگه گپايش قصه مفت بره رسانه ها و عوامفريبى ست.
نثار احمد

>>>   غرب آنها را فراموش کرده است و در قصه شان نیست.
بخاطر آن که خود را مهم جلوه بدهند، گاه ازبکستان میروند، گاه تاجکستان، گاه ترکمنستان و گاهی قزاقستان.
هیچ دست آوردی هم ازین سفر ها ندارند.
دیگر آنزمان ها را گاو خورد که در یک روز دو رییس جمهور کشور های اروپایی به افغانستان می آمد و حامد کرزی دست و پاچه میشد که زودتر با کدام آن ملاقات کند.
و یا هنگام تحلیف دوره دوم ریاست جمهوری کرزی، وزرای خارجه کشور های اروپایی و روسیه و چین، در تالار به حامد کرزی کف میزدند.
اشرف غنی سویه افغانستان را به یک گدایگر تبدیل کرد و خودش را خوبترین گدایگر در جهان معرفی کرد.

>>>   زنده باد افغانستان، پاینده باد وحدت ملی ملت افغانستان (البته نه حکومت وحدت ملی)!
هرچند نمیخواهم مدافع شخص حنیف اتمر باشم اما اگر هزار بار بگویند که اتمر با داعش و یا طالب رابطه دارد، یک فیص هم قبول نخواهم کرد! حنیف اتمر یک شخصیت سیاسی چپی است که رابطه اش با داعش خلط خون با شیر است که هیچ امکان ندارد، مخالفین آیدیولوژیک حنیف اتمر خیلی هم ناجوان استند، آنان از هیچگونه افتراء علیه وی و امثالش دریغ نمیورزند، گاهی ایشانرا کمونست میگویند و گاهی طالب و حالا هم داعش! کاملاً مزخرف است! اگر اتمر کمونست باشد، هیچگاهی نمیتواند طالب، داعش و یا حامی آنان باشد!
مخالفین اتمر باید یا ویرا فردی کمونست و یا هم هم مرتبط به طالب و داعش قبول نمایند، اگر از من پرسیده شود، من آقای اتمر را نه منحیث یک کمونست بلکه فردی نزدیک به کمونست یا راهرو کمونست میدانم و خوب میدانم که ایشان از طالب و داعش فرسنگ ها بدور استند اما: مخالفین شان که اکثراً جهادیهای شعوری استند، با طالب و داعش وجه مشترک داشته و در واقع ریشۀ همۀ شان از یک جاه است، میان مجاهدین، طالب و داعش فرقی وجود ندارد مگر در نام. طالب تداوم مجاهدین و داعش شکل تغیر یافتۀ طالب است، خلاص!
میهن زرغون

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
يادِ زنده ياد مارشال صاحب بخير، هنگامي كه مسووليت سِمَتِ معاونيت اوّلِ رياست جمهوري را عهده دار بودند، در يك سفرِ نامنتظر جهت تداوي به كشورِ آلمان عزيمت نموده بودند. چند روزي نه گذشته بود كه خبرگزاري به اصطلاح پژواك، خبرِ مرگ مارشال افغانستان را انتشار كرد. با بازگشتِ دوباره مارشال صاحب به افغانستان خبرگزاري به اصطلاح پژواك حدودن دوماه از نشرات باز ماند و دست اندركاران اين نهاد به دادستاني معرفي شدند، امّا حالا ديده شود كه ياران و دوستان آقاي دوستم در پيوند به نشرِ چُنين شايعه بي اساس چه تصميمي خواهند گرفت. و با كارگزارانِ اين رسانه چه محاسبه يي خواهند داشت؟

>>>   حنیف اتمر این خاین به ملت و مملکت چه در رژیم های گذشته و چه در حکومت های موجود از خیانت در حق ملت و کشور انچه در توان اش است دریغ نکرده و نمیکند چون خیانت عادت و پیشه ان گردیده است .

>>>   نتیجه مشاورت اتمر به غنی داغ ساختن خصومت های قومی در افغانستان ، کمک به هار ساختن هر چه بیشتر تروریست تهای داعش ، ایجاد بی ثباتی بیش از پیش در دستگاه حکومت چیزی دیگری تا حال بار نیاورده است و این سفر های وی نیز به کشور های اسیای میانه تلاش های بیهوده ای است اتمر خود میداند که روسیه و این کشور ها میدانند که مهندس داعش در افغانستان کی است.

>>>   شاكر كارگر نقش تهيه ماساژور ها را براى أتمر دارد به همين لحاظ در سفرها همراهش برده ميشود
عبدالرحمن

>>>   به نظر دهنده چهارم!
کرزی کسی را که وظیفه داده بود که با ازدیاد مقدار داروی قلبی مارشال در آلمان او را به قتل برساند، موفق نشد. بنأ بعد از آن که مارشال به کابل آمد، مقدار دوای قلبی او را اضافه کردند و او را به قتل رساندند.
خبر گزاری پژواک بیچاره چه گناه دارد، وقتی که کسی مسؤلیت وظیفوی خویش را درست انجام ندهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است