چرا حزب اسلامى خلع سلاح نمى شود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۶/۴/۱۸ کد خبر: 135640 منبع: پرینت

گلبدين حكمتيار در مصاحبه خود به تاريخ ١٥ سرطان ١٣٩٦ در كابل اعلام كرد كه هم خودش و هم دولت افغانستان قصد ندارند كه فعلاً مجاهدين حزب اسلامى را خلع سلاح كنند.

با اينكه در قرارداد صلح بين حزب اسلامى و دولت افغانستان به صراحت ذكر شده كه حزب اسلامى شاخه ى نظامى خود را منحل مى كند. حكمتيار گفت:" چون دولت بر مناطق حزب اسلامى كنترول ندارد و اگر مجاهدين ما خلع سلاح شوند، طالبان و داعش آن مناطق را تصرف خواهند كرد. پس تا زمانىكه صلح سراسرى در كشور بر قرار نگردد، مجاهدين ما مسلح خواهند ماند و از مناطق خود در برابر هجوم طالبان و غيره دفاع خواهند كرد.

اما در مورد اين گفته ى حكمتيار مى توان سوال هاى ذيل را مطرح كرد:
١- منظور او از صلح سراسرى چيست و آيا تا آخرين فير مخالفين نيروهاى حكمتيار مسلح باقى خواهند ماند؟.
٢- مناطقى كه در دست نيروهاى مسلح حكمتيار است، كجاست؟. كدام ولسوالى، شهر و قريه تحت تصرف آنها است؟. لطفاً آقاى حكمتيار آن مناطق را نام ببرد تا مردم هم آگاه شوند. قرار معلوم، هيچ منطقه اى به طور مستقل در اختيار نيروهاى نظامى حكمتيار قرار ندارد و تمام مناطق متصرفه اكثراً تحت كنترول طالبان و بعضاً داعش قرار دارند و ظاهراً افراد مسلح حكمتيار تحت نام طالبان فعاليت مى كنند و اين اظهارات حكمتيار در واقع سر در گم ساختن مردم است.

سید محمد علی جاوید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
خلع سلاح
نظرات بینندگان:

>>>   اگر خلع سلاح شود توسط چی جمعیتی هارا بکشد

>>>   باید تمامی احزاب سیاسی خلع سلاح شوند. تا اعتماد بین احزاب قوت بگیرد.

>>>   هر وقت که موتر شوی ها وبنچر مین ها و نداف ها وسقو ها خلاح سلاح شد باز تمام کشور ارامی میشود ونیز خلاح سلاح باعث بر بادی کشور شما مردم استین وبس

>>>   جواب بسیارخوب معلوم است کندز اکثریت حزب اسلامی است ولی بنام طالب بیچاره گگ.
همین اکنون ولسوالی غوربند حزب اسلامی است درگیری ادامه دارد حکمتیارازدوطرف امتیاز میگیرد.
جواب این سوالات مردم را باهیت مزاکره کننده حزب اسلامی ودولت بدهند .
چرادیگررهبران {جمعیتی ها} خاموش نشسته اند البته زوال شان نزدیک شده است باید ازامکانات خویش استفاده کرده سلاح خریداری نمودهتاازدشمن دیرینه اش درامان بمانند درغرآن همیشه مثل 22نفرکه درتخارتوسط حزب اسلامی جمعیتی ها کشته شدن ادامه مییابد.
آبشاری

>>>   خلع سلاح حزب اسلامی اشتباه است .
حبیب الله یوسف زی

>>>   آقای جاوبد نمیدانم که تشویش شما از کدام ناحیه است.
شما هم مثل عطای نور در تناقض حرف میزنید. از یکطرف ادعا میکنید که حزب نه کدام جبهه ای دارد و نه هم مجاهدین مسلح و از طرف دیگر میگوئید که حزب اسلامی باید به اساس موافقتنامه صلح خلع سلاح شود. میگویند" نام رستم به از رستم" حزب اسلامی باوجود اینکه در هفده سال اخیر خیلی متضرر شد، ولی چون این حزب یک سازمان فراقومی بوده و در سرتاسر کشور هواخواه دارد و ناگفته نباید گذاشت که آقای حکمتیار یک شخصیت بانفوذ و از شهرت بین المللی و یک چهره کاریسماتیک بوده، دشمنان حزب فقط از همین ناحیه به تشویش اند که مبادا قدرت و سرمایه های به باد آورده شانرا از دست بدهند.
حسیب از آلمان

>>>   یکی از نقض مواد قرارداد را حکمتیار انجام داده است و باید امتیازات این مردک را قطع کند و در عوض دستگیرش کند به محکمه لاهه تحویل بدهد تا به جرم جنایت جنگی محاکمه شود.

>>>   چرا شورای نظار کا عامل اصلی تمام اختطاف ها و دزدی ها در کابل است خلع سلاح نمیشود ؟
شریفه متعلم لیسه جمهوریت

>>>   حزب اسلامی را اشرف غنی بخاطر دفاع علیه اقوام دیگر استفاده میخواهد بکند اما اقوام دیگر آن اقوام نیستند که در زمان نادرغدار و ظاهر غدار فریب میخوردند امروز همه این اقوام مسلحه هستند و میتوانند جواب دندان شکن به غنی و غل بیدینش بدهند.

>>>   راست میگوید خواهر گرامی کسانیکه در کابل در جنگ ها بودند ودیدن که خاینین در کابل چی کردین ونیز در طول ۱۴ سال جز چند خانه که در کوه ها داشتند حال بلند منزل ها دارند وبهترین موتر های معادل سال تمام را چور کردن ورنه که از بدران شان جز موتر شویی وبنچر مینی وندافی وسقوی دیگر کسب هم نداشتن که صاحب اینقدر بول شدن حرف های را که به زد حزب اسلامی میزنند تا باشد دزدی های شان بنهان شود اما در حقیقت تمام شان خاینین این وطن وکابل استند خداوند جزای تان را بدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است