دمکرات های دیکتاتور و مجاهدین مردم سالار
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۳۹۶/۴/۱۴ کد خبر: 135464 منبع: پرینت

پس از شکل گیری اداره موقت و انتقالی و گسیل شدن چهره های بنام دمکرات به افغانستان، تفنگ سالار و ضدیت با مردم سالاری، از اتهام هایی بود که نسبت به چهره های سیاسی مجاهدین به اوج خود رسیده بود.

با گذشت 15 سال و پشت سر گذاشتن 2 دور انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، شکل گیری نهادها و رفتن به طرف حکومتداری و قانونمندی، حرمت گذاشتن به رای و اراده مردمی، نقاب از چهره اصلی مدعیان دمکراسی را بر می دارد.

دو دور تقلب انتخابات و گستردگی آن در انتخابات ریاست جمهوری سال 1394 را کسانی سازماندهی کردند، رای مردم را دزدیدند و بر اراده سیاسی مردم خیانت کردند که سنگ دمکراسی و دمکرات بودن را به سینه می کوبیدند.

کسانی امروز عملا بر انحصار قدرت و تک صدایی در نظامداری تلاش دارند که مدعی پرورش یافته های دمکراسی اند. کسانی بر تفکیک قوا باور ندارند و حرمت استقلالیت نهادها را زیر پا می کنند و از هیچگونه تلاشی بر سرکوب کردن تفاوت دیدگاه ها و کثرت گرایی در جامعه دریغ ندارند که با ادعای باورمندی به دمکراسی و اراده مردم در 15 سال اخیر خود را به رُخ دیگران می کشیدند.

امروز همه چیز دارد برعکس ثابت می شود. بدون تردید جبهه مجاهدین و چهره های سیاسی آن عاری از خطا و اشتباه نبود اما در 15 سال اخیر ثابت شده است که چهره های سیاسی منسوب به جبهه جهاد و مقاومت به رای و اراده مردم در یک روند قانونی باور داشتند/دارند و به آن عمل کردند. از تفاوت دیدگاه ها و کثرت گرایی در جامعه حمایت جدی دارند و برای تغییر ساختار نظام برای حضور بیشتر مردم و دستیابی شان در قدرت و حرمت گذاشتن به رای و اراده سیاسی مردم از هیچگونه سعی و تلاشی دریغ نکردند اما کسانی که داد از دمکراسی می زدند و دیگران را در ضدیت با اراده مردم متهم می کردند، روی سیاه تر از یک دیکتاتور، روی شان سیاه شده است.

امان الدین معنویان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دمکرات
دمکراسی
نظرات بینندگان:

>>>   Omid
#فورى!
320 میلیون دالر پول پروژه ای پروموت یا پروژه ای توانمند سازی زنان، توسط بانوی اول کشور و خانم داود سلطان زوی که در راس پروژه میباشد به همکاری بعضی از همکاران شان حیف و میل گردیده است.
این است سرنوشت پروژه های بنیادی در افغانستان.
ص نورالله سلطانی

>>>   تا زمانیکه جنگ سالار های دزد شریک حکومت باشند پیشرفت بوجود نمی اید

>>>   Nasir Khalid
خدا ریشه همی سران اقوام وقبایل وشورای بزرگان را از سرزمین ما بردارد تا همه از قانون پیروی کنند نه فرهنگ قبیلوی...............

>>>   این چهره های به اصطلاح دموکرات نکتائی دار طالب نما مدعیان پرورش یافته های دموکراسی که بیشترین آنها چکیده های حزب دیموکراتیک خلق وراه روان راه سوسیالیزم که درزمانش رهبران مارکسبسم لینیزم را باشعار دموکراسی فریب دادند ومردم افغانستان را راهی گور وزندان نمودندوبعد از شکست وناکامی راه که پیشه کرده بودند باشرمساری از کشور فرار را برقرار ترجیع داده راهی کشور های غربی شدند ودر آن کشور ها که روز گاری علیه شان شعار مرگ بر امپریالیزم سر میدادند زانو زدند وخودها را پرورده غرب ساخته نان ونمک شدند وتوانستند رهبران کشورهای غربی را باز هم مانند رهبران دوره کمونیزم فریب دهند که چنان هم کرند ووارد کارزار حکومت موقت ،انتقالی ودوره های انتخاباتی ریاست جمهوری وپارلمانی شدند ودنبال انحصار قدرت شدند برتفکیک قوا باورمند نیستند وحرمت استقلالیت نهاد ها را زیر پامیکنند،راه مردم را دزدیدن بر اراده سیاسی مردم خیانت کردند جهان غرب را به مسخره گرفته اند دنیا باید بداند که اینها شیادینی بیش نیستند آنچه به روسها کردند به غربیها هم روا می دارند .
ع-ب-کابل

>>>   آغا با نوشتن این متن دل خود را خوش میکنی کدام یک از چورگران یک لحظه به فکر مردم بودن که شما روی شان را سفید میکنید یا به نظر شما هر کس که زیاد دزدی و چپاول کرد سخت دموکرات است.
از مالم شروع تا به ربانکی مگر از پدر چیزی داشتند که امروز در دور کره زمین قصر های مجلل از آن شان است .
آغای نویسنده هر وقتی که چیزی مینویسد کلاه تان را پیش روی خود بگذارید و منصفانه بنویسید. نه فقط سیاه و سفید!
نوت: این قصه مفت را به چند دالر نوشتی؟

>>>   کاملن صحیح و بجاست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است