غنی: موقعیت خود را به فرصت و عایدات بدل می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135725 منبع: پرینت

کنفرانس مطبوعاتی رییس جمهور امروز سه شنبه 20 سرطان 96، درخصوص سفرهای اخیر به کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در حضور خبرنگاران، اعضای سکتور خصوصی، اعضای کابینه و علما برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور درخصوص عملی شدن گفتمان ملی گفت: پیشنهاد من این است که 20 کنفرانس مطبوعاتی در ماه های آینده براساس پیشنهادهای دریافتی تنظیم شود و هر کنفرانس به یک موضوع خاص تعلق داشته باشد و تمام سوالات به صورت اساسی در آن مطرح شود تا گفتمان ملی به صورت همه جانبه صورت بگیرد.

رییس جمهور در خصوص هدف عمده از سفرهای اخیرش اظهار کرد: بارها گفته ام موقعیت افغانستان باید از یک چالش به یک فرصت بزرگ تبدیل شود و سفرها به ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان و سفرآینده به ازبکستان یکی از مهمترین اقدامات است که جغرافیای افغانستان را از یک چالش به یک فرصت عظیم بدل کنیم.

وی، درخصوص موقعیت ژئوپولتیک کشور افزود: هدف این است که موقعیت خود را به فرصت و منبع عایدات تبدیل کنیم و زندگی مردم را آسان تر بسازیم و از اینرو ماحصل ارتباط گرفتن و مذاکرات با چین را ولایت های بدخشان، قندوز، بلخ، تخار، جوزجان، فاریاب، بادغیس و هرات در قدم اول خواهند دید.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
کنفرانس
نظرات بینندگان:

>>>   جناب جلالتماب رئیس صاحب جمهور بسیار واضیح بود و در آن تعهد ابادی کشور قابل درک بود و همچنان به سوالات ژورنالستان به بسیار حوصله مندی پاسخ ارائه نمود و تمامی اتهامات وارده به شخصیت محترم شان دور از واقعیت و قابل محصوص نبود بناءْ جا دارد تا از کارهای که موجب احداث و احیاء مجدد زیربناء ها میگردد تقدیر نمایم و برای تسریع آن دوش بادوش ایشان حرکت نمایم.
تقاضای من از ملت افغانستان اینست تا قبل از اینکه چانس اخری خویشرا از دست دهیم، برای وحدت، اتفاق و اتحاد خویش در قدم اول کار نمایم و با تفرقه هیچ قوم وملیت نه میتواند به اسودگی وپیشرفت دست یابد. بناء ما همه لازم وملزوم یگدیگر هستیم و ایا از تجربه تلخ چند دهه گذشته درس عبرت نگرفتیم و ما زمان قدر یک شخص ملی خویش را میدانیم که ان شخص را از دست داده باشیم بناء قبل از اینکه ما این چانس و فرصت را از دست دهیم از آن استفاده نمایم و همچنان کمک های خارجی تا زمان زیاد ادامه نخواهد داشت.
شریف

>>>   حالی خوب شد.
اشرف غنی از دونالد ترامپ تقلید میکند.
دونالد ترامپ باید هرروز یک خبر برای خبرنگاران داخلی و بین المللی تحویل دهد تا (امریکا فرست) در سر زبانها باشد. از جمله موضوع ارتباطات او با مداخله دستگاه استخباراتی روس ها در انتخابات امریکا.
فعلأ نوبت پسر او است که با یک وکیل روسی ارتباط داشته است و موادی را در باره کلینتن دریافت نموده است . او میگوید که این کار خلاف قانون نیست.
اما قسمی که اداره استخبارات امریکا تحقیق نموده است، علاوه بر پسر دونالد ترامپ، یک دوست پسر دونالد ترامپ نیز با پسر این وکیل در ارتباط بوده است که امکانات این وجود دارد که اسناد محرمانه زیادتری در اختیار وی قرار داده باشد.
فعلأ این دوست پسر ترامپ در خارج در رخصتی های تابستانی بسر میبرد که هنگام بازگشت او درین باره از او و پسر وکیل روسی تحقیقات بعمل می آید که کدام اسناد در اختیار وی قرار داده شده است و آیا این اسناد بدست پسر ترامپ و در نتیجه بدست آقای ترامپ رسیده است و یانه؟
اگر اشرف غنی میخواهد، من میتوانم برای دوسال باقیمانده ریاست جمهوری اش، مواد مصروفیتی برای مطبوعات افغانستان برایش تهیه میکنم تا از شر آنها در امان باشد.

>>>   نظام متمرکز یعنی: ریس جمهور باش، هرچه گفتی بگو، هرچه خواستی بکن 🤐🤑😡
غنی را دیدید؟

>>>   أوج استبداد و خودكامگي قومي در حكومت غني !

آخرین حکم رییس جمهور نشان میدهد که استبداد در حکومت وحدت ملی در حال ریشه دواندن است. انتقال صلاحیت های قانونی وزارت خانه ها به یک نهاد دیگر در مغایرت صریح با قانون خدمات ملکی قرار دارد و از سوی دیگر بر کندی روند استخدام، انحصار گرایی، برخورد های سلیقوی و تصفیه قومی و سیاسی در این روند منجر میگردد.
استخدام سلیقوی کمیشنران کمیسیون اصلاحات‌ اداری و متعاقب آن انتقال صلاحیت های وزارت خانه ها به این نهاد که کاملا تحت مدیریت حلقه خاص رییس جمهور است، نگرانی های اخیر شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان را مهر صحه میگذارد.
پیش ازین رییس جمهور صلاحیت های پولی وزارت خانه هایی را که از تیم خودش نیست، محدود کرده بود و با این اقدام تازه، وزارت خانه ها بیشتر به ادارات وارده و‌صادره مکاتب مبدل خواهند شد.

>>>   غنی به تیم ائتلاف جدید

بیایید یک ولایت را به طور نمونه بسازید
چند ماه پیش که به مزار شریف سفر کرد خودش به زبان خود اعتراف کرد که مراز شریف یکی از شهر های نمونه در افغانستان است ولی امروز بار دیگر به انها چلنچ میدهد.

حال مطلق دریافتم که این شخص نه متفکر است و نه مغز دارد بلکه یک دیوانه است که برگرده ملت نصب شده است
اما تو بدبخت برای این ملت چی کردی جز اینکه جنگ را به شمال کشور انتقال دادی و تمام تروریستان وحشی را از زندان بگرام رها ساختی تا بروند و جنایت کنند

>>>   Raheel
غنی با تمجید ضمنی از عطا محمد نور، دست به یک حرکت بسیار بچگانه برای انداختن درز و نفاق میان ائتلافیون زده است- درست مانند همان اصلاح معروف که:
خودت خوب آدم استی،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است