طرح جدید استانکزی در ترکیه برای دوستم و محقق
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۶    ۱۳۹۶/۴/۱۳ کد خبر: 135437 منبع: پرینت

معصوم استانکزی رییس امنیت ملی به دستور حنیف اتمر عازم ترکیه شده است تا از یکطرف با جنرال دوستم و محمد محقق معامله کند و از طرق دیگر مواظبت های لازم را در رفتار های سران ازبک و هزاره و تاجیک اتخاذ نماید.

قرار اطلاعات رسیده به این شبکه ، استانکزی وظیفه دارد تا برای جنرال دوستم دو وزارت و دو ولایت و چند پست دیگر را علاوه بر صلاحیت های معاونیت اول ریاست جمهوری ، اعلام نماید تا بدینوسیله وی را از جرگه ایتلاف جدید بیرون بکشد و دوباره جذب حکومت نماید.

همچنین به محمد محققق یک وزارت و دو ولایت و دو سفارت و چندین پست دیگر را وعده خواهد داد تا بدینوسیله عطا محمد نور و همراهانش تنها بمانند.

در همین راستا قرار است معصوم استانکزی به برخی از سران اطلاعاتی دولت ترکیه مذاکراتی مبنی بر فشار های لازم بر جنرال دوستم بعمل آورد.

هنوز مشخص نیست که این توطیه جدید حکومت چقدر کارساز است و دولت ترکیه در این زمینه چه مقدار با حکومت افغانستان همنرا خواهد شد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
تلکس شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   این توطه و یا پروگرام بدون شک مؤفق خواهد شد چون محقق و دوستم جز بدست آوردن قدرت هدفی دیگری ندارند. گرچه هدف استاد عطا نیز بدست آوردن قدرت و اختیارات بیشتر است اما هدف قرار دادن نقطهٔ ضعف این به اصطلاح رهبران میتواند هر نوع اتحاد در بین آنان را از بین ببرد. این خود ثابت میسازد که غنی و اطرافیانش به افراد پخته در شناخت رهبران غیر پشتون مبدل گردیده اند.

>>>   ارگ کابل پناه گاه امن تروریستان است.
پناهگاه سنتی تروریستان در گذشته در پاکستان بود ولی حالا این پناهگاه در ارگ ریاست جمهوری، در درون نیروهای امنیتی و پارلمان و منزل حکمتیار و روستا های افغانستان است.
رهبران افغانستان دروغ می گویند.

>>>   مستند هر دو نظر متضاد را ببینید. نماینده حکمتیار به حزب خودش حق میدهد هم در انتخابات شرکت کرده مبارزه سیای کند. هم برای چپه کردن همان نظام جنایت و انتحارکند. اما حالا یک سال بعد که احزاب جمعیت ، حزب وحدت اسلامی و جنبش اسلامی یک اعتلاف تشکیل داده اند به وحشت افتاد نصیحت میکند: نمیشود شما هم در حکومت شریک باشید اما نقش اپوزیسیون را هم بازی کنید.
جناب کریم امین شما چطور هم برای چپه کردن حکومت انتحار و جنایت میکردی، اما در عین زمان در کنار کاندید مورد نظر خود در انتخابا ریاست جمهور هم ایستاده بودی و مبارزه سیای میکردید؟

>>>   باور کنید که این شیطان صفت های فاشیست ارگنشین با برنامه ریزی سنجیده شده بارای زنی دست اندرکاران فاشیستهای دیگر شان خواهید دید که این کله خام گوپیچه پوش گوسفند صفت را فریب داده با وعده های موئقتی و زود گذر راضی نموده بالاخره سر به نیستش خواهندکرد. مگر نراد چال باز تشنه قدرت و فریب دهنده هزاره ها از این دسیسه از فاشیستهاامتیاز گرفته و مستفید شماره 1 خواهد بود.

>>>   خاینین به این ارزوشان نمیرسند نه دوستم ونه هم محقق دیگر فریب نمیخورند من حداقل اینبار کاملا مطمئنم .

>>>   بیهوده خواهد بود که از دشمن لدود ارزوی سخاوت نمود چه جنرال دوستم ومحقق در همین تشکیلات بودند بعد از بسیار تلاش توانستند انها را از ینجا دور سازند اگر گردانندگان امور میخواستند جنرال دوستم به نصف وحتی ربع همین خیالهای بافته شده راضی میشدند کهندادند وانها را دور ساختند حال دادن چند وزارت بالخاصه اعاده ای امتیاز های معاونیت اول محال وغیر ممکن میباشد مگر این که با دادن وعده های دروغین مانند همیشهاراده ای اینها را ضعیف سازند ودر اتحاد شان ضعف وسستی بعمل اورند
محمد داود معلم لیسه ای صمیم

>>>   به این سران ائتلاف فقط پول بدهد کار خلاص است این به خاطر وملت خود کار نمیکند فقط به خاطر قوم پرستی وجاه طلبی

>>>   اگر این کارواقیعت داشته با شد بینی این دولت از بریدن است

>>>   والله امکان دارد این تکتیک 90 فیصد موثر باشد زیرا اینها تشنه گان قدرت اند نه تشنه گان عزت آبرو برابری برادری.
جالب اینجانست که اشرف غنی یهودی چنان با تیم خود از هوشیاری کار گرفتند که هیچ شیطانی نمیتواند این کار را نماید.
بطور مثال دوستم از همه چیز محروم است حتی امضا وی نمیچلد. این کار قصدی بود آنها میدانستند که اگر شرایطی مانند شرایط اعتلاف بوجود آمد از همین گزینه استفاده نمایند که کردند.
شاهین

>>>   Omid
320 میلیون دالر پول پروژه ای پروموت یا پروژه ای توانمند سازی زنان، توسط بانوی اول کشور و خانم داود سلطان زوی که در راس پروژه میباشد به همکاری بعضی از همکاران شان حیف و میل گردیده است.
این است سرنوشت پروژه های بنیادی در افغانستان.
ص نورالله سلطانی

>>>   یک تعداد ازمحدودسیاست مداران قوم پشتون بشمول اشرف غنی برنامه های خطرناک پشت پرده برای منزوی سازی وحتی ازبین بردن سران قوم غیرپشتون را دارند به هروسیله ممکن ازطریق سیاست حذف حضوری وفزیکی طورعلمی وماهرانه وزیرکانه سیاست مداران قوم غیرپشتون را ازمیدان سیاست بردارند،
تاپشتون ها ی متعصب یکه تاز میدان سیاست باشد بالای مردم غیرپشتون هرآن استبداد ظلم وبربریت را خواسته باشند اعمال نمایند.
بناءً من سران سیاسی قوم غیرپشتون هدارمیدهم هرگوائتلاف واتحاد دربین شما به نفع واقوام شمابوده باعث بقای شمابشمول قوم تان میگرددمن امیدوارم فریب امتیازهای کاذب مصنوی اشرف غنی نخورید
بااحترام
مردان ازکندز

>>>   Nasir Khalid
خدا ریشه همی سران اقوام وقبایل وشورای بزرگان را از سرزمین ما بردارد تا همه از قانون پیروی کنند نه فرهنگ قبیلوی...............

>>>   محقق را به کدام خوشخالی در حکومت حصه می دهند
و دستم معاون اول است الا باید به خدمت بیاددر غیر ان نه باید به ملت افغانستان ایتلاف جور کنند
در حالیکه بر حال معاون اول یعنی ریس جمهور دوم است

>>>   همانطوریکه سید منصور نادری را از دوستم دور ساختند وعروسی بین باتور دوستم وزهرا نادری را منحل ساختند این سه راهم میتوانند دوباره مخالف هم بسازند

>>>   دوستم ومحقق هردو از تجارب بزرگ بازیهای سیاسی برخوردار اند .وهیچگاه این فرصت طلایی که عبارت ازاتحاد واتفاق اقوام همسو برای نجات از سیطره فاشیسم را ازدست نخواهند داد .زیرا بقای هرسه در اتحاد شان است .ورنه دانه دادن فاشیسم را به استاد عطا که علیه داکتر عبدالله تاخت وتاز کرد همه بیاد دارند واستاد عطا نیز ازین بازی تجربه گرفت وازان بود که به ترکیه سفر موفق وجوان مردانه انجام داد که یک بار دیگر به ملت روحیه تازه بخشید .استانیکزی با دست خالی باز گشته است .اطمینان داشته باشید .
احمد برنا

>>>   کاکا اګر در دین و سیاست لایق نیستید در دروغګویی که کسب پدری تان هست باید خوب باشید درحالیکه این دروغ خنده دار چندان خوبش نیست

>>>   اوغو ترسیده .
یکه تازی پیامد های خطر ناک داره.

>>>   برادر این یک گپ میان تهی است! بخدا سر دوستم-محقق عطا در ارگ ریاست جمهوری هیچکس خبر نیست، این سه شخص باید ازین ببعد در فکر حفظ مال و دارایی شان باشند، قدرت از دست شان رفت، اینان آخرین لحظات زنگی سیاسی شانرا سپری میکنند، جنرال دوستم در همان ترکیه مسکن گزین شده و علاقه ای به قدرت ندارد زیرا جنبش نوین موازی به حزب وی عرض وجود نموده و از مدیریت خاصی برخودار است، جمعیت اسلامی هر تکه و پرچه شده، فکر نمیشود که منحیث یک حزب افغانستان شمول مانده باشد، از محقق حزب نیست، یک گروپ است مربوط چند تا از قومهای نزدیک وی پس آنهم ناکام است، با آنان هیچگونه معامله نخواهدشد و معامله هم در کار نیست. اگر جهادی ها آبرو میخواهند، قدرت را شرافتمندانه به اهل قدرت رها نمایند، اینان نتوانستند و تا صد سال آینده هم نخواهند توانست
میهن زرغون

>>>   نپندارید که استانکزی به شما امتیاز میدهد وپیام نیک اورده است او تهدید نمودهاست اگر ازاین ایتلاف دست برندارد در پولیس انتر پول میدهد وتمام دارای های اورا ضبط خواهند کرد وبع همین بهانه اورا می برند واینبار از زیر تیغ وساتور اتمر نجات نخواهد یافت
تبنگچی

>>>   آین آخرین شانس برای برای جنرال دوستم است . اگر فریب خورد بداند که شکست خورده است. اگرچی از جهادی ها خاطره خوش ندارم ولی اشرف غنی هم متعصب است و تحمل بودن اش را نیز ندارم.
بلخی

>>>   ریس شورای علمای افغانستان اتحاداقوام غیرپشتون راخیانت ملی دانسته ازشورای امنیت خواست تاجلواین اتحاد را بگیرد اين در حاليست كه در پيوند به اتحاد غنى، حکمتیار، اتمر، حقانى و طالبان خوب بى تفاوت بود kaber

>>>   شما می بینید که پایه های این ائتلاف های تا چه اندازه بی ثبات و لرزان است و سران این ائتلاف تا چه اندازه به فکر منافع قوم خود اند.

>>>   ه گزارش اسپوتنیک اقوام پشتون پس از پخش برنامه کمدی تلویزیون ملی پاکستان که در قالب اشعار اقوام پشتون را مورد تمسخر گرفته بود، تظاهرات کردند. این تظاهرات در شهرها صوابی، مینگورا و شنگلا صورت گرفت.
در همین حال فعالان مدنی و اتحادیه خبرنگاران پختونخواه از نشر چنین برنامه های در تلویزیون ملی پاکستان مورد انتقاد قرار می دهند و می گویند نشر این برنامه ها خشم مردم اقوام پشتون را بر می انگیزد.

>>>   دوستم پیشدستی نکند و ماجرای ایشچی را تکرار ننماید؟؟؟!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است