ایجاد کمیته اجرایی توسعه پایدار برای محو فقر
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۶/۴/۱۸ کد خبر: 135638 منبع: پرینت

کميته اجرايى اهداف توسعه پایدار عصر روز شنبه 17 سرطان 96، در ریاست اجرایی گشایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی هدف از ایجاد این کمیته را گسترش هماهنگی ها میان نهادها و وزارتخانه ها برای تطبیق برنامه توسعه کشور عنوان کرد که هدف اصلی آن محو فقر در کشور خواند.

عبدالله با تاکید بر اینکه عملی نمودن اهداف توسعه پایدار حتمی است بیان کرده است که افغانستان، باید تا سال ٢٠٢٣ میلادی همسو با دیگر کشورهای جهان، این برنامه را عملی نماید و هرگونه تاخیر در انجام این برنامه، می‌تواند تاثیرات منفی‌ در پی داشته باشد.

وی افزوده است که اگر این برنامه محدود به پایتخت بماند و در ولایت ها عملی نشود، به صراحت می‌توان گفت که ناکام خواهیم شد و برای جلوگیری از چنین وضعیتی، به هماهنگی در نهادهای داخلی و حمایت جامعه جهانی نیازمند هستیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توسعه
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   کدام کار تان کامیاب بود که این کارتان نام شود

>>>   فدا محمد تورانیان
قره باغ را دریابید : فاشیزم اوغانی در تلاش است تا برنامه های کتابچه شیطان(سقاوی دوم) را گام به گام عملی کند که هدف نخست شان جابجایی ناقلین در شمال است . زمین های للم روستاهای تاجیک نشین کوهدامن به ویژه از تاجیکان قره باغ به شدت در حال غصب است که این برنامه توسط انورخان اوریاخیل ، اشخاصی بنام حاجی منجی و شمالی از جلال آباد پسران خاله قمندان زرداد سروبی برنامه ریزی شده و توسط حضرت علی موسی زی ، عبدالصمد خلازیی ، شاه آغا خلازیی ، قندآغا خلازیی ، غلام حضرت پوپلزی ، عبدالواحد لنگری از ماما خیلی های بنده ، جان آغا رییس انکشاف قریه ی باغعارق کاکای بنده ، سیدرحمان ملک قریه ی باغعارق و تعدادی از بارسوخ های جعلی این روستاها و افراد مسلح انورخان اوریاخیل عملی میشود . قابل یاد آوریست که تا کنون صدها جریب زمین را فروخته اند و مردم را به زور تفنگ خاموش ساخته اند در حالیکه همین خاکفروش ها خود از همین مردم ترسو میترسند . کوچی های از لوگر و از جاهای دیگر قرار است که در این زمین ها جابجا شوند . هشدار میدهم که قره باغ در آینده سد مستحکم افراط گراها در برابر مردم شمال و شمالیان خواهد شد که بنابراین اگر جلوی این خاکفروشی گرفته نشود دهنه ی غوری دیگری در شمال کابل بنام قره باغ شکل خواهد گرفت . قره باغ امروزه کانون مواد مخدر و قاچاق اسلحه شده است و به زودی لانه ی تروریزم خواهد شد

>>>   Saboor Raheel
چه کسانی حالا شعار "وحدت ملی" سر می دهند؟ وقتی فاشیزم دویمه سقوی چهار نعل می تازد، یک تا هم از این وحدت خواهان سربلند نکردند و نمی کنند. در برابر تلویزیون فاشیست تاجیک دشمن و جمعیت دشمن و ازبک و هزاره دشمن ژوندون هیچیک از این وحدت ملی خواهان سر بلند نکردند. در برابر اظهارات فارسی ستیزانۀ حکمتیار و غنی که با دری خواندن زبان فارسی قصد تخریب این زبان و کوچک ساختنش را دارند، هیچ حرفی از این مشتاقان سینه چاک وحدت ملی نشنیدیم مگر حالا که مردم دربرابر تمامیتخواهی فاشیزم سر بلند کرده اند از هرجا صدای "وحدت ملی" شنیده می شود. اما اگر دقت شود و آنها را دنبال کنید، رشته های همه شان به ارگ می رسد.

ازینرو، به این منادیان دروغین و این وحدت طلبان کرایی و مزدور باید گفت که این آهنگ منافقانه و مزورانه تان را در پسخانه های خانه های تان بخوانید و مزد تان را حلال کنید. مردم می دانند که وحدت ملی شما چه معنی می دهد!

مردم با یکدیگر مشکل ندارند. مردم با ارگ و برنامه های یکطرفه آن مشکل دارند. این ارگ است که با تقسیم ناعادلانه ثروتها و فرصتها و قدرت تصمیم گیری زمینه رویارویی قومی را فراهم میکند تا نفاق بیندازد و حکومت کند. قصد انداختن مردم به جان یکدیگر را دولت محصول تقلب و تسلیم دارد. به این منادیان فرمایشی وحدت ملی باید گفته شود که اگر صداقت دارید و صدای تان از روی تزویر و مزدوری نیست، بروید یخن ارگ را بگیرید تا به عدالت اجتماعی تن بدهد. وحدت ملی تنها با تامین عدالت اجتماعی می تواند تامین شود. راه جلوگیری از بحران قومی از ارگ می گذرد.

سوراخ دعا را گم کرده اید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است