پیام شورای مردمی جنبش روشنایی در بامیان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۶    ۱۳۹۶/۴/۲۴ کد خبر: 135866 منبع: پرینت

پیام شورای عالی مردمی جنبش روشنایی در ارتباط با اعتراض مدنی عدالت‌خواهان در بامیان

به نام خداوند توانا و دادگر
بامیان سرافراز سپاس!
روز جمعه 23 سرطان 96 جوانان آگاه، آزاده و عدالتخواه بامیان در جریان سفر داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی به این شهر یک بار دیگر صدای اعتراض خود را در برابر ستم و تبعیض سیستماتیک علیه شهروندان این سرزمین خسته از بیداد بلند کردند؛ تا به رهبران ارگ و سپیدار یادآوری کنند که وعده های عوام‌فریبانه نمی تواند آرمان و مطالبه یاران شهید ما را تحت الشعاع قرار دهد.

جوانان سرافراز بامیانی در آستانه سالگرد دوم اسد روز دسیسه فاجعه بار حلقه خاص امنیتی علیه تظاهرات مدنی جنبش روشنایی که به شهادت 86 تن از پیشگامان جنبش و جراحت بیش از 400 تن دیگر انجامید، یک بار دیگر با خروش عدالت‌خواهانه خود در برابر رییس اجرایی حکومت اعلام کردند که فریاد دادخواهی و عدالت طلبی جنبش روشنایی تا تحقق مطالبه یاران شهید ما که همانا تطبیق ماستر پلان اصلی برق کشور و امتداد لین برق 500 کیلوولت از مسیر بامیان - میدان وردک است ادامه خواهد داشت و عدالت‌خواهان در داخل و خارج از کشور در هر فرصتی در برابر تبعیض پیشگان فریاد اعتراض خود را بلند خواهند کرد.

اعتراض عدالت‌خواهان در بامیان در شرایطی صورت گرفت که متاسفانه مقامات اداره محلی بامیان باپیروی از حاکمان مستبد کابل، از انجام وظایف قانونی شان سرپیچی کرده و قصد ممانعت از بیان خواست ها و مطالبات مشروع مردم را داشتند؛ بی خبر از اینکه وقتی جامعه از تبعیض و ستم به ستوه آمده باشد، در ناگوار ترین شرایط نیز راهی برای بیان نارضایتی و اعتراض خود خواهد یافت.

شورای عالی مردمی جنبش روشنایی در کابل با تقدیر از این حرکت عدالت‌خواهانه و مدنی مردم بامیان به تمام عدالت‌خواهان در جهان اطمینان می دهد که بر پای مطالبه یاران شهید خود چون کوه بابا استوار و پابرجا ایستاده است و ضمن تاکید بر ماهیت مدنی و عدالت‌خواهانه فعالیت های جنبش، اعلام می کند با هیچ شخص و جناح سیاسی خصومت نمی ورزد؛ اما تحت هیچ شرایطی از مطالبات مشروع و انسانی خود دست بر نخواهد داشت.

شورای عالی مردمی جنبش روشنایی
23 سرطان 96
کابل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش
بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   دوباره بچه جوان هزاره را بهزاد به کشتند.بدهد.نرواری باز در کشورهای خارحی همین هزاره احمق اسپانسر کند. مصرف کند.اگر برسد.بهزاد به یکجای برسد. مثل دهه نود همین تاجک پنجشیری نبود.کی همراه هزاره جنگ می کرد .سک واری کشتند. چرا بخاطر قوم تاجک همراه پشتون جنگ می کند.این تاجک ها بی کفایت استند. بالای قانونی بهزاد صالح اطمینان دارید. باز در خارج کیس جور می کنید.کی طالب ما را می کشد.خوب بهانه جور کردید.من در استرالیا زندگی می کنم. دوست های من هزاره های شریف است. همین خارجی ها حالا کیس هزارها را قبول نمی کند.می گویند. دروغ می گویند.مردمان ایرانی هزاره ها را اشغال می گوید.لطفا خفه نشویدچشم دیده من است. هر جای بروید.باز افغانی یاد میشود.به حرف های رهبران جنبش روشنای نروید.این ها به ولایت های خود مردم خود چی کردند.استفاده میشود. یگانه راه درس بخوانید.همین حال در هر جای کابل خوب چوکی دارید.همین اشنا سخن گوی اتمر نبود.سخن گویی عبدالله نیود.حال چی گو می خورد. هیچ وقت از پشتنون جدا خود را مکنید.وطن مشترک است.همن پشتنون دفاع شما را خواهد.کرد.تاجک بیش پای خود را می بیند.

>>>   پشتون بچیم از گپ هایت بوی تبعیض و نژاد پرستی میاید و میگوی که در استرالیا استی من میگویم پشتون که در کره مریخ هم برود چند خاصیت پشتون هیچ وقت تغیر نمیکند قوم پرستی.تبعیض. بی عقلی وحشی گری و شما را چی به تمدن و حرکت های مدنی شما بروید کوچی گری و چوپانی تان کنین او قوم گم شده اسرایل شما دشمن اسلام و مسلمانان هستین شما باید برگردانده شویم به ملک اصلی تان همو اسرایل شما ها هر جای باشید اونجا را به گوه میکشانید پشتون یعنی میکروپ جامعه از همو زبان دوزخ تان معلوم است که شما چی قسم یک موجودات ....و غول هستین فقط و فقط همو پنجابی های پاکستان میفهمد که شما را چی قسم .... تا و بالای شما را یکی کنند شما پیش بادر هتی پاکستانی تان سر خم هستین چونگ زده نمیتوانین اگر جرات داری و غیرت داری برو.....لاهور نجات بته که بیچاره ها در اوجا جان شان شاریدن و به 50 کلدار خرید و فروش میشود و شما کوچی های خمیر را به تاجک و هزاره غرض نیست وقتی شما کوچی های اشپشی نباشید ما عاری ربان ها با هم به تفاهم میرسیم

>>>   ما مردم هزاره خواهان اعاده عدالت وحق خود هستیم،نه دشمن پشتون هستیم ونه دشمن تاجیک!‏ هر کسی در رأس حکومت هست باید بین مردم افغانستان عدالت اجتماعی ،سیاسی،اقتصادی ،آموزشی وانکشافی را اجرا کند!حاکمان مستبد هستند که با ایجاد تعیض بین مردم واقوام ساکن کشور تفرقه ،نفاق ودشمنی را گسترش میدهند!‏ انتحاری و ترور کار ستون پنجم است که در داخل دولت وتوسط غنی،اتمر واستانکزی رهبری میشود.
بیدار

>>>   رهبران جنبش روشنایی مانند بهزاد و ناجی و ذولفقار و غیره و غیره شما ها باعث قتل 83 نفر انسان های خوش باور و بیگناه شدید اما شما قاتلین حیا نکردید و میخواهید با مظاهرات تان مردمان بیگناه و خوش باور را بکشید
بصیر نظری

>>>   سلام.. من پشتون نیستم. در استرلیا استم تاجک استم. در هیچ تنظیم نمی باشم. بد کردی من بوی تعصب نمی دهم. بروید پشت بهزاد بیکاره دلفقار ناجی قوله بکشید. من تاچک استم. همه اقوام هوشیار شوید. شما همیشه از تعصب بس می کنید. هزاره همیشه می نالد.چرا دروع می گوید. حال کشور های اروپایی باور کند.شما را بد می گوید.قبول نمی کند. کوچی ها از همین وطن است. حق دارند. شما نمی خواهد مملکت اباد شود. هر کشور می روید. می گوید طالب ما می کشد. می فهمی . حال خارجی ها از کلمه نفرت دارند. من تاجک استم. افغان استم به همین افتخار می کنم. در استرلیا مرا بنام افعان می شناسند. هیچ کس انکار کرده نمی تواند. برو پهلوی خمینی کی چوپ در کونت بزندجنگ سوریه روان کند. شما را.کوچی شما را معاون ساخت بس است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است