آغاز روند دوم اعتراضات جنبش رستاخیز در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۶    ۱۳۹۶/۴/۱۲ کد خبر: 135372 منبع: پرینت

روند دوم اعتراضات جنبش رستاخیز تغییر صبح امروز دوشنبه 12 سرطان 96 در کابل آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حکیمی، عضو رهبری جنبش رستاخیز تغییر در خصوص تظاهرات امروز کابل گفت: روند دوم تظاهرات جنبش رستاخیز به صورت یک اعتراض مدنی شروع شده است و در آن قطاری از موترها با پرچم و تصاویر کشته های جنبش رستاخیز در کابل با هدف عملی شدن خواست های برحق معترضان گشت زنی می کنند.

حکیمی می گوید: حکومت نه تنها در برابر درخواست های برحق شهروندان کوچکترین اعتنایی نکرده، بلکه در اولین روز تظاهرات بر روی مظاهرکنندگان آتش گشوده و 6 تن را کشته است و در روز جمع کردن خیمه های تحصن نیز به هاموی و خشونت متوسل شده و دو تن دیگر را کشته اند.

وی افزود: بدنبال بی کفایتی سران حکومت وحدت ملی این اعتراضات مدنی در ولایت ها و کشورهای دیگر برای آوردن تغییرات اساسی در رهبری حکومت و نهادهای امنیتی ادامه می یابد. همه می بینند که مردم مسلح نیستند و یک تظاهرات مدنی برگزار می کنند.

گفته می شود که هم اکنون جاده فرودگاه کابل از سوی نیروهای امنیتی بسته شده است و چندین جاده که به مرکز شهر، ارگ و ریاست اجرایی منتهی می شود نیز بر روی تردد بسته شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتراض
تظاهرات
نظرات بینندگان:

>>>   این لندغر ها باز برای خود در بین شهر میدان سگ جنگی درست میکنند.
بسیار جالب است که دولت پاکستان در مناطق سرحدی حصار کشی میکنند و داره لندغران در کابل شروع به آشوبگری آیا کله این افراد کله خام برابر کله یک مگس هم کار میکند؟

>>>   هوالله
سخنی ویا موضوعی که خودم را سخت مظطرب وپریشانم نمود همانا حرکت به اصطلاح خود ایشان مدنی که توام با هارن موترها وبیرق گلابی انها که درصطح جهان منطقه وبین المللی که نماد از هم جنس گرا ها میباشد سخت محزون گردیدم که ریسمان این حرکت به دست کی ها میباشد که اولا اینهارا ازدایره اسلام ومومنین کشیدند بااین پرچم گلابی ودوم به صدا اوردن هارن های موتر ها که نشات مینماید از مکتب سیکولاریست ها درصطح منطقه وجهان
شماای مردم خود قضاوت نمایید که این طبقه چگ.ن به دامن این سیکولاریست پدرام وصالح سقوط نموده اند تا به دیروز که پیشوای ایشان سیاف وامر صاحب با نعره تکبیر الله اکبر چگونه دشمنان این سرزمین را از کشور خود بیرون راندند
اما امروز بجای نعره تکبیر وجهاد درراه خدا ونجات این کشور با این کافران بیدین پدارم وصالح خان همنوا شده وتحت پرچم هم جنس گرایان با کشیدن اواز های بلند هارن موترها همه انعزت شرف جهاد مبارزه خودرا زیر سوال بردند
مگراین حرکت مدنی بود ویا حرکت بی دینی که بوی نفرت وانزجار ازان بمشام میرسید هرانکس که اینهارا با این حرکت سیکولاریستی مشاهده مینمود نفرت خودرا نثار اینها مینمود
بااحترام
محمدکبیر(اندرابی)

>>>   آفرین به همت تان. در عکس ها دیدیم که ده ها هزار جوانان در تظاهرات تان شرکت کردند. حتماّ با این نیرو نظام را سرنگون می کنید، طالبان و داعش را شکست می دهید و گلم ناتو و امریکا را برای ابد ازین کشور جمع می کنید..

>>>   رستاخير_تغيير تختگاه بي بديل مردمي!
اين جريان مردمي هم ميتواند #فرصت_زا باشد وهم #چالشگر! از منظرگاه من، تمام احزاب بگيل شده، رهبران بي برنامه، روحانيون چك چكي، بزرگان بي سرنوشت، رهبران جهادي و نمايندگان چورلماني ما بيايند و "دست بالا" تسليم اين تختگاه مردمي شوند و همكاري همه جانبه خود را از اين جريان عدالتخواهانه "بلا قيد و شرط" قبول كنند و از اين حركت هنر حق طلبي و سياست هاي مدرن و مدون را بياموزند و از بلا تكليفي و روزمرگي درآمان باشند ! چون #رستاخيز_تغيير انصافا از همه است، ولي همه از #رستاخيز_تغيير نيست!
ع.ع.فايق

>>>   ما و دوستان ما در اين هفده سال اخير، روشنگرى مان براى بيدارى نسل جوان بود، نسلى كه خود راجدا از تيكه داران قومى ، قلدران ، لومپن هاى سياسى ، معامله گران بى انديشه و زر اندوز ها و فرصت طلبان، تعريف كنند و خود به ميدان آيند . خورسنديم كه چنين نسلى سر كشيده است و رستاخيز را نويد مى دهند . اين قلم هميش، قبل از همه هم تباران خود را نقد كرده است تا از كرنش گرى و مزدورى دورى جويند و در مقابل برترى طلبى از هر جنسى و معامله گران و دكانداران سياسى ، شجاعانه مبارزه كنند و تحت هيچ معذرت و بهانه يى به بى عدالتى تن ندهند ، معلوم مى شود ، رستاخيزى در راه است .
تا ريشه در آب است
اميد ثمرى است

>>>   خيزش پس از سركوب؛ امپراتوري ترس فرو مي پاشد!
باري هگل گفته بود: "شرق جايي است كه در آن ترس و استبداد حكمروايي مي كند. شرقي ها يا مي ترسند و يا از طريق ترس حكمروايي مي كنند."
نيم نگاهي گذرا به تاريخ افغانستان نيز نشان مي دهد كه اين جا "امپراتوري ترس" حاكم بوده است؛ به گونه اي كه شهروندان از سركوب مي ترسيده اند، و شهرياران به منظور ايجاد ترس، همواره معترضان را با تفنگ، باتوم، توپ، تانك و ارتش سركوب مي كرده اند.
خيزش پس از سركوب جنبش رستاخيز اما - به باور من - سرآغاز فروپاشي اين امپراتوري است. جوانان ما امروز با حضور مجدد شان در خيابان عملا به ريش ترس خنديدند و محاسبات فاشيسم و استبداد را به چالش كشيدند.
ترس كه كنار رفت، كاخ ظلم و ستم ويران خواهد شد. كاخ ظلم و ستم كه ويران شود، جايي ترس را در سياست، محبت و نوع دوستي خواهد گرفت.
و اين چيزي نيست، مگر انقلاب كوپرنيكي در قلمرو سياست؛ چيزي كه رامين جهانبگلو از آن صحبت مي كند.
شهید ثاقب

>>>   بالاخره این امپراتوری فاشستی سرکوب خواهد شد و جنبش رستاخیز قهرمان شکست این ارگ نشینان بی درد و بی احساس خواهد بود . بیایید یکبار باندیشد که کجای این خواست ها بی جا وبی مورد است به خصوص کسیکه بنام کبیر اندرابی بی شرمانه ازین جنبش بنام بی دین ها ونویسنده اولی ماقبل آن بنام لنده غر ها یادکرده وآشوب گر خطاب کرده است وای بحال این وطن و این مردم. ازقدیم ها این ضرب المثل مانده که بزرگها گفته اند که : (ما چیغ درد شمارا می زنیم و شما قلاغ دهن مارا میگیرید) بیایید اگر شرم دارید وهمکار نمیشوید نوکر این رژیم فاسد هستید حد اقل خاموش باشید وازین نوکر ی خود به خارجی ها بشرمید و کسانیرا که غیرت دارند همت دارند جرئت دارند علیه ظلم وستم در برابر طالم می ایستند و مبارزه میکنند داد خواهی میکنند به ما لازم است تا از آنها حمایت کنیم موفقیت برای آنها بخواهیم نه اینکه توهین و تحقیرکنیم.
صابر از کابل

>>>   شرینی شرینی بگو دهن ات شرین میشود از این جنبش ه... چیزی جور نمی شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است