تجلی حکومتداری خوب در میزان معاش در شهرداری کابل
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135739 منبع: پرینت

تفاوت معاش درشهر داری کابل

• معاش ماهوار عبدالله حبیب زی رییس شهر داری کابل 304000 افغانی

• معاش معینان شهرداری کابل 284000 افغانی

• معاش رییسان شهرداری کابل 260000 افغانی

• معاش معاون رییسان شهرداری کابل 250000 افغانی

• معاش مشاورین شهرداری کابل 160000 هزار افغانی

• معاش مشاور رییسان کابل 150000 افغانی

• معاش کارگران تنظیف و سرسبزی شهرداری کابل 5000 افغانی

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
شهرداری کابل
نظرات بینندگان:

>>>   این را میگویند عدالت وبرابری واداره سالم وعاری از فساد البته به زعم دموکراسی خواهان

>>>   این معاش مجاز ومشروع نیست ، برپدر معتمد نالت ! که 5000 افغانی معاش کارگران شاروالی را بروز عید نمی آورد اما روسا ومعاونین بیشتر از شاروال واشنگتن ومسکو معاش ناجایز دارند
ر

>>>   این در حقیقت کیسه بری از جیب مردم است

>>>   حداقل 30 فیصد معاش هر بست از اول تا ششم باید وضع گردد و بالای تمام بست های کارگران تنظیف و سرسبزی تقسیم گردد. در عدم موجودیت ارقام بست ها، مطمئن استم که حداقل مزد شان به 10 هزار خواهد رسید که کمی کفاف زندگی شان را نماید و تعداد شان هم دو برابر خواهد گردید. اگر مدیر مدبر و انصاف وجود داشته باشد، در غیر آن بدوانین و در چشم مردم خاک بزنین همراه پروژه های تخیلی و رنگ ده دیوار زدن.
فردوس سدید

>>>   بهتراست تا این شایعه را غنی بخواند که میگوید اصلاحات آورده ام.

>>>   غنی خودش یک خاین است اگر نمیبود این چنین معاش های سوبر سکیل را منظور نمیکرد غریب از غریبی میمیرد و بول دار بول دار شده میرود این قانون امبریالیزم است وغنی نماینده اوست

>>>   تا وقت که معاشات همه کارمندان حکومت از پائین رتبه ها و بی واسطه داران با مصرف روز و نرخ دالر در یک مملکت برابر نشود هیچ مملکت جور نمیشود . مخصوصا از افغانستان

>>>   اینرا ګویند بی عدالتی سیستماتیک ویا بی عدالتی ساختاری حکومت وحدت ملی

>>>   اشرف غني به توزيع قدرت باور دارد، اما براي اطرافيان خود. اگر باور نداريد، به صلاحيت هاي اتمر، اكليل حكيمي و نادر نادري و سلام نگاه كنيد.
ادمین

>>>   Ayendagan
درود!
غنی احمدزی نمیتواند جنون قومگرایی اش را مهار کند ، او با سپردن صلاحیت های ويژه به کمیسیون اصلاحات اداری تمام صلاحیت های وزارت خانه ها و ریاست اجراییه را تصاحب نمود ، بعد از این حتی کارمندان پایین رتبه هم به ثلیقه غنی احمدزی تعیین میشود.

>>>   حکومتی که به تقلب آمده باشد آیا میشود بالای کمییسون های ساخته شده اش اعتماد کرد؟؟؟

>>>   کاش این انسان نماهای دد صفت به همین معاش قانونی که خیلی زیاد هم است قناعت می نمودند و از افغانستان خانه فساد و خیانت نمی ساختند. اما متأسفانه درامد هر کدام از این سردمداران ماهانه از راه فساد به ده ها میلیون افغانی میرسد .
محمد جواد جعفری

>>>   صديق پتمن در فراخبر:
تمركز و خودكامگى امروز در تاريخ افغانستان نمونه ندارد. ارگ به وزراء نامه فرستاده و تهديد كرده در صورتى كه در فلان و فلان زمينه حكم صادر كنند، بلافاصله عزل شده و به نهادهاى قضايى معرفى خواهند شد.
نوت: اين آدم كه روح هيتلر در كالبدش حلول كرده، همه را در حكومت اخته كرده است!.
عبدالله پیمان

>>>   Khorsandi
يكي هفتاد هزار كابلي را قتل عام ميكند به قول انگليسها luxury life دارد در كابل يكي ديگر دامن ايشچي را بالا زده محكمه ميشود اينهم شد عدالت....؟

>>>   كليم الله همسخن
تقسیم قدرت درست اما، تقسیم ثروت چه؟

من به عنوان یک انسان در تقسیم بندی های تباری، سیاسی و اجتماعی یک تاجیک افغانستانی هستم- 《هرچند تمیز رنگ و بو برما حرام است》ولی در فضای غالب سیاسی اجتماعی هویت نخستین(انسان) کمرنگ است یا کم رنگ ساخته اند. اما، به حیث یک انسان تاجیک تبار فارسی زبان اعتراف می کنم که: فقر، تهی دستی و گرسنگی فصل مشترک اکثریت مطلق مردم افغانستان(همه اقوام) است. این روزها در بازار سیاست و رسانه ی کشور فقط بحث تقسیم قدرت لحاظ می شود، چرا کمتر کسی از توزیع ثروت سخن نمی گوید؟ مطرح نکردن تقسیم عادلانه ثروت در کنار توزیع قدرت به جامعه ی انسانی و عدالت محور منتهی نمی شود. حق فقیر پشتون در جیب مافیای اقتصادی پشتون است و حق گرسنه ی تاجیک را پسر رهبران و مافیای سیاسی و اقتصادی تاجیک خرچ بد مستی می کند و به همین ترتیب حق جوالی و خشت مال هزاره و ازبیک در حبیب چند دزد دیگر- چرا به اصطلاح رهبران تاجیک، ازبیک و هزاره از توزیع ثروت و تغییر نظام اقتصادی سخن نمی گویند؟
من در کنار مبارزه برای عادلانه سازی قدرت بر تقسیم عادلانه ی ثروت و مصادره پول های دزدی و مافیای رهبران قومی، مصر هستم- اگر ما این بخش مهم( توزیع ثروت) را مورد غفلت قرار دهیم فرزندان ما برای سال های دراز مجبور خواهند بود کفش پسر و نواسه مافیا را راست کنند.
دزد را از هر طرفی بخوانیم دزد است- مافیای اقتصادی تاجیک و ازبیک و هزاره با مافیای پشتون هیچ فرقی ندارد.

>>>   Zahir Ariaie
سؤالى كه مردم مى پرسند اين است كه:
چرا طالب كه مخالف اين دولت است و براى سرنگونى ان مى جنگد ، بياييد و در دفاع از اين دولت مردم و تظاهرات را هدف قرار دهد؟

>>>   وحدت ملی اوغانی !
وحدت ملی اوغانی یعنی
تعویض
زبان فارسی به دری و بالاخره به اوغانی یا پشتو .
تعویض
هویت تاجیکی ،هزاره گی،ازبکی وغیره به افغانی یا پشتونی.
تعویض
فرهنگ اصیل بومی چند هزار ساله به دوصدساله قبیلوی افغانی یا پشتونی .
خاموشی
در برابر استبداد شیونیزم قومی قبیلوی اوغانی و بی عدالتی اجتماعی .
درغیر آن و در مخالفت به آن ناقض وحدت ملی و ضد منافع ملی بوده و محکوم به جرم خیانت ملی می شوید .

>>>   لطفا دشنام ندهید.
من یک تاجک استم. به افغان بودن خود.افتخار می کنم. من مهاجرت را زیاد دیدم.نی ایران نی تاجکستان نی پاکستان نی ترکیه نی ازبکستان وطن شما شده نمی تواند.
همین افغانستان است. همین اقوام را مثل اولاد خود جای داده. هر قدر این ملک بیچاره باشد. فقیر باشد.سر زمین ما است یک پدر ده والاد داردهر کدام به قوم تقسیم شود.اما همه بنام یک پدر یاد میشود. حال کی در هر کشور مهاجر شدیم. پس چرا کلمه افغان را دشنام میدهد. هم شما تاجک ها در کشور های اورپای زندگی می کنید. بنام اففان یاد میشود. نی بنام تاجک ازاره بشه یی ازبکی .این وطن را محقق هزاره خلیلی مسعود گلبدین مزاری حقانی سیاف مجددی گیلانی چور کردند. صاحب میلیارد دالر شده. چند فقیر بیچاره را مصروف کرد.بخار کلمه افغان. کجا او چند هزاره کی به نام جنبش روشنای بچه های جوان هزاره تحصیل کرده.را مادر شان به فقر کلان کرده بود. پدرام بهزاد ناصری چند کلان کار هزاره به خون کشید.کجا است. بچه و برادر بهزاد ناصری پدرام همه شان زنده.عیش می کنند. اگر این ها به قدرات برسد شما را وزیر می سازد.جنگ داخلی را مسعود دامن نزد. شب در جنگ های داخلی جنگ می کرد.روز خانه های شما را چور می کرد.گلبدین خ ....بود.تاجک هزاره پشتون ازبک جوانان دیگه به گب این خود را مکشید. لطفا

>>>   هیچ افغان از افغان دیگر کرده برترنیست وهیچ افغان از افغان دیگر کرده کمتر
از گفته های دومین متفکر انگلیس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است