عبدالله: تدابیر امنیتی نباید مزاحم مردم باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۶/۴/۱۳ کد خبر: 135409 منبع: پرینت

مسوولان امنیتی، نمایندگان جامعه مدنی، وکلای مجلس، شهردار، نمایندگان شورای ولسوالی های کابل امروز سه شنبه 13 سرطان 96 در کابل روی مسایل امنیتی جلسه مشورتی تشکیل دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این مراسم، درخصوص اهمیت اعتمادسازی میان مردم و نهادهای امنیتی در تامین امنیت گفت: بدون همکاری مردم، اگر تامین امنیت ناممکن نباشد، بسیار دشوار است. کابل یک ولایت کلان و پر نفوس است و با ولسوالی های اطراف ارتباط تنگاتنگ دارد و در تامین امنیت این ساحه وسیع مردم سهم و نقش بسیار اساسی و بزرگ دارند.

داکتر عبدالله، با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی باید منبع اطمینان برای مردم باشند، بیان کرد: وظایف مسوولان امنیتی دفاع از قانون، تطبیق آن و تامین امنیت مردم است اما همه باید قانع باشیم که کمبودهایی در کار وجود دارد و یک قسمت عمده این کمبودها به عدم ارتباط و هماهنگی میان نهادهای مختلفی که مسوول تامین امنیت هستند برمی گردد و یک قسمت دیگر به عدم ارتباط مستقیم مسوولین با نمایندگان مردم مربوط می شود.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت: اگر انتحارگران، قاچاقبران، اختطافچیان و جنایتکاران با آسودگی و آزادی برنامه هایشان را عملی کنند، مردم سختی باشند و یا از نیروهای امنیتی آسیب ببینند، معلوم می شود که کسی مسوولیت خود را به درستی انجام نمی دهد.

وی افزود: میان نهادهای مختلفی که مسوول تامین امنیت هستند و نمایندگان مردم باید همکاری اصلی نهادینه شده باشد. حقیقت مسایل هرچند که دردناک باشد، به مردم گفته شود تا اعتماد میان مردم و مسوولان امنیتی ایجاد شود، چرا که تا زمانیکه این اعتماد بوجود نیاید، مردم همکاری نمی کنند و تامین امنیت ناممکن است.

داکتر عبدالله، حق اعتصاب، مظاهره، ابراز نظر و آزادی بیان را از حقوق شهروندی خواند و بیان کرد: هیچ کوتاهی و غفلتی در این موضوعات تحمل نمی شود. در خصوص حوادثی که صورت گرفته است منتظر نتایج تحقیقات هستیم و مطابق قانون با کسانیکه غفلت کرده اند برخورد می شود. اگر رهنمودهای مسوولین امنیتی به زیردستانشان واضح نباشد، نتیجه مصیبت هایی می شود که در روزها و هفته های گذشته با آن مواجه بوده ایم.

رییس اجرایی حکومت بیان کرد: تدابیر امنیتی نباید سبب مزاحمت مردم شود و از طرف دیگر از اعتراض کنندگان نیز تقاضا داریم که مطابق با قانون رفتار کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت افغانستان
داکتر عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله کگ هم در میخ می زند وهم در نهال وی جهاد و مقا ومت کرده اما همرای کفار همه روزه عکس های یا دگاری می گرد دیگر شما همو طنان عزیز به این انسا ن خو د خو ا ودو روی با ور نکند

>>>   برای داکتر صاحب عبدلله میگویم که شما و غنی تا کی به مردم دروغ میگویید چرا اینقدر شعار میدهید چرا گپ های خوبی که به مردم میگویید عملی نمی کنید یک مهمان کوچک شخصی شما هم که از خار ج میاید راه هارا بالای مردم بیچاره بسته میکنید. اعتراض کننده گان در خیر خانه است و شما راه مردم را در ساحه فروشگاه و پل محمود خان بسته میکنید چرا چرا چرا اگر گناه نکرده اید پس چرا میترسید شما هیچ وقت به فکر رفا مردم نبودید و نیستید پس چرا لاف مردم داری میزنید. بس است مردم از دروغ های شما خسته شده است همیشه گپ های شما در ورق است و بس عملی نمی شود.تمام زور آوران را که شماو اشرف غنی حمایت میکنید راه سرک و کوچه را به روی مردم بسته است خداوند جزای شما را بدهد انشالله

>>>   اگر رستاخیز خیل سبب مزاحمت مردم شود خیر! فرق نمی کند، ولی نیرویهای پولیس باید مزاحم حال مردم نشوند و بگذارند این اوباشان رستاخیز را تا هر جا دل شان بخواهد باعث ایجاد مزاحمت به مردم شوند.

>>>   داكتر صاحب عبدالله حبس شهيد استاد رباني در گلبهار فراموش هيچ عاقلي نمي شود!

داكتر عبدالله پا از اين فراتر گذاشته و بيش از آن چه من توقع داشتم،پيشنهاد كرد كه رهبري آينده ي افغانستان بايد از قوم پشتون بوده و وابسته به ائتلاف شمال نباشد.

از عبدالله سوال كردم كه آيا منظورت ظاهر شاه است؟
عبدالله بر حيرت من بيش تر افزود و اصرار ورزيد كه رهبري آينده ي افغانستان از توانمندي و قدرت بسنده اي براي پيش برد رهبري كشور برخور دار باشد.

از عبدالله پرسيدم:((آيا شما كسي را در ذهن داريد؟))
عبدالله در پاسخ گفت:((حامد كرزي مي تواند شخص قابل قبولي باشد.))

اين صلاح و ديد و پيشنهاد نويد بخش مي نمود.فقط چند روز پيش رييس سازمان استخباراتي پاكستان نيز،كه رژيم طالبان را،تقربيا براي يك دهه،تحت حمايت و كمك خود قرار داده بود،حامد كرزي را به عنوان يك شخصيت مورد اطمينان و قبول همگان ،در پاكستان هستند.

يكي از موانع و سد راه ما،براي رسيدن اين هدف،برهان الدين رباني روحاني محافظ كار بود،عبدالله برايم هشدار داد كه متقاعد ساختن استاد رباني براي ايجاد حكومت پساطالب مشكل ترين قسمت كار من خواهد بود.

بعد فرود آمدن به ميدان هوائي بگرام به سوي ساختماني راهنماي شديم.در منزل بالا ،يك اتاق دراز را كه در آن حدود ده تا دوازده نفر منتظر بودند،به ما نشان دادند در راس اين افراد شخص مسن و محترمي كه ريش سفيدي داشت و لنگي سنتي به سر داشت،قرار گرفته بود.

عبدالله مرا به رييس جمهور رباني معرفي كرد، بعد ملاقات با رد و بدل صحبت طولاني ميان رئيس جمهور رباني و من آغاز شد.
استاد رباني تمام گفته ها و پيشنهادات مرا مبني بر ضرورت بودن يك رهبري جديد،با متانت و مهرباني و بدون هيچ واكنشي پذيرفت. بعد از تبادل نظر و گفتگو طولاني بي ثمر،رييس جمهور اتاق جلسه را ترك كرد ،چنانچه عبدالله به من گفته بود كه ممكن است استاد رباني چنين كند.

رباني با ترك كردن جلسه وانمود كرد كه حاضر به انتقال قدرت نيست.
جميز دابينز
نكته:
خيانت را كه عبدالله مرتكب شده حد اقل به صد سال مبارزه نياز دارد؛تا چنين شرايط دو باره مساعد شود.
اگر استاد رباني اداره موقت و انتقالي را مديديت مي كرد براي متقاعد ساختن جامعه جهاني براي تغيير رهبري سياسي افغانستان بهترين زمينه مي بود.

حامد رهگذر"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است