موادمخدر کودکان آمریکایی را پرورشگاهی کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۶/۴/۱۳ کد خبر: 135394 منبع: پرینت

رسانه های آمریکایی گزارش داده اند مصرف موادمخدر در امریکا رو به افزایش بوده و از این گذر، بیش از نیم میلیون کودک به دلیل بحران ناشی از آن، وارد پرورشگاه ها شده اند.

سیستم نگهداری کودکان آمریکا ازسال 2011 به دلیل افزایش کودکان در معرض شیوع موادمخدر و سومصرف این نوع داروها در وضعیت بحرانی قرار گرفته است. تقریبا در ایالت های سراسر آمریکا، خدمات اجتماعی به کودکان نیازمند مراقبت در حال افزایش است و این مراکز به یک نقطه شکست نزدیک شده اند.

مقام ها گزارش می دهند که نگهداری از این کودکان در سال 2016 نسبت به سال 2011 در ایالت ماین، حدود 45 درصد افزایش داشته است به گونه ای که این مراکز، بیش از یک هزار و 800 کودک را تحت مراقبت داشته اند.

در داکوتای شمالی هم تعداد کودکانی که از والدین خود جدا و به این مراکز سپرده شده اند، نسبت به سال 2011 به رشد 27 درصدی رسیده است.

به گفته مقامات وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، در سال 2015 حدود 428 هزار کودک در پرورشگاه ها بوده اند که با توجه به روند رو به رشد مصرف موادمخدر در سال 2016، این تعداد افزایش چشمگیری داشته است. همچنین وابستگی به مواد مخدر در نوزادانی که والدینشان معتاد هستند هم بیشتر شده است به گونه ای که فقط در ایالت ماین، بیش از یک هزار نوزاد در سال متولد می شوند که از مشکل اعتیاد رنج می برند. بیش از 60 درصد کودکان پرورشگاهی در اوهایو، ایالتی که از سومصرف بالای موادمخدر رنج می برد، به دلایل مرتبط به مصرف مواد مخدر والدین هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
موادمخدر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است