خلیلی: صلح یک تعامل برد-برد برای دو طرف است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۶/۴/۱۱ کد خبر: 135326 منبع: پرینت

یک نسل از این سرزمین عمرشان در فضای جنگ و خشونت سپری شد، آیا اکنون وقت آن نرسیده که به این وضعیت دردناک پایان داده شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد کریم خلیلی، رییس شوروای عالی صلح در مراسم معرفی اش به عنوان رییس شورای عالی صلح امروز یکشنبه 11 سرطان 96، گفت: مسوولیت سنگینی از طرف رییس جمهور بر عهده من گذاشته شده است که حالت صحبت کردن را هم از من گرفته است و امروز احساس ناتوانی می کنم.

خلیلی گفت: در وضعیت رقت بار کشور و هر روز حوادث ناگوار در رابطه با صلح صحبت کردن، خیلی سخت است. هموطنان ما 4 دهه در میان خون وآتش دست و پا زدند، یک نسل از این سرزمین عمرشان در فضای جنگ و خشونت سپری شد، آیا اکنون وقت آن نرسیده که به این وضعیت دردناک پایان داده شود؟ آیا باز هم بپذیریم که کودکان و جوانان ما عمرشان در جنگ ، آوارگی و بی خانمانی سپری شود؟

رییس شورای عالی صلح بیان کرد: کشورهایی که وضعیت کشور ما را داشتند، سرانجام شجاعت به خرج دادند و به همدیگر پذیری روی آوردند. ما نیز این ظرفیت را در کشور ایجاد کنیم. امروز از همه بیشتر و پیشتر به صلح و پایان یافتن جنگ نیازمندیم.

وی افزود: صلح نه به معنای امتیاز دهی به مخالفان مسلح در جنگ است و نه به معنای تسلیم مخالفان مسلح به دولت است. صلح یک بازی برد و باخت نیست که دولت و مخالفان به آن تن ندهند. صلح یک موفقیت برای هر دو طرف و یک تعامل برد – برد است که بازنده ندارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای صلح
کریم خلیلی
نظرات بینندگان:

>>>   ریشه تمام بدبختی ها خودخواهی است از خود شروع کنید خلیلی صاحب از حزب خود که دو نفر بیشتر نیستید و سهمیه کلی هزاره را به ارث می برید.

>>>   مثل تعامل برد-برد که بین من و رییس صاحب جمهور برقرار شد.
خلیلی

>>>   خلیلی به صلح یک نگاه کاملامنفعت جویانه دارد.وی می گویدطالبان به صلح به پیوندند واین صلح یک تعامل بردبرد است وباخت ندارد.وی ازهم اکنون نشان داده که شایستگی ریاست نهادصلح راندارد.چراکه طالبان به مسائل یک نگاه کاملاایداولوژیک داردوبرای انهابالاترین بردتشکیل امارت طالبانی است ویاشهادت دراه ان.طالبان که مثل خلیلی فکرنمی کندکه رسیدن به یک معاونت رئیس جمهوری ویک شهرک امیدسبزرایک بردوپیروزی کلان برای خود بداند..
کابلی

>>>   سیاست برد برد مثل تبعیت من از آمریکا و رسیدن به ریاست صلح (خلیلی)
دو نفر دزد خری دزدیدند سر تقسیم بهم جنگیدند
آندو بودن چو گرم زد و خورد دزد سوم خر شان را زد و برد.
هیأت صلح مجمع دزدان است و خلیلی رئیس این مجمع ؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است