ایجاد نمایندگی مکاتب دیوبند در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135728 منبع: پرینت

شاخه ای از مدارس دینی دیوبند در کابل ایجاد می شود تا جوانان دیگر ضرورت به رفتن مدارس دینی پاکستان نداشته باشند.

داکتر عبدالله ، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در جلسه اختصاصی رسیدگی به چالش‌های مشکلات مدارس دینی و معضل سفر جوانان کشور برای فراگیری علوم دینی به پاکستان می گوید که با ایجاد شاخه ای از این نوع مدارس دیگر جوانان کشور نیازی برای رفتن به مدارس دینی پاکستان نخواهند داشت.

در این نشست همچنین درخصوص ایجاد نصاب واحد تعلیمی برای مدرسه‌های دینی، اجازه‌ی ورود به "ستاژ" قضایی برای فارغان مدارس دینی و حمایت بیش‌تر از این مکاتب شامل مسایلی بود که در این نشست به بحث گرفته شد.

در این جلسه فیصله شد تا کمیسیونی تحت ریاست وزیر معارف و با حضور مسوولان وزارت‌های معارف، مالیه، عدلیه و تحصیلات عالی و نماینده شورای سرتاسری علمای افغانستان، معاون شورای امنیت ملی، نماینده خطبای مساجد برگزار گردد و به مشکلات موجود در مدارس دینی رسیدگی دقیق و همه‌جانبه صورت گیرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مکتب
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   استادان مضامین انتحار ماین گذاری ترور ساختن ریش مصنوعی را از پاکستان استخدام کنند

>>>   چه ضرورت به اين شيوه تدريس كهنه و نا مؤثر علوم ديني، چرا مانند تركيه و كشور هاي عربي مكاتب عادي به پوهنتونها و فاكولته هاي علوم إسلامي ادامه داده نشوند، كه هم از سواد كافي وهم مهارت تعليم دين و علوم محاصر برخوردار شوند. اين سيستم كهنه انگليس به شيوه هند و پاكستان هيچ فايده به طلبه و دين و دعوت ندارد. چرا از نظام تعليم علوم ديني مصر، سوريه ، سعودي استفاده نميشود، كه هم مدرن و هم شامل و كامل است.

>>>   حقوق یک رشته تحصیلی کاملا تخصصی است. علمای دینی تا پایان تحصیل هیچ نوع تخصصی را در این زمینه کسب نمی‌کنند. لذا حضور آنان در سیستم قضا غلط است و به بحران مواجه میکند و نتیجه آن یک نظام قضای ناکارآمد و غیر علمی خواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است