استقرار 200 هزار نیروی پاکستانی در امتداد دیورند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۳    ۱۳۹۶/۴/۲۶ کد خبر: 135982 منبع: پرینت

ارتش پاکستان یک هزار پاسگاه امنیتی در امتداد خط دیورند ساخته و 200 هزار نیرو را در نزدیکی مرز با افغانستان جابجا کرده است.

به نقل از یک، آصف غور، سخنگوی ارتش پاکستان به رسانه ها گفته است که تهدید هراس افکنی هنوز هم در امتداد مرز افغانستان وجود دارد و اسلام آباد تاکنون نتوانسته است بصورت هماهنگ کار مناسب با افغانستان در این زمینه بکند و از اینرو اسلام آباد چاره ای جز ایجاد پاسگاه های یکجانبه در امتداد مرز نداشته است.

سخنگوی ارتش پاکستان دلیل جابجایی پاسگاه‌ها را جلوگیری از رفت‌وآمد هراس‌افگنان و همکاری‌نکردن حکومت افغانستان گفته است.

گفتنی است که چندی قبل حکومت از فصل تازه روابط، عملیات های مشترک و تبادل اطلاعات استخباراتی با پاکستان با میانجیگری آمریکا و چین صحبت می کرد اما اقدامات یکطرفه و بی خبری مقامات کشور از ساخت پاسگاه ها و استقرار نظامیان از جانب پاکستان این گفته ها را مردود جلوه می دهد.

گفتنی است که امروز دوشنبه 26 سرطان 96، یک موتر لاری با ده تن مواد انفجاری در میان لوازم خانگی، همراه با راننده پاکستانی آن توسط نیروهای مرزی شرق افغانستان بازداشت شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
مرز افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اینها داعشی ها هستند که برای سمت شمال افغانستان آمادگی بگیرند ،ای پاکستان نا پاک رو به این همه دار و دسته اش .

>>>   نظر من این است که هر کسیکه با امپریالیزم امریکا پیمان نظامی را امضانماید روزګارش همین خواهد بود که همسایګان بالایش حاکم ګردد و هیچګونه دفاعیه نداشته باشد .

>>>   پاکستان کذاب دشمن افغانستان مسبب همه بدبختی ها و خرابی های کشور ما افغانستان بوده واست و غنی احمدزی مطابق خواست پاکستان با دادن امتیازات بی حساب به جاسوس پاکستان تحت نام مصالحه با گلبیدین جاسوس شناخته شده ای اس ای و ایجاد دفتر و موقعیت ان در شهر کابل بکمک غنی احمدزی در حقیقت اجازه ایجاد و بازکشایی دفتر ای اس ای پاکستان در پایتخت کشور ماست و از روزیکه این جاسوس با افراد زیر امر اش در شهر کابل جا گرفته انتحار وانفجار خیلی بزرگ در شهر کابل بیشتر از پیش گردیده است و با امدن گلبیدین بنام مصالحه با دولت نه جنگ فروکش کرده ونه اعضای حزب اسلامی گلبیدین تفنگداران اش تفنگ بر زمین گذاشته ونه سلاح ومهمات این حزب جنگی به دولت تسلیم گردیده بلکه گلبیدین واضحا گفته که سلاح های خود را تا امنیت کامل کشور تسلیم نمیکنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است