رویدادهای ترکیه در شنبه دهم سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۸    ۱۳۹۶/۴/۱۱ کد خبر: 135289 منبع: پرینت

** اورهان مرجان معاون حزب عدالت و توسعه شب گذشته در منطقه لیچه استان دیاربکر توسط افراد ناشناسی در مقابل منزل خود مورد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.
نیروهای امنیتی ترکیه از بامداد امروز عملیات گسترده ای را در منطقه لیچه و اطراف آن برای پیدا کردن عوامل ترور این عضو 34 ساله حزب حاکم عدالت و توسعه آغاز کرده است.

** روسای فراکسیون های پنج حزب پارلمان اروپا طی نامه ای به رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه با تاکید بر این موضوع که یک روزنامه نگار نباید به خاطر انجام وظیفه بی دلیل زندانی شود، یادآوری کردند که ترکیه یکی از کشورهایی است که توافقنامه حقوق بشر اروپا را امضا کرده و مسئول فراهم سازی ضمانت های لازم برای آزادی بیان و رسانه در کشور است.

** براساس اعلام بخش امنیت وزارت کشور ترکیه، در ادامه دستگیری عوامل گروه های تروریستی و تحقیقات از آن ها طی عملیات گسترده پولیس امنیت، ژاندارمری و نیروهای هوایی ترکیه 474 نفر به اتهام همکاری با گروه گولن و 50 نفر به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش دستگیر و روانه زندان شدند.

** اظهارات زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان و شماری از سیاستمداران آن کشور مبنی بر عدم امکان دیدار اردوغان با شهروندان ترک تبار در آلمان، واکنش مقامات آنکارا را برانگیخت.
چند روز پیش وزیر خارجه آلمان، احتمال دیدارهای عمومی رئیس جمهوری ترکیه با شهروندان تُرک تبار آلمان را در حاشیه برگزاری اجلاس جی20 بی مورد خواند.
ابراهیم کالین سخنگوی رییس جمهوری ترکیه در واکنش به این اظهارات با انتشار بیانیه ای گفت که ممانعت از دیدار رئیس جمهوری‌ ترکیه با هموطنان در آلمان توسط کسانی که همواره قصد تدریس درس حقوق بشر و آزادی به ترکیه را دارند و خود از گروه‌های تروریستی و قانون‌شکنان حمایت می‌کنند؛ واضح‌ترین نشانه برای وجود رفتار دوگانه در اروپا است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است