داعش عراق، خطری برای افغانستان نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۴/۲۴ کد خبر: 135883 منبع: پرینت

نیروهای داعشی از موصل فرار کرده نمی توانند و خطری به افغانستان خلق نخواهند کرد.

به نقل از یک، فرزدق زهیرالغلای، سفیر عراق در افغانستان نگرانی درخصوص حضور جنگجویان شکست خورده داعش در عراق به افغانستان می گوید که این نگرانی ها بیجا است و جنگجویان این گروه در عراق خطری برای افغانستان نمی توانند ایجاد کنند.

سفیر عراق درکابل تاکید می کند پیروزی عراق در موصل، پیروزی تمام کسانی است که با این کشور ابراز همبستگی و کمک کردند و تمام کشورهای جهان باید مبارزه مشترک بر ضد این گروه انجام دهند.

پیش از این نگرانی هایی از حضور نیروهای شکست خورده داعش از عراق و سوریه به افغانستان وجود داشت و گمان می رود این نگرانی ها همزمان با آزادسازی موصل در عراق و فرار این گروه جنگجو از این ولایت کشور عراق بیشتر شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر عراق
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Saboor Raheel
بک بار دیگر باید اذعان کرد که مشکل اصلی و دشمن دهن دروازۀ ماتفکر و ذهنیت فاشیستی قومی حاکم به رهبری افغان ملت و سوپر فاشیستهای دیگر است، نه داعش. طالب نام دیگر فاشیزم قومی است که اکثریت اعضایش در کابل و شامل حکومت اند.

این که امریکا و غرب حامی و پشتیبان حکومت اشرف غنی باشد و در نتیجه پشتیبان فاشیزم باشد، یک توهم است. یک راه آسان است برای رفتن به دنبال آدرسهای غلط و گریز از اصل ماجرا. امریکا و غرب اگر باشد یا نباشد، فاشیزم اینجا بوده است. گاهی در چهرۀ امان الله خان و طرزی، گاهی در چهرۀ نادر خان و محمدگل مومند، گاه در چهرۀ برادران داوود، گاه در چهرۀ امین و تره کی و گاه در چهرۀ خلیلزاد و کرزی و اکنون هم غنی و ملا فلان و ملا بهمان.

بیرونیها، چه انگلیس و چه روس و چه امریکا به دنبال منافع خود بوده اند و فاشیزم عصای شان. فاشیزم به خاطر رسیدن به امیال خود به خارجیها سواری داده است و می دهد. مشکل اصلی فاشیزم است.

ما تا زمانی نمی توانیم از مشکل با خارجیها رهایی یابیم که متحد نشویم، ملت نشویم. فاشیزم دشمن ملت شدن است. فاشیزم پرجیره است. فاشیزم تمامیتخواه است. فاشیزم دشمن دگراندیشی، دموکراسی، دگرهویتی و دگر فرهنگی است. فاشیزم تنها در نفاق می تواند وجود داشته باشد. پس وجود فاشیزم یعنی وجود نفاق، یعنی وجود متجاوزین و بیگانگان در کشور. هیچ کس دیگری نبود، فاشیزم پاکستان را می آورد. مگر یادتان رفت؟ مگر در پنج سال حکومت پاکستان (طاذبان) در کابل شما هرگز از منابع فاشیستی اعتراضی شنیدید؟ مگر همه به جای پاکستان و حاکمیت شرمبار و توهین آمیزش در کابل، شب و روز علیه جبهه متحد ملی اسلامی نمی جفیدند؟ مگر همۀ دشمنان مقاومت ضد طالبان همین حالا در حکومت و در جبهۀ غنی نیستند؟

چرا خود را فریب باید داد؟ چرا آدرس غلط؟ چرا سنگهای کلان را بر می دارید، اگر قصد تان زدن است؟

دشمن ما فاشیزم است، دشمن ما ارگ است! اول باید با ارگ و فاشیزم حانه کرده در آن یک رخه کرد، بعد داعش و بعد از آن اگر امریکا و غرب از داعش پشتیبانی کرد، علیه امریکا و غرب متحدانه، همانند یک ملت واحد ییستیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است