لازمه انکشاف پایدار، سکتورخصوصی رو به رشد است
برای تحقق پلان چهارچوب انکشاف ملی تلاش می کنیم و براساس اصول حسابدهی متقابل به همکاران خود از پیشرفت و تعهدات خود گزارش می دهیم و همچنین از همکارانمان نیز توقع این مورد را داریم 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۶/۴/۱۸ کد خبر: 135647 منبع: پرینت

برای تحقق پلان چهارچوب انکشاف ملی و صلح پایدار تلاش می کنیم و براساس اصول حسابدهی متقابل به همکاران خود از روند پیشرفت تعهدات گزارش می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، اکلیل حکیمی، وزیر مالیه کشور در نشست هماهنگی و انسجام بین افغانستان و کشورهای تمویل کننده امروز یکشنبه 18 سرطان 96، درخصوص این نشست گفت: براساس اصول حسابدهی خوب که در کنفراس 2016 در بروکسل بنا شد، مطابق طرح چهارچوب انکشاف ملی و صلح بنا شد کشور را به مسیری سوق بدهیم که اولادهای این سرزمین در یک کشور عاری از فساد و با موجودیت نهادهای قوی و مبتنی به خود زندگی کنند.

حکیمی گفت: لازمه تحقق چهارچوب انکشاف پایدار و صلح این است که سکتور خصوصی قوی و رو به رشد داشته باشیم و شهروندان به دولت اعتماد کنند تا خدمات باکیفیت دریافت کنند. در طی 9 ماه با وجود مشکلات امنیتی و خشونت هایی که از جانب دشمنان وجود داشته است دستاوردهای خوبی داشته ایم چرا که آوردن صلح یکی ضروریات برای رشد کشور است تا جوانان شامل گروه های مختلف هراس افکن نشوند. پلان انکشاف ملی و صلح پایدار یک برنامه واقع بینانه برای افغانستان نوین است و نقشه راه صلح بر مذاکره با گروه های مختلف متمرکز است.

وزیر مالیه کشور درخصوص تعهد حکومت در مشارکت زنان در امور کشور وضاحت داد: در طی این مدت شاهد رشد حضور زنان در عرصه های مختلف بوده ایم چنانچه آنان در جامعه مدنی نمایندگان خود را دارند، در بخش قضات فعالیت دارند، در نیروهای امنیتی همپای همکاران مردم خود از کشور دفاع می کنند و در برنامه هشتم مارچ، پلان هایی برای خودکفایی زنان درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای تحقق پلان چهارچوب انکشاف ملی تلاش می کنیم و براساس اصول حسابدهی متقابل به همکاران خود از پیشرفت و تعهدات خود گزارش می دهیم و همچنین از همکارانمان نیز توقع این مورد را داریم.

حکیمی درخصوص تعهد حکومت به برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر شده بیان کرد: برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف از نخستین تعهدات از جمع 27 تعهد کنفرانس بروکسل بوده است و در این راستا 7 جولای 2017، تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها تعیین شده است که به برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده، متعهد هستیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکیمی
حکومت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است