کوریا و چین هم در انتخابات آمریکا دخالت کرده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135708 منبع: پرینت

رییس کارکنان کاخ سفید مدعی شد که چین و کوریای شمالی نیز در انتخابات اخیر آمریکا دخالت کرده اند.
به گزارش نیویورک پست، «رینس پریباس» رییس کارکنان کاخ سفید عنوان داشت که چین و کوریای شمالی نیز در انتخابات اخیر آمریکا دخالت کرده اند.

این برای اولین بار است که یکی از مقامات رسمی آمریکا درباره دخالت کشوری به غیر از روسیه در انتخابات این کشور سخن می گوید.
رییس کارکنان کاخ سفید با این سخنان، از ادعاهای مبهم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا حمایت کرد که گفته بود: کشورهای دیگری به غیر از روسیه به این مداخله دیجیتالی ملحق شدند.

پریباس تاکید کرد ترامپ هنوز هم معتقد است روسیه در انتخابات سال گذشته اعمال نفوذ کرده است. مساله دیگری که ترامپ همچنین می‌گوید و موجب خشم رسانه‌ها شده ولی حقیقتی محض است این است که افراد دیگری نیز این کار را انجام داده اند. این یک حقیقت است. چین و کوریای شمالی این کار را به صورت منسجم در طول سال‌های زیادی انجام داده اند. بنابراین، بله ترامپ معتقد است روسیه احتمالا همه این اقداماتی را که به ما گفته شده انجام داده است ولی وی همچنین اعتقاد دارد کشورهای دیگر هم مشارکت داشته اند.

رییس کارکنان کاخ سفید برای این سخنانش، شواهدی ارایه نداد.
موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و با هک شدن ایمیل های حزب دمکرات آمریکا مطرح شده و تحقیقاتی در این رابطه در حال انجام است؛ تحقیقاتی که به برکناری «جیمیر کومی» از ریاست پولیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) منجر شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریا
امریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است