جزیات افشای یک کودتای نظامی نافرجام درخارومیانه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۶/۴/۲۲ کد خبر: 135811 منبع: پرینت

یک نشریه ترکی روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که اردوغان وعمر البشیر، کودتای نظامی درقطر را ناکام کرده اند. این کودتای نظامی بوسیله امارات متحده عربی جهت براندازی امیرکنونی قطر راه اندازی شده بود. این کودتای نام فرجام با همکاری طه عثمان الحسين رییس دفتر عمر البشیر رییس جمهور سودان صورت گرفت.

کودتا به به اینگونه طرح ریزی شده بود که امیر امارات متحده عربی مبلغ یک میلیارد دالر به طه عثمان الحسین می دهد که در مقابل وی، ده هزار از ارتش سودان را که در چوکات ایتلاف عربستان در جنگ یمن شرکت داشته اند، به مرزهای قطر وسپس داخل شدن به دوحه و اجرایی کودتا مثل که درمصر صورت گرفت مطابق به برنامه های ایشان، وارد عمل شوند.

سرانجام ده هزار تن از نیروهای سودانی به مرز قطر نزدیک می شوند که استخبارات قطر ازتحرکات نظامی در مرزهایش آگاه می شود و می بیند که نیروهای نظامی سودان مجهز با تانک، توپ وطیاره ودیگر جنگ ابزارهای سبک وسنگین نظامی، به سمت خاک قطر در حرکت اند وامنیت ملی قطر با حکومت سودان درتماس شده واز وضعیت جویای احوال شده وعمرالبشیر رییس جمهور سودان اظهار بی خیری می کند وعلی الفور طه عثمان را دستگیر وبه مکان نا معلوم سوق میدهد ونیروهای نظامی سودان را دوباره به یمن برمی گرداند. به این ترتیب کودتا ناکام می شود.

حکومت قطر بخاطر پیش گیری از طرح های دیگر کودتای از دولت ترکیه پنج هزار نیروی نظامی اضافی می طلبد که در زمان بسیار کوتاه نیروهای ترکی به قطر می آیند و از احتمال کودتای دیگر جلوگیری می کند.

قابل ذکر است که امارات متحده عربی از ترامپ رییس جمهور امریکا به مدت سه روز فرصت می گیردکه دراین مدت حکومت قطر را سرنگون نموده ومانند مصر فرد مورد نظر خود را بر قطر می گمارند.

منبع: الحریة والعدالة.
برگردان: محمد اسماعیل احمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خاورمیانه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است