اعتبار آلمان زیر اهرم فشار ناآرامی‌های هامبورگ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۸    ۱۳۹۶/۴/۱۹ کد خبر: 135665 منبع: پرینت

آشوب‌های هامبورگ ساعت‌ها بعد از پایان نشست جی ۲۰ و تا نیمه‌های شب گذشته نیز ادامه داشت به گونه‌ای که وزیر امور خارجه آلمان درباره به خطر افتادن اعتبار جهانی آلمان در سایه این ناآرامی‌های بی سابقه هشدار داد.

به گزارش رسانه های آلمانی، شورش ها و ناآرامی ها در هامبورگ چند ساعت بعد از پایان نشست جی 20 و تا نیمه های شب گذشته همچنان ادامه داشت.

آلمان امسال بالاخره توانست به هر زحمتی که بود ریاست نشست جی 20 را سازماندهی کند، اما نگاهی به خرابی ها و ویرانی های هامبورگ نشان می دهد که چالشی جدید در آستانه انتخابات در انتظار سردمداران و مقامات آلمانی است.

درگیری های بین پولیس و معترضان شب گذشته نیز ادامه داشت. بر اساس اطلاعات پولیس از شروع نشست جی 20 144 نفر در جریان درگیری ها و آشوب های هامبورگ دستگیر شده و 144 نفر دیگر بازداشت شدند. آشوب گران شب گذشته نیز به ویرانی ها و خرابکاری های خود در هامبورگ ادامه دادند و پلیس به شدت با آن ها مقابله کرد. 43 دستگیری و 96 بازداشتی هم گزارش شده ست.

وزیر داخله آلمان در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان از پولیس آلمان در برابر انتقاداتی که در نحوه برخورد با ناآرامی ها به آن وارد شده است حمایت کرده و با توجه به سطح بالای خشونت ها جلوگیری از همه خسارت ها و آسیب ها را ممکن ندانست.

حالا بعد از آشوب ها و درگیری های سه روزه در حاشیه نشست جی 20 که در آن بیش از 200 نیروی پولیس مجروح شدند و ویرانی های زیادی به بار آمد حالا بحث های سیاست داخلی در آلمان شروع شده است.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان بعد از آشوب ها در حاشیه نشیت جی 20درباره اعتبار آلمان در دنیا ابراز نگرانی کرده و گفت: تصویر آلمان در افکار عمومی بین المللی از طریق وقایع هامبورگ به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. وی از دیگر کشورهای اروپایی خواست که در پیدا کردن جنایتکاران و مجرمان و مسببان این آشوب ها به آلمان کمک کنند.

آشوب ها در شهر هامبورگ همچنین شب گذشته اختلالاتی را در حرکت قطارها به وجود آورد.

در چنین اوضاعی رییس اتحادیه پولیس آلمان پیشنهاد استعفای شهردار شهر هامبورگ را داده و انتقاد شدیدی به تدابیر و اقدامات وی در مقابله با خشونت ها وارد کرد.

آنگلا مرکل و شهردار شهر هامبورگ که به نوشته رسانه های آلمانی هر دو بر میزبانی نشست جی 20 در هامبورگ اصرار داشتند بر لزوم مقابله سرسختانه با مجرمان و آشوبگران تاکید کرده و خواستار پرداخت غرامت به آسیب دیدگان این ناآرامی ها شدند.

مرکل و شولتز بعد از پایان نشست جی 20 مشترکا نیروهای امداد و نجات را ملاقلات کرده و از آن ها برای عملیات هایشان در طول برگزاری این نشست تشکر کردند.

وزیر اقتصاد آلمان هم آشوب ها و ناآرامی ها در هامبورگ را کیفیت جدیدی از خشونت ارزیابی کرده و گفت: اینکه انسان ها را به صورت هدفمند در معرض خطر قرار دهیم، سنگ پرتاب کنیم، اتومبیل ها را بسوزانیم و یا سوپرمارکت ها را غارت کنیم با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

فرانک والتر اشتاین مایر، رییس جمهور آلمان قرار است به هامبورگ سفر کرده و از نزدیک در جریان تحولات این شهر قرار گیرد.

به نوشته نشریه فوکوس در هر حال نشست جی 20 در هامبورگ با همه آماده سازی ها و اقدامات امنیتی احتمالا بیش از 100 میلیون یورو هزینه به بار آورده است. بیش از 200 نیروی پولیس مجروح و مغازه های زیادی ویران شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
هامبورگ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است