اول استعفا بدهید بعد جیغ برنید و ایتلاف جور کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۶/۴/۱۲ کد خبر: 135357 منبع: پرینت

ایجاد ایتلاف سیاسی از سوی مقام‏های برحال حکومتی از نگاه قانون و اخلاق، نادرست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فضل هادی مسلم یار، رییس مجلس سنا در جلسه روز یکشنبه 11 سرطان 96، درخصوص تشکیل ایتلاف جدید میان احزاب جمعیت، جنبش و وحدت اسلامی گفته است که مشورت قانونی من برای این اعضای این ایتلاف این است که شرم آور است که هم نصف نظام برای شما باشد و به شما محتاج باشیم و هم جیغ بزنید و ایتلاف جور کنید.

مسلم یار گفته است که هرچند که حکومت موجود کاستی های زیادی دارد اما اخلاقا باید از طریق راه اندازی کمپاین سراسری مردمی خواهان اصلاح این کمبودها می شدند و اگر خواست های مقامات برحال حکومتی برآورده نمی شد، آنان برای تحقق اهدافشان دست به اینگونه ایتلاف ها می زدند و مطابق قانون از سمت های شان کنار بروند و یک اپوزیسون بیرون حکومتی تشکیل دهند که مورد انتقاد هیچ جناحی هم قرار نگیرند.
وی افزوده است که یک چنین ایتلاف هایی برای مردم قابل قبول نبوده و دوام هم نخواهد داشت.

این درحالی است که برخی دیگر از سناتوران در مجلس تشکیل اینگونه ایتلاف ها را برای نظام خطرآفرین نمی دانند.
این نگرانی ها در حالی مطرح می شود که ایتلاف نجات افغانستان در توافقنامه ای هدف این ایتلاف را کمک به آوردن اصلاحات در حکومت گفته است و هرگونه تلاش برای فروپاشی را رد کرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسلمیار
ایتلاف
نظرات بینندگان:

>>>   چـرا استعفا بدهند؟ بجای استعفا حق خودرا از دهان شیر باید گرفت !
حکومت شخصی کسی نیست همه مردم حق وسهم دارند
حق گرفته میشود ،

>>>   باور كنيد كه مه ادم سياسي هم نستم از شنيدن همين خبر خجالت كشدوم شرم كنيد اي چي بي ادبي هست شما در مقابل مردم رنج كشيده اين مرز و بوم ميكنيد

>>>   حق بزور گرفته میشود نه به گدایی. کسانی که قدرت ندارند کی صدای شانرا شنیده. این حرف که اول استعفا بدهید ساخته عیم انمر و غنی است که این ارمان را بگور میبرند. ن-ج



>>>   همكاران گرامي و شهروندان مسوول!
لطفن همكاري نماييد از تمام جاده هاي كه توسط حكومتِ بي مسؤليت با كانتينرها يا تانك هاي زره وزارت داخله و وزارت دفاع ، مسدود شده، ازين افتضاح براي ما تصاوير و ويديو بفرستيد. بگذاريد ماهيتِ حكومتي كه از اعتراض مردم مي ترسد و فاصله هاي مردم و حكومت را هر روز با خط كانتينر و تانك ها به نمايش مي گذارند، به جهانيان نشان دهيم.
هارون معترف

>>>   این ها همیشه خوردند و چیغ کشیدند. سواستفاده از اسلام جهاد فقط بخاطر منافع شخصی بوده چند نفر کور و اوباش به
دنبال اینها روان بودند.
غلام رضا

>>>   باداران توصیه کرده اند که هم در داخل نظام تخریب کار برحال باشید و هم چهارتا خر را در بیرون گمراه کنید.اینها خر های ریموتکنترول هستند .وقت انگ زدن تیر میشه.

>>>   وزارت ماليه تبديل به نمادى از تبعيض اقتصادى در كشور شده كه در تاريخ بى سابقه است!

>>>   آنها اول چوکی میگیرند و بعد دیدند که صلاحیت و پول ندارند، اعتراض میکنند!
شیرین دلت بمیرد، چرا نمی فهمی؟

>>>   تقدیم به : مسلمیار صاحب !
توماس کونیگس نماینده پارلمان آلمان از حزب «سبز» این کشور در یک برنامه تلویزیونی گفت: مردم به پارلمان افغانستان اعتماد ندارند زیرا از ضعیف ‌ترین نهادها در این کشور است حتی برخی از آنها قوانین کشورشان را نیز نمی‌دانند.
ر

>>>   اقای مسلمیار شما هم نصف تان در داعش است ونصف تان در حکمت

>>>   Shiralambahador Bahder
استانکزی امر مخابره غند بغلان در زمان تنی وزیر دفاع بود ملزم وهمکار با کودتا بودب ازداشت گردید بعد از رها شدن در قرغه چوب فروشی در زمان مجاهدین معاون دفاع از انقلاب وبا آمدن طالبان با انجوی درپاکستان پیوست بنان اریا ودر دوره انتقالی کاندید وهمتبار غنی بود شامل کابینه بنام بازی های دراماتیک حامدکرزی وخلیلزاد شد متعصب وقوم گرا است

>>>   اعتراض, راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز و حرکت‌های مدنی, از حقوق اساسی شهروندان افغانستان‌ست که در قانون اساسی تسجیل یافته‌است, پس شمای‌که از این حق‌تان استفاده نمی‌کنید, یاهم یا هم‌شاید خودتان‌را زده اید به کوچه‌ی(به من چه), خود دانید,
برادر و خواهران گرامی! اگر از کشتار فرزندان‌تان خسته شده‌اید, اگر از برتری خواهی, تبعیض قومی و زبانی, تفوق طلبی‌های روز افزون حلقه‌ی حاکم و بی ریشه ناراحتید, پس جای شما نه خانه‌های‌تان‌ست, زیرا خواب‌های زیر بادپکه ای و کولری به هیچ دردتان نمی‌خورند, شما باید بدانید که جای‌شما اینجا در خیابان‌هاست, جای‌شما در کنار من و سایر عدالتخواهان‌ست, حرکت‌ما نه فقط برای خودمان‌ست, بل ما هرآنچه می‌خواهیم, برای همه شهروندان افغانستان بگونه‌ی یکسان می‌خواهیم, پس به خیابان‌ها بریزید و مانع کشتن فرزندان, برادران, خواهران و همسران تان‌شوید. پس از حق قانونی‌تان استفاده کنید و الی فردا روز پشیمانی هیچ سودی نخواهد داشت!
مرتضی

>>>   راست ميگويد نوسنده عريز اينها شرم نميكنند و ما هم هيچ بخود نمايم و فكر نميكنيم كه اينها خود فروخته شده هاي وطن فروش بدرد اين ممليكت نميخورند با شما موافقم .

>>>   Zafari
واشنگتن پست از طوفان سیاسی در اوغانستان خبر داد.
تمرکز قدرت در دست یکی از کوچکترین اقلیت ها(پشتون-افغان) باعث نارضایتی در جامعه ی کثیرالملیتی افغانستان شده است.

>>>   این ها را بار ها مردم افغانستان آزمودند. چیزی ازین ها بور نمی شود.

>>>   Ahmad Saeedi احمد سعیدی

با عرض سلام !

امروز شهر کابل بخاطر تظاهرات خیلی راه بندان بود تنها سرک میدان هوایی بطور نسبی الی چهاراهی تانک تیل ملا تره خیل باز بود. وزیر اکبر خان و ساحات مکرویان اول، دوم، سوم همه بند بودند مردم با مشکلات زیادی روبرو شده بودند من هم نه به دفتر رفته توانستم و نه به پوهنتون در ضمن یکی از مسئولین بلند پایه امنیتی که خواست نامش را نگویم تیلفون کردم که تظاهرات در یک سرک میدان هوایی است چرا تمام مرکز شهر را با کانتینر ها و موتر ها بند کرده اید برایم گفت ما از امنیت تشویشی نداریم ما بخاطر این راه ها مسدود کرده ایم تا مردم به مشکلات زیادی گرفتار شوند و هر کس که از ما می پرسد چرا راه ها مسدود است میگوییم بخاطر تظاهرات، در چنین حالتی اکثریت مردم ملامتی را بدوش تظاهرات کننده گان انداخته آنها را دشنام میدهند و یکی دو مرتبه دیگر اگر این کار را بکنیم اکثر مردم به ضد مظاهره کننده گان میخیزند و علیه آنها دست بکار میشوند، برایش گفتم بیشک ولله حکومت هم هوشیار است حریف را توسط مردم میزند

>>>   Ariaie
به كودكان تان بياموزانيد كه در اين كشور چى گذشته و عامل بى ثباتى و فقر امروز انها كى ها و كدام سياست ها اند. برايشان بياموزانيد كه تفكر غير انسانى قبيله پرستى، تغير ستيزى و دموىراسى ستيزى عامل اصلى عقب ماندگى وطن انهاست و از انها بخواهيد تا اراده ايستادگى در مقابل چنين تفكرى را در خود بپرورانند .

>>>   ما افغان نيستيم
پشتونها ميگويند بخاطر بدست آوردن قدرت ايتلاف ساختند و اين ايتلاف ملي نيست و...

جواب:
نخست اينكه پشتونها بخاطر قدرت روس و انگليس و امريكا را سر زن خود بالا كردن، از شاه شجاع تا عبدالرحمن و تا امان الله و تا نادر غدار و تا تركي و نجيب گاو و تا خليل زاد و اشرف غني هميشه دست خارجي بر روي زن پشتون ها بوده است و حالا هم است كه قدرت دارند.
حالا اين قوم بي شرف ميگويد تاجيك و اوزبيك و هزاره بخاطر بدست آوردن قدرت ايتلاف كردند، خوب بلي كرديم اولاد يهود تو به خاطر بدست آوردن قدرت زنت را زير پاي انگليس و روس و امريكا انداختي ما آبرومندانه با هم ايتلاف ميكنيم و حق خود را كه مشاركت سياسي و توزيع قدرت است بدست ميآوريم در غير آن اين اوغانستان بايد تجزيه شود.

در رابطه به اين حرف قوم گمشده بني اسراييل كه اين ايتلاف قومي است بايد گفت كه در اين ايتلاف اقوام بزرگ تاجيك اوزبيك و هداره شامل هستند و هشتاد در صد نفس كشور را تشكيل ميدهند و اين ايتلاف ملي است و نقطه پايان براي نظام فاشيسم.

پشتونها چرا اقوام تاجيك و هزاره و اوزبيك را دشمن ميپندارند مگر ما به اين طايفه چي كرديم كه دو صد سال است كه در پي نابودي ما هستند؟؟؟؟؟؟؟

>>>   معلومه دیگه ، حکومت از این ایتلآف نا راضی اند چون که منفعت شان از بینی میره ، نباید حکومت افغانستان تنها از یک ابر قدرت باشد ، کشور افغانستان از ملیت های مختلف ،زبان های مختلف ، شامل اقوام دیگه هم میشه ، نه تنها قوم پشتون، ازبک ها ، تاجیک ها ، هزار ها ، نورستانی ها ، پشیه ای ها و دیگران ، نمیشه که یک قوم بخصوص سالهای سال زمام قدرت رو در دست گیرد و دیگران به حاشیه رانده شود این خلاف قانون اساسی و ؟ هست باید به خواست ایتلاف احترام قایل شد و نباید اعتراض کرد ، زنده باد هم دلی و همبستگی ، نابود باد قوم پرستی .

>>>   جناب مسلمیار شما که با قاتل ۷۰۰۰۰هزار کابلی ایتلاف کردید حرفی نیست حالا که سه قوم تاجک هزاره واز بک به خاطر خود خواهی شما پشتون های کوه های سلیمان خیل که همه روزه به نام انتحار انفجار ترور وحملات تروریستی آنهم در لباس خواهر هایتان خون جوانان بیگناه اقوام دیگر را میریزانید باید در مقابل شما غول های تاریخ که بیسوادی تان در قرن ۲۱ هویدا است همین قسم ایتلاف ها میتواند کمر تان را بشکنند شما خود ریس مجلس سنا هستید ودر پهلوی آن مساعدت کنند کره تروریستی داعش شرم باد بر شما وامثال تان
با احترام حقگو کابل

>>>   اولتر این سه نفر یک ...یک اسب و یک مرغ ضرورت دارند که محقق در وقت بیکاری خردوانی کند. دوستم چاپندازی کند عطا مرغ بازی کند.

>>>   از بیسوادی گفتین کدام لیسانس ویا کدام ماستر ویا داکتر شما موتر شوی ها دارید بیسواد که شما مردم استین جز موتر شویی وندافی دیگر کسب هم ندارید باز بای تاجک ها را درمابین میاورید کدام تاجک ها با شما استند خجالت بکشید یک تاجک همراهی شما نیستند شما که تنها مردم واصل اباد را کم جزا ندادین انها که همه شان تاجک بودن تا خال هزار ها جوان انها را به قتل رساندین و به بنچشیر فرار کردین از شما خاینین کرده دیگر کسی نیست در طول ۱۴ سال که چور کردین هیچ کس بیاد تان نبود حال هزاره تاجک گفته میروید هیچ کس بشتی بان شما نداف ها نیست در ویرانی کابل همراهی گلبدین شما مساوی شریک اتین نیم کابل را شما هم ویران کردین ومردم شان را به قتل رساندین تارخ را بنهان کرده نمیتوانید

>>>   استعفا چرا؟
درینجا کدام کشور ازاد وحکومت مردمی ودموکراتیک نیست که اعضای ان به اساس شایسته سالاری و وانتخاب ملی ومردمی بمیان امده باشد حکومتی که مملو از تقلب وانهم سکس واشکاراو بامداخله ودست کاری وعزل ونصب خارجی ها بمیان امده همه غلام وسر سپرده ومحکوم اند و میکوشند یکی از دیگری درین راستا سبقت ورزنددر نهایت ارباب یکی وهدف مشترک بوده همه میخواهند همت وغیرت وحریت واسلامیت را درینجا تضعیف نماینددرین میان تعدادی ازیک مرجع اب میخورد وبعضا هم به مراجع ومرکز متعدد مقلد اند وبلاخره گردانندگان امور همه برنده و به مقصد رسیدگان اند ووطن چون کشتی شکسته وملت حیثیت سر نشین های این کشتی ویران وبدون ناخدا در حرکت بوده نتیجتا بازنده ای اصلی وخساره مند خواهند بود
در همچو یک دستگاه که ادراه چیان ان را اجانب پف نموده وباد داده اند خودرا در اینه بزرگ می بینند واینها همه موشهای در دام پیشک اند که ازادی ها وجست وخیزشاندر محدوده ای خانه ای محاصره شده ومحصور است نه فضای کشور ونه زمینش را در اختیار دارندنه بودیجه واقتصاد داردونه هم اراده واختیار وقناعت کرده اند که غلام ابن غلام ابن غلام باشند واگر گور میسوزد حداقل دیگ هاشان بجوشد تا غذای زهر جانشان اماده گرددهیچ کدام به دنبال نفس کشیدن ازاد نیستند در همین غول وزنجیر خو کرده اند ودر ظاهر به ان می بالند وافتخار مینمایند
درین میان اگر محدود کسانی هم دست وپا میزنند وتلاش دارند تا خودرا ازین حلقه برهانند انهای که خواری وذلت ورسوای قرین خالشان گردیده مانع میگردند واواز بلند مینمایند که اول باید استعفا دهند بعد دم از ازادی وحق طلبی ونجات ملت زده در پی اتحاد وبا هم پیوستن شوند گویا درین کشور ویرانه واین کشتی شکسته ومحاصره شده مجال عدالت خواهی وتقاضای حقوق شهر وندی حرام است وناروا وچنین می پندارند که لازیم وضرور همه مانند انها به دول اجانب برقصند ومحفل اسارت را گرم نمایند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   برادرنویسنده شرم است به توووجودشما واری انسان ها من دری زبان وافغان هستم واز اب وخاک این مرزبوم استفاده می نمایم
ونباید این قدرتبلیغات سوکنید خوب است به جای بردن زن(.....)خوب است نفرخدمت گاردردربار شاه هان وزن های ایشان درخانه های اهل هنود خدمت گارنبوده اند
دیگر اگرخودت به اورقم تبلیغ کنی ومن ای قسم تبلیغ کنم ابی است که دراسیاب دشمن می ریزد وبس باید نفاق را دربین جامعه افغانستان نه یندازیم

>>>   آقای مسلم یار ماشاالله شکمک آنقدربزرگ است که باوجود پول انتحاری، قاچاق موادمخدر، پول تمام کشورهای جهان شما سیرنمیشوید حال متوجه مقام وپول ناچیز دو رهبر قوم دیگرچشم دوختی کدام چیزی بنام حیا شمامردم فکرکنم ندارید.

>>>   نه جناب شما يك مرتبه ائتلاف انها را مطالعه نمايد و بعدا دستور بادار داخلي خود را تحليل نمود در چيغ زدن خود تصميم گيريد
در اين شكي نيست كه خودت واقعا هم به طالب چهره ميدهي و هم مفكوره انرا داري پس بايد شوراي امنيت به تو هدايت دهد .
من تعجب به عرض و طول درون تهي تو مي نمايم كه چه وقت مردمان مثل تو عقل و فراصت پيدا ميكنند
فايق

>>>   برخی دوستان بخاطر سوادکمشان توهین وبی تربیگی میکنند .
پشتون نیستم ولی نام قوم آوردن هیچ به صلاح نیست .
اعتراضات مدنی حق مردم هست اماهارنگ زدن صدمه وآسیب به مردم بیگناه واطفال وکهنسالان است ‌.
اینهاازطریق وکلای پارلمان اعتراض کنند .مگردرولسی جرگه وکیل ندارند
استیضاح کنند دولت ووزیر داخله را
شیوای بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است