محمد محقق مورد توجه محورهای قدرت در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۴/۲۲ کد خبر: 135820 منبع: پرینت

محمد محقق در این روزها مورد توجه محورهای قدرت در افغانستان است. آمدن سرپرست سفارت آمریکا در کابل، نماینده ملل متحد و سفیر ایران به اقامتگاه استاد محقق نشانه‌های روشن این توجه است.

محقق اگر مطیع ارگ می‌شد، کریم خلیلی، آقای دانش و سید منصور دیگری بود که حق سکوت و مزد همراهی با ارگ به او هم داده می‌شد.
محقق چنین وزن و قیمتی در معادلات قدرت دارد. اما او گویا در کنار منافع شخصی خود به چیزهای دیگری هم فکر می‌کند. به همین خاطر در یک میدان پرخطر و در یک راه پر از مخاطره گام مانده است. به قول خودش سرش را با پولاد می‌جنگاند.

من به تیزهوشی سیاسی و تجربه سیاسی استاد محقق باور دارم، اما نگران این هستم که هزاره‌ها چه مقدار اهمیت استاد محقق را در این مقطع تاریخی درک می‌توانند و دیگر هم این که استاد محقق چه مقدار توان اصلاح خود را دارد و آداب شخصیتی و اخلاقی زعامت را در رفتار و گفتار خود نهادینه می‌تواند. خیلی مهم است که بدنه اصلی جامعه هزاره پشت محقق را خالی نکنند و محقق نیز سلامت شخصیتی و اخلاقی خود به عنوان یک زعیم را بیشتر برجسته و نمایان سازد.

فعلا از طرف هزاره‌ها، محقق یک مهره مهم در بازی قدرت افغانستان شده است. حتی دیگران هزاره به تناسب سرکشی محقق، اهمیت و ارزش داده می‌شوند. اگر سرکشی محقق نباشد، آب و نان کسانی که حق سکوت و مزد همراهی می‌گیرند، نیز کم خواهد شد.

جعفر عطایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   محقق بزرگترین ضربه را به مردم هزاره زد. محقق خلیلی دانش همیشه برای منافع خودشان کار کرده است

>>>   Ayendagan
درود!
به گذارش روزنامه فیگارو دولت اشرف غنی با رو آوردن به تصفیه قومی در حکومت با عث ایجاد فاصله بین دولت و سایر اقوام غیر پشتون شده ، به نوشته این روزنامه اشرف غنی در این اواخر پست های کلیدی دولت را یا به قوم مربوط به خود اش واگذار نموده یا صلاحیت های آنها را تصاحب نموده که این سبب رویا رویی سیاسی دولت با سایر ملیت ها شده ..... این روزنامه در پایان مینویسد که تاریخ جهان نشان داده که دولت های این چنینی دیر یا زود از طرف توده های مردمی سقوط داده شده اند که بدون شک دولت اشرف غنی هم با چنین سرنوشتی دچار خواهد شد.

>>>   در گذشته این نوع رفت و آمد ها را وابستگی به بیگاه ها و جاسوسی به آنها می نامیدند، اما امروز به این وابستگی و نوکری افتخار می کنند.
ای وای، ارزش های ملی ما به عمق گودال ها سقوت کرده است.

>>>   محقق مطیع ارگ می‌شد اگر حق سکوت و مزد همراهی با ارگ به او هم داده می‌شد.
بخاطریکه محقق جز منافع شخصی و حزبی خود به چیزهای دیگری فکر نمی کند، منافع قومی و ملی در قاموس محقق اصلا وجود ندارند.
ما نگران این هستیم که از فضای گل آلود کنونی یک بار دیگر موج سواری نکند، چون آدم های زبونی امثال عطایی در تلاش این هستند که روی کثافات محقق لایه مصنوعی فریبنده ایجاد نمایند تا زمینه پذیرش محقق را در جامعه هزاره فراهم نمایند ازینکه
آداب شخصیتی و اخلاقی اصلاح ناشدنی محقق را مردم به تکرار مشاهده نمودند امیدوارم دیگر مردم فریب حیله گری حیله گران را نخورند.
حرف های خنده آور عطایی:
"ما نگران این هستم که هزاره‌ها چه مقدار اهمیت استاد محقق را در این مقطع تاریخی درک می‌توانند.اگر سرکشی محقق نباشد، آب و نان کسانی که حق سکوت و مزد همراهی می‌گیرند، نیز کم خواهد شد"
علیزاده

>>>   اين عطايى را بشناسيد پول مى گيرد و مطلب مى نويسد از سوسيال در لندن هم پيسه مى گيرد

>>>   سلام.
من فکر میکردم که محقق یکرهبر بادانشاست با تآسف از گفتارش معلوم میشود ،که در کوجه وبازار در پشت حیوانات تربیه شده است.

>>>   ای چاپلوسک
چند گرفتی
یا بریت چی واده شده؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است