ترکیه ورشکسته بودن شرکت "پمتک" را رد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۶/۴/۱۱ کد خبر: 135328 منبع: پرینت

سفارت ترکیه ورشکسته بودن شرکت سازنده بند کمال خان را رد کرد و گزارش وزارت اقتصاد در اینباره را نادرست خواند.

در نامه رسمی سفارت ترکیه به وزارت خارجه کشور تاکید شده است که شرکت ترکی "پمتک"بگونه قانونی ثبت است و در وضعیت ورشکستگی قرار ندارد.
وزارت های خارجه کشور و انرژی و آب نیز بیان کرده اند که مطابق اسناد رسمی شرکت سازنده بند کمال خان در حالت ورشکستگی قرار ندارد و این شرکت کار پروژه بند کمال خان را پیش می برد.

در چهار ماه پسین چندین نامه رسمی در باره وضعیت مالی شرکت سازنده بند کمال خان، میان سفارت ترکیه، وزارت امور خارجه، وزارت انرژی و آب و کمیسیون تدارکات رد و بدل شده است.

پیشتر وزارت اقتصاد اعلام کرده بود که شرکت مذکور یک شرکت ورشکسته ترکی است.

کار بخش سوم بند کمال خان با هزینه بالغ بر 78 میلیون دالر از بودجه توسعه ای دولت ساخته می شود و با تکمیل شدن آن 80 هزار هکتار زمین آبیاری و 9 مگابایت برق تولید خواهد شد. این بند در ولایت نیمروز از پروژه های مهم و البته مورد مناقشه میان افغانستان و ایران است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بند کمال خان
نیمروز
نظرات بینندگان:

>>>   وزیر اقتصاد در جلسات تدارکات ملی همیشه سعی دارد تا برابر پروژه هد مشکل تراشی کند تا رئیس جمهور پروژه ها را برای ارزیابی مجدد به وزارت اقتصاد ارجاع دهد و سپس عالیجنابان در این وزارت شروع به معامله کنند و اگر کسی با انها معامله نکرد شرکتها را ورشکسته و ناتوان اعلام کنند. این درحالی است که بیکاره ترین و ارت در کشور همین وزارت اقتصاد است که فعلا کارش فقط و فقط به دخالت در امور سایر وزارتها خلاصه می شود.

>>>   در هر وزارت یا اداره که ازشــــرو فــــساد باشد وضعیت همینگونه است ، معلوم نیست از کدام کشور شیرینی گرفته تا مانع ساختن بند شود ؟

>>>   جناب ریس جمهور وقتی بیوگرافی وزیرصاحب اقتصادرا خوانده.حتما دیده اند که محترم عبدالستار مراد درسن(۱۹) نزده سالگی پوهنتون جواهر لعل نهرو کشور هندوستان رادر رشته علوم سیاسی به پایان رسانده اند.حتما فکر کردند یک نابغه را شامل کابینه میکنند.از استعدادوتوانایی های پنهان دیگر شان هم حالا اکاه میشوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است