دستگیری چهل استاد و کارمند دانشگاه تورگوت ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۲۶    ۱۳۹۶/۴/۲۱ کد خبر: 135760 منبع: پرینت

چهل تن از استادان و کارمندان دانشگاه تورگوت اوزال شهر آنکارا روز سه شنبه با دستور دادستان شهر آنکارا به اتهام ارتباط با گروه گولن دستگیر شدند.

به گزارش سی ان ان تورک، در ادامه دستگیری ها و تحقیقات از عوامل مرتبط با گروههای تروریستی، دادستان کل آنکارا با استناد به دستور پاکسازی مراکز و موسسات عمومی از عوامل مرتبط با گولن، قرار بازداشت 40 نفر از استادان و کارکنان دانشگاه تورگوت اوزال شهر آنکارا را صادر کرد.

در پی صدور این قرار بازداشت، افراد مظنون به ارتباط با گروه گولن و متهم به استفاده از نرم افزار بایلوک دستگیر شده و به اداره پلیس امنیت آنکارا منتقل شدند.

ترکیه بعد از کودتا در چهار دوره متوالی حالت فوق العاده و با استفاده از اختیارات قانونی متاثر از آن و با صدور 'بخشنامه های در حکم قانون'، به تصفیه همه ارکان حکومتی و دولت از افراد متهم به کودتا پرداخته است.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه با کیفرخواست 2581 صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه 221 متهم در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
دانشگاه
نظرات بینندگان:

>>>   وقتي كه تيوري توطعه را نطالعه كردم دامنه اعتماد بالاي رهبران مسلمان بغير از عمر بشير سودان را جم اوري كردم اما اين خاين و فراماسون به مرور زمان معلوم ميشود صبر در كار است روز پيروزي نزديك است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است