رویدادهای سوریه در شنبه دهم سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۶    ۱۳۹۶/۴/۱۱ کد خبر: 135288 منبع: پرینت

** واشنگتن تایمز در ارزیابی جنگ چند ساله سوریه با اشاره به احتمال گسترش دامنه آن از حتمی شدن مشارکت آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنگ نوشت.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، مشارکت آمریکا و اسراییل در جنگ سوریه اکنون به امری ضروری و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است و این موضوع بُعد تازه ای به این جنگ داده و می توان آن را شبیه جنگ داخلی اسپانیا در سال های 1936 تا 1939 میلادی دانست.

** دو شهروند سوری در حمله خمپاره ای تروریست ها در استان های دمشق، حمص و قنیطره کشته و 23 نفر دیگر زخمی شدند.

** 28 گروه تروریستی وابسته در استان درعا سوریه که بیشتر آن ها از زیرمجموعه های ارتش آزاد هستند امروز با صدور بیانیه ای مخالفت خود با حضور در دور پنجم گفت و گوهای مخالفان با دولت این کشور در آستانه قزاقستان را اعلام کردند.
پنجمین دور از مذاکرات دولت سوریه و مخالفان در آستانه قزاقستان قرار است چهارم ژوئیه آغاز شود.

** ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر کشتار 42 سوری بی گناه در جریان حمله هوایی اخیر ائتلاف آمریکایی به منطقه میادین در استان دیرالزور؛ ادامه تهدیدهای ضدسوری مقام های آمریکا با توجه به اقدامات این کشور و متحدانش علیه سوریه را بی شرمانه خواند.

** مقامات محلی اعلام کردند که از زمان پایان عملیات آزادسازی حلب در سال گذشته تاکنون، صدها جوان سوری در این شهر به طور داوطلبانه و با کمال میل به واحدهای ارتش سوریه پیوسته اند تا در آزاد سازی کشور از تروریست ها و سرعت بخشیدن به روند صلح و بازگشت کشور به اوضاع عادی و آرام سهیم باشند.
براساس قوانین سوریه جوانان پس از رسیدن به 18سالگی، برای گذراندن خدمت اجباری، باید خود را به پادگان معرفی کنند.

** نخستین مرحله از تبادل اجساد کشته ها میان ارتش سوریه و تروریست ها در استان درعا به پایان رسید.
بنا بر اعلام رسانه های نزدیک به تروریست ها، اتاق عملیات البنیان المرصوص که شامل چند گروه تروریستی در شهر درعا واقع در جنوب سوریه است، در نخستین مرحله 11 جنازه تروریست ها که در محله المنشیه درعا به هلاکت رسیده بودند را با چند جنازه از نیروهای ارتش سوریه مبادله کردند.
گویا قرار است دومین مرحله این عملیات طی روزهای آینده برای مبادله اجساد تروریست های ارتش آزاد با 40 جسد نیروهای ارتش سوریه انجام شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است