توطیه نظامی خطرناک در ارگ
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۰    ۱۳۹۶/۴/۱۰ کد خبر: 135282 منبع: پرینت

شنیده ها حاکی از آن است که برخی در ارگ ریاست جمهوری طرح نظامی جدیدی را به رییس جمهور پیشنهاد دادند که بر اساس آن نيروهاي پوليسِ نظم عامه با كميت٣٥٠٠٠ تن و نيروهاي پوليس سرحدي با كميت ٣٥٠٠٠ تن را از تشكيل وزارت داخله بيرون و شاملِ تشكيلات وزارت دفاع شود.

با اجرایی شدن این طرح ، سهم قدرت در وزارت داخله تضعیف می شود و بدینوسیله وزارت داخله که سهم تاجیک ها است از قدرت نظامی در کشور و میدان های هوایی و سرحدات کشور حذف می گردد.

برای اولین بار در تاریخ کشورها افغانستان تنها کشوری خواهد بود که ارتش در سرحدات و میدان های هوایی بجای پولیس مسوول رسیدگی به ورود و خروج مسافران و صادرات و واردات اجناس خواهد بود.

هنوز رییس جمهور بر اجرایی شدن این طرح موافقت نکرده است و پیشنویس اولیه این طرح را توشیح ننموده است.
گفته می شود که پشت این طرح افرادی مانند حکمتیار، جمعه خان همدرد، فاروق وردک و یک مشاور آمریکایی قرار دارد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   به سایت محترم مردمی افغان پیپر !
( کیسه بری رئیس شفاخانه انتانی از جیب بی بضاعت ترین مردم )
در زمان حکومت نجیب وپیش ازان شفاخانه انتانی واقع سالنگ وات بهترین وبیشترین خدمت رایگان رابرای مردم عامه انجام میداد طوریکه کسی اگر از امراض موسمی مانند ملاریا محرقه وسایر امراض شکایتی داشت وبه آنجا مراجعه میکرد بدون هیچ مشکلی در اسرع وقت خونش معاینه مرض تشخیص ونسخه برایش داده میشد ،
اما حالا بروید وببینید ! وای بحــــال مردم بیچاره که ازولایات و السوالی های دور دست به اینجا می ایند
به مجرد وارد شدن به اطاق معاینه داکتر نوکریوال نام نویسی میکند ویعد ذریعه یک ورق مریض رابه لابراتواری که خصوصی ومربوط یکی از اقارب رئیس شفاخانه است ودر جوار دروازه شفاخانه بنام بیوتیک است می فرستد ،ودر ورقش نظرمیدهد که تست خون بخاطر ملاریا تست خون بخاطر محرقه تست خون بخاطر فلان وفلان صورت گیرد ، این لابراتوار درمقابل تست های بالا که همه در یک مرتبه خون گرفته میشود ودر یک اطاق توسط مکروسکوپ نتیجه اش دیده میشود 150 + 150 + 150 .... از مریض پول درخواست میکند ،
اگر این کیسه بری نیست برای چی از یک مرتبه خون گرفتن ومعاینه کردن ویکمرتبه توسط مکروسکوپ دیدن که میگویند 150 افغانی است چرا سه صد یا چهارونیم صد افغانی میگیرند؟
چرا شفاخانه با این همه سابقه کار وداکتر وپرسونل یک مایکروسکوپ ندارد؟؟؟ اگردارد به چی منظوری مریضان رابه لابراتوار خصوصی اقارب رئیس آدرس میدهد؟؟
وزیر مکار صحت عامه با لباس بدل صرف جهت اغــوا و کمپاین در شهر گشت وگذار میکند وآنرا در فیسبوکش میگذارد که گویا وزیر خیلی فعال است !!!
در زیر ریشش شفاخانه حکومتی رابه دُکان شخصی مبدل ساخته اند آگاه نمیشود یا در درامد روزانه سهیم است ؟؟؟
خون مردم را نخورید نشود که قهر خداوند این پول های دزدیده شده از جیب مردم رابرای شما به سرطان تبدیل کند !
ر

>>>   وزارت داخله به وزارت ملکی تبدیل میشود این قبلا تثبیت شده وبا ناتو وامریکا هم در جریان قرارداده اند
وهم کسی تاج محمد را نماینده تاجکئ ها نمیداند اوصرف به اساس قرابت مرحوم مارشال صاحب وزیر شده نه لیاقت واهلیت وقومیت

>>>   ای خام کله ها این فاشیستها آنقدر حلقه را برای شما تنگ کرده اند مجال نفس کشیدن ندارید از هر وسیله ایکه شما را برای آبد تباه کند استفاده میکنند. افسوس که نه عبرت گرفتید و نه هوشیار شدید هنوز هم شما در خواب خرگوش بوده امروز و فردا میکنید.

>>>   شماها را به چه سیاست و قدرت بروید امان خیمه های خود را بر پا کنید شاید چیزی گیرتان امد والا . حبیب الله یوسف زی

>>>   بد کدی .. هر کس حالی در ۱۵ سال سیاست مدار شد ... هر کسی که هستی معلومات ات را بیشتر کو باز نظر بتی ... قوای سرحدی قبلن در مربوطات وزارت دفاع بود و دوم از هر ارگان که اداره شود وظیفه قوای سرحدی مشخص است ... مقایسه کردن با کشور های دیگر درست نیست اوضاع در اینجا متفاوت است به غیر از بوی نفرت ، تعصب ، حرف خوب گفته نمیتوانید ...!

>>>   این طرح را اجیران پاکستان که عسارت از اشرف غنی ، گلوی بی دین و فساد پیشه آقای وردک جمعه خان همدر اجنت isi پاکستان کرده اند
خاکسار

>>>   قوای سرحدی در وقت شهید داکتر صیب نجیب در تحت اداره و کنترول وزارت دفاع بود

>>>   این شایعه نیست قبلا توسط بعضی مقامات رسما اظهارشده مثلن راد منش

>>>   وزارت داخله سهم تاجکهااست!! چه عقیدۀ ابلحانه و احمقانه است! اگر این وزارت سهم تاجکان (که اصلا در افغانستان تاجکان وجود ندارند) باشد، پس جنرال مرادعلی مراد در این وزارت چه میکند؟ هرچند این نوشته یک شایعه گفته شده اما اگر شایعه هم باشد خیلی مزخرف است، ما دعوای حضور در نظام بر اساس شایسته سالاری داریم نه بر اساس ملیت، آقای جاهد نمیتواند مهرۀ فارسی زبانان در وزارت داخله باشد، فارسی زبانان افراد نخبه، تعلیم یافته و مسلکی دارند، آقای جاهد مصلحتی بر کرسی وزارت داخله شانده شده است، اگر این مهرۀ سوخته نمایندۀ فارسی زبانان حساب شود، از طرف من همین حالا رخصت است، بیاورن یک انسان خدمتگار از سایر ملیتها را (ولو که از اهل هنود افغانستان باشد) و بر کرسی این وزارت بنشانند ما را از این سهم دروغین تیر.
میهن زرغون

>>>   بهترین طرح ! دراکثریت کشورها قوای سرحدی مربوط وزارت دفاع است وچون نظم عامه ی وزارت داخله را تنظیمی های مفسد پر نموده باید مربوط وزارت دفاع شود- زنده باد مشاور امریکایی - مرګ به مفسدین تنظیمی که ملت را شفلیدند - افسر سابقه ی اردو

>>>   Amirzada
چرا پشتونیزم از "ائتلاف نجات" ترس دارد؟
هنوز یک روز از تشکیل شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان در انقره نگذشته است، که فریاد فاشیزم از داخل و خارج ارگ به گوش می رسد.
معلوم نیست " شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان"
کدام کاری عملی انجام داده خواهد توانست و یا خیر ولی به نظر می رسد فاشیزم را در داخل و بیرون ارگ از گلبدین تا غنی خیلی ترسانده است.
واقعیت اینست که فاشیزم از اتحاد مردم شمال بسیار ترس دارند. این اتحاد اگر صادقانه و پیگیر با یک نقشه راه راهبری تعقیب شود، می تواند سیاست افغانستان را از بنیاد تغییر بدهد. در گذشته این اتحاد حتا بطور موقتی هم بود ریشه سه سد ساله فاشیزم را برچید و تا حال فاشیزم از سراسر جهان تروریست و نیرو و پول جمع کرده است ولی نتوانسته است سلطه سنتی خود را احیا کنند.
بنا ترس فاشیزم از ائتلاف نجات خیلی جدی است.

>>>   اوغان اوغان است جهادی ، طالبی ، خلقی ، پرچمی و با سواد و بی سواد نداره

>>>   عجب مردم بی عقلی هستید تاچه اندازه خیانت کار و بیگانه دوست هستید.
من از شما میپرسم آیا وزارت داخله مال پدر تاجیک ها است و یا وزارت دفاع مال پدر پشتون ها است؟
شرم کنید از این حرفهای تفرقه انگیز دست بردارید.و مردم مظلوم ما را به قوم و سمت تقسیم نکنید. و خود را از ایت بیشتر به ایران و پاکستان نفروشید.
غلامان حلقه بگوش و خود فروخته متعصب.
محمد هراتی

>>>   بیا نفوذ شماری بکنید . .
33% پشتون
37% تاجیک
11% هزاره گی
7 % اوزبیک
12 % بقیه اقوام
این دقیق است

>>>   Gholam Sarwar
یک تعذاد غنی غنی میگویند ونمیشرمند که غنی گماشته جان کریست ونه از مردم وخانمش یک یهود و اجداد غنی کوچی بودند و چهل سال است که عضویت cia را دارد یعنی ازمان محصلی در دانشگاه امریکا در بیروت مرکز لبنان ومثل خودش جاسوسان وهم تبارانش حامی ان هستند امروز همه ترورها انتحاری وانفجاری توسط غنی وتیمش سازماندهی میشود حکومت جرمنی رسما دیروز اعلان کرد حادثه چار راهی زنبق را مااشش ماه با آین طرف چند بار به حکومت خبر دادیم وقتی دریافتیم که حکومت شریک است ما کارمندان خود را کشیدیم پس بکدام دلیل شما غنی را برائت میدهید ؟؟؟؟9

>>>   ولایت کندز به دست حزب اسلامی سقوط کرده بود؟
گلبدین حکمتیار:
در بغلان و کندز جنگ علیه طالب نیست، بل علیه حزب اسلامی است، این جنگ پس از سقوط حکومت داکتر نجیب آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، طالب تنها یک نام است که مجبور شده اند، سلاح بردارند و از حیثیت شان دفاع کنند.
قاسانی

>>>   همان خرك همان درك، اين پوليس اگر عسكر شود و يا عسكر اگر پوليس شود چه امنيت خوبتر ميشود؟ قواي نظامي و امنيتي بالاي رهبران اعتماد ندارند، و نميتوانند خود را در مقابل پنجاه و يا صد دالر معاش فدا كنند، در حاليكه سياسيون دزد مليونها دالر عائد شان است، و فاميل هاي شان هم در خارج از وطن در عياشي مصروف اند.

>>>   هرکس که هین نظریه را پخش کرده همیشه در پی تخربات نظم دولت بوده ودایم در تفرقه اندازی رول مهم را با دار ودسته که همه ایشان یک مفکوره دارند میباشد شما خود فکر کنید زمانیکه میگید وزارت داخله سهم تاجکها میباشد پس سهم بزرگ است در دولت زمانیکه در تظاهرات یکتعداد افراد واشخاص بر نحق در اثر پروپاگند چنین اشخاص بد نام فریب خورده ودر تظاهرات شهید باز میگویند حکومت وحدت ملی باعث شهادت ای تظاهرات گردیده شما قضاوت کنید که از یکطرف خود را باقدرت میدانند ووزارت داخله را از خود میشمارند واز جانب دیگر خودرامظلوم میشمارند والله هر کس باشد از دست اینگونه اشخاص گیچ و منگ میگردد بفکر من این اشخاص خصلت مرغ را دارند به هر حالت که دربغل بگیردیش درهمان حالت قغ قغ کیکنند

>>>   وزارت ماليه تبديل به نمادى از تبعيض اقتصادى در كشور شده كه در تاريخ بى سابقه است!

>>>   Bakhshi Zafari
واشنگتن پست از طوفان سیاسی در اوغانستان خبر داد.
تمرکز قدرت در دست یکی از کوچکترین اقلیت ها(پشتون-افغان) باعث نارضایتی در جامعه ی کثیرالملیتی افغانستان شده است.

>>>   Ahmad Saeedi احمد سعیدی

با عرض سلام !

امروز شهر کابل بخاطر تظاهرات خیلی راه بندان بود تنها سرک میدان هوایی بطور نسبی الی چهاراهی تانک تیل ملا تره خیل باز بود. وزیر اکبر خان و ساحات مکرویان اول، دوم، سوم همه بند بودند مردم با مشکلات زیادی روبرو شده بودند من هم نه به دفتر رفته توانستم و نه به پوهنتون در ضمن یکی از مسئولین بلند پایه امنیتی که خواست نامش را نگویم تیلفون کردم که تظاهرات در یک سرک میدان هوایی است چرا تمام مرکز شهر را با کانتینر ها و موتر ها بند کرده اید برایم گفت ما از امنیت تشویشی نداریم ما بخاطر این راه ها مسدود کرده ایم تا مردم به مشکلات زیادی گرفتار شوند و هر کس که از ما می پرسد چرا راه ها مسدود است میگوییم بخاطر تظاهرات، در چنین حالتی اکثریت مردم ملامتی را بدوش تظاهرات کننده گان انداخته آنها را دشنام میدهند و یکی دو مرتبه دیگر اگر این کار را بکنیم اکثر مردم به ضد مظاهره کننده گان میخیزند و علیه آنها دست بکار میشوند، برایش گفتم بیشک ولله حکومت هم هوشیار است حریف را توسط مردم میزند

>>>   Ariaie
به كودكان تان بياموزانيد كه در اين كشور چى گذشته و عامل بى ثباتى و فقر امروز انها كى ها و كدام سياست ها اند. برايشان بياموزانيد كه تفكر غير انسانى قبيله پرستى، تغير ستيزى و دموىراسى ستيزى عامل اصلى عقب ماندگى وطن انهاست و از انها بخواهيد تا اراده ايستادگى در مقابل چنين تفكرى را در خود بپرورانند .

>>>   Zaki Arya
....ترین قوم دنیا و بی اراده ترین قومی که یک روز کمونیست میشوند یک روز مجاهد یک روز طالب یک روز داعش یک روز دموکرات و به این نام ها جنایت شان را تکرار میکنند.و فکر کنم که احمق ترین قوم دنیا همین اوغان ها است که قوم اوغان غول گفته میشوند. همین گلبدین هزار ها جوان احساساتی پشتون را با کمونیست ها جنگاند و هزار ها مردم قتل شد امروز او با کمونیست بغل کشی داره همین گلبدین صد ها مرد را به چنگ مرگ سپرد گویا با کافر و نوکر های آمریکا جنگ دارد امروز دختر های خودش سفارت آمریکا برای بخششی پدر دل سفیر امریکا را از طریق سکس و عزت فروشی خوش میسازند. تمام خانواده گویا مسلمان راکتیار در هالند زیر بیرق کافر زندگی میکنند. گلبدینی که همه را کافر میگفت و بقتل میرساند تیزاب پاش میداد خود کافر درجه یک و شخص منحوس و ناکام است که بخاطر دو روز قدرت حاضر است که ناموس (که دیدیم )وطن قوم و هموطن های خود بفروشد

>>>   حاجی محمد محقق:
ارگ گاهی پنجشیری را علیه تاجیک ایستاده میکند و گاهی تاجیک را علیه پنجشیری!
گاهی جمعیت را علیه داکتر عبدالله تحریک میکند و‌گاهی عبدالله را علیه جمعیت!
گاهی کوچی هارا علیه هزاره ها تحریک میکند و هزاره ها را میکشد، گاهی هم چند هزاره را مهمان میسازد.
ازبیک هارا که دیدیم چگونه به حاشیه راندند و چه بهتان هایی علیه رهبر ازبیک ها نساختند!
دیگر وقت این دسایس پایان یافته و ما با ساختن« جبهه نجات افغانستان» بعد از این جلو هرگونه دسایس و زور گویی را خواهیم کرفت.

>>>   حکمتیار غیر از خــــــدا به همه تسلیم شده است ...
نشاط

>>>   Kabul Magazine
تقديم پشتونست ها كه ديگران را از افغانستان نميدانند!
كجا هستند كه از برادر پشتونستانى خود دفاع كنند؛ نگاه كنيد كه إيزار " لر و بر" را سرباز پنجابى چطور كشيده. شما تا اينجا در كابل خود را انتحار كنيد برويد به پاكستان خود را انتحار كنيد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است