ابراهیمی: سیاسیون باعث سقوط نظام نشوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۶/۴/۲۵ کد خبر: 135923 منبع: پرینت

پس از ایجاد ایتلاف نجات افغانستان در ترکیه، اینبار گروهی 60 نفری از اعضای مجلس نمایندگان در قندهار گردهم آمدند و صدای اعتراض خود را در برابر حکومت بلند کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست روز شنبه 24 سرطان 96 این مجلس، درخصوص هشدار کودتای سفید، معاون اول مجلس نمایندگان به رییس جمهور، اعضای مجلس را به خویشتن داری خواند و گفته است که سیاسیون نباید کاری کنند که سبب سقوط نظام شود.

ابراهیمی با اظهار اینکه تلاش هایی در جریان است که با اختلافات قومی، وفاق سیاسی کشور را از بین ببرند بیان کرده است که ایجاد ایتلاف ها نشان دهنده نگرانی در ثبات سیاسی و امنیتی کشور است. مخاطب ما رهبری ایتلاف ها است که خوب است با درک مسوولیت با نظام همکار باشند و رهبری حکومت نیز باید از ظرفیت های موجود برای نجات و ثبات افغانستان استفاده کند.

وی افزوده است که پیش از اینکه بحران خطرناک ایجاد و از کنترل خارج شود، رهبران حکومت وحدت ملی بخصوص رییس جمهور غنی در این راستا توجه کنند.

این موضع گیری ها درحالی مطرح می شود که شماری از اعضای مجلس، تشکیل گردهمایی در قندهار به مشمولیت هیات اداری مجلس نمایندگان را سواستفاده از کرسی هیات اداری گفته اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس نمایندگان
ایتلاف ها
نظرات بینندگان:

>>>   سیاشیون نمیکنند خطر دزد ها بیشتر است

>>>   مهره های خبیثه، مضر، پلید و نفاق افگن مانند یون وامثالهم را، که خلیفه غنی را، در ارگ محاصر و از خارج تحت فشار قرار میدهند از جامعه دور کنید هیج وقت همچو اتفاقات که سبب تباهی و بربادی افغانستان و ملت باهم برادرش شود واقع نخواهد شد

>>>   Zahir Ariaie
ما هميشه مى گفتيم با داشتن رياست اجرايه ان سلطه تاريخى تا حدى شكست و به نوعى قدرت تا حدودى غير متمركز شد و روند اغاز گرديد. اما با گذشت زمان و نمودار شدن واقعيت هاى پشت پرده گفتن اين حرف چندان درست نيست. اگر انگونه كه تصور ميشد رياست اجرايه در اجراى اصلاحات موفق ميشد، نهاد اجرايه شكل قانونى پيدا مى كرد و از نظر حقوقى وارد نظام ميشد و رياست اجرايه از صلاحيت هاى اجرايوى برخوردار ميشد ، در ان زمان ادعا كردن ما ميتوانست واقعى باشد اما اكنون با همين شرايط فعلى كاملاً مردم فريبى است. با ختم اين حكومت ، در صورت عدم اجرايى توافقات رياست اجرايه عملاً منحل خواهد شد چون در اساس يك توافق در يك مقطع از زمان ، ان هم توافقى كه هيچ ضمانت اجرايى ندارد بوجود امده است. براى حفظ رياست اجرايه يك بحران انتخاباتى ، يك توافق ديگر و راى چند ميليونى نياز خواهد بود. راه دوم ان كه مردم دارند از ان نگرانى ميكنند نا ديده گرفتن أرمان هاى مردم ، توافق ريس اجرايه و غنى با حمايت قدرت هاى خارجى به شكل فعلى و سمبوليك ان است كه در واقع ما نه تنها يك ريس جمهور تحميلى مانند دوره فعلى خواهيم داشت بلكه يك ريس اجرايه تحميلى نيز خواهيم داشت. اين فورمول غنى را فرصت مى دهد تا با ادامه سياست هاى خود برنامه هاى خود را عملى كند و در ان طرف ريس اجرايه نيز از پنج سال قدرت سمبوليك ، سفر ها، فخر فروشى ها وغيره برخوردار ميشود.
راه حل همانا ايستادگى و فشار بر هر دو ركن دولت هم ارگ و هم رياست اجرايه است. چون همين اكنون اكثريت مردم به صداقت داكتر عبدالله و رياست اجرايه در عملى نمودن توافقات باور ندارند. اصلاحات خواست مردم است و دست أورد مردم خواهد بود!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است