گارنیزیون: مظاهرکنندگان به ارگ نزدیک نشوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۶/۴/۱۲ کد خبر: 135374 منبع: پرینت

مظاهرکنندگان کابل به ارگ ریاست جمهوری نزدیک نشوند.

قوماندانی گارنیزیون کابل در اعلامیه ای اعلام کرده است "از سازمان دهندگان و اشتراک کنندگان توقع می رود که با درنظرداشت ماده 8 قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از نزدیک شدن به ساحات ممنوعه ( ریاست جمهوری، محل دیپلوماتیک وزیر اکبرخان، مراکز و تاسیسات نظامی، شفاخانه ها، مکاتب، کودکستان ها، محلات تجاری مهم و محلات محافظت شده) جلوگیری به عمل آورند."

جنبش رستاخیز تغییر اعلام کرده است که تظاهرات امروز را از چند مسیر شهر کابل به سمت فواره آب در نزدیکی های ارگ ریاست جمهوری برگزار می کنند و این تظاهرات از ساعت 10 صبح امروز دوشنبه 12 سرطان آغاز و تا 12 ظهر ادامه می یابد.

راه های منتهی به ارگ ریاست جمهوری در حالی از سوی مسوولان امنیتی مسدود شده است که رییس جمهور صبح امروز در سفری یک روزه برای امضای چند تفاهمنامه همکاری که جزییات آن تاکنون اعلام نشده به عشق آباد، پایتخت ترکمنستان رفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گارنیزیون
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   خوب است.

>>>   " این تظاهرات از ساعت 10 صبح امروز دوشنبه 12 سرطان آغاز و تا 12 ظهر ادامه می یابد."
دو ساعت بس است، اینها هم باید برای نان چاشت به خانه های شان بروند. با شکم گرسنه که مبارزه نمی شود.
جمیعت و شورای نظار دارند، خود شانرا مسخره می کنند.

>>>   رستاخير_تغيير تختگاه بي بديل مردمي!
اين جريان مردمي هم ميتواند #فرصت_زا باشد وهم #چالشگر! از منظرگاه من، تمام احزاب بگيل شده، رهبران بي برنامه، روحانيون چك چكي، بزرگان بي سرنوشت، رهبران جهادي و نمايندگان چورلماني ما بيايند و "دست بالا" تسليم اين تختگاه مردمي شوند و همكاري همه جانبه خود را از اين جريان عدالتخواهانه "بلا قيد و شرط" قبول كنند و از اين حركت هنر حق طلبي و سياست هاي مدرن و مدون را بياموزند و از بلا تكليفي و روزمرگي درآمان باشند ! چون #رستاخيز_تغيير انصافا از همه است، ولي همه از #رستاخيز_تغيير نيست!
ع.ع.فايق

>>>   ما و دوستان ما در اين هفده سال اخير، روشنگرى مان براى بيدارى نسل جوان بود، نسلى كه خود راجدا از تيكه داران قومى ، قلدران ، لومپن هاى سياسى ، معامله گران بى انديشه و زر اندوز ها و فرصت طلبان، تعريف كنند و خود به ميدان آيند . خورسنديم كه چنين نسلى سر كشيده است و رستاخيز را نويد مى دهند . اين قلم هميش، قبل از همه هم تباران خود را نقد كرده است تا از كرنش گرى و مزدورى دورى جويند و در مقابل برترى طلبى از هر جنسى و معامله گران و دكانداران سياسى ، شجاعانه مبارزه كنند و تحت هيچ معذرت و بهانه يى به بى عدالتى تن ندهند ، معلوم مى شود ، رستاخيزى در راه است .
تا ريشه در آب است
اميد ثمرى است
kabuli

>>>   خيزش پس از سركوب؛ امپراتوري ترس فرو مي پاشد!
باري هگل گفته بود: "شرق جايي است كه در آن ترس و استبداد حكمروايي مي كند. شرقي ها يا مي ترسند و يا از طريق ترس حكمروايي مي كنند."
نيم نگاهي گذرا به تاريخ افغانستان نيز نشان مي دهد كه اين جا "امپراتوري ترس" حاكم بوده است؛ به گونه اي كه شهروندان از سركوب مي ترسيده اند، و شهرياران به منظور ايجاد ترس، همواره معترضان را با تفنگ، باتوم، توپ، تانك و ارتش سركوب مي كرده اند.
خيزش پس از سركوب جنبش رستاخيز اما - به باور من - سرآغاز فروپاشي اين امپراتوري است. جوانان ما امروز با حضور مجدد شان در خيابان عملا به ريش ترس خنديدند و محاسبات فاشيسم و استبداد را به چالش كشيدند.
ترس كه كنار رفت، كاخ ظلم و ستم ويران خواهد شد. كاخ ظلم و ستم كه ويران شود، جايي ترس را در سياست، محبت و نوع دوستي خواهد گرفت.
و اين چيزي نيست، مگر انقلاب كوپرنيكي در قلمرو سياست؛ چيزي كه رامين جهانبگلو از آن صحبت مي كند.
شهید ثاقب

>>>   جنبش روشنايى و رستاخيز تغيير سر انجام بايد جاده هاى كابل را تسخير كنند ودرفش عدالتخواهى را بر فراز نماد هاى قدرت به اهتزار در آورند .
انفلاب كوبا را يازده يار با انديشه در زير ريش ارباب قدرت به پيروزى رساندند . به خود اعتماد داشته باشيد ، قدرت شما بالا تر از قدرت چند آدم بى ريشه است .

>>>   زنده باشی قوماندان صاحب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است