نشست وزیران ناتو، برای محو تروریزم کارساز خواهد بود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۹    ۱۳۹۶/۴/۱۰ کد خبر: 135280 منبع: پرینت

نشست وزرای دفاع عضو ناتو امروز پنجشنبه در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می شود. یکی از محورهای اصلی این نشست ماموریت پشتیبانی ناتو، از نیروهای امنیتی افغانستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،عباس فراسو آگاه روابط بین الملل، در برنامه «نگرش» گفت: ناتو و اعضای ناتو در واقع همه می دانند که دشمن اصلی افغانستان کیست و کدام گروه ها بیرون از خاک افغانستان تجهیز می شود و به افغانستان فرستاده می شود. این برای همه آشکار و واضح است. بنابراین آنها در خلا اطلاعاتی قرار ندارند که دولت افغانستان گروه های تروریستی را لیست کنند و برای آنها بدهد. بلکه مشکل اینجا است که آنها طالبان را که دشمنان افغانستان هستند، دشمن خود نمی دانند. در صورتیکه این تعریف وجود نداشته باشد ما به صلح و امینت نمی توانیم دست پیدا کنیم.

فراسو، نتیجه دادن نشست ها را منوط به خواست آمریکا می داند و می گوید: امیدوار هستیم که کشورهای عضو ناتو و در راس آن آمریکا، در آوردن صلح و ثبات در افغانستان گام های عملی تر بردارند. و یکی از گام های عملی در این راستا، در فشار قرار دادن پاکستان است. باید فشارهای بیشتر و لازم بر پاکستان آورده شود تا اینکه پاکستان و آی اس آی، از حمایت گروه های تروریستی در افغانستان دست بردارد. در صورتیکه چنین اقداماتی صورت نگیرد، فکر نمی کنم که به زودی ما به صلح و ثبات دایمی در افغانستان دست پیدا کنیم و اینگونه نشست ها کارساز باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست ناتو
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   غرب افغانستان را رها میکند، اما این افغانها هستند که غرب را رها نمی کنند و میگویند که از برای خدا در افغانستان باشید و نروید که ورنه ما از گرسنگی خواهیم مرد و یا مثل دوران مجاهدین و طالبان یکدیگر را خواهیم خورد.
بعد از انتقاد های زیاد کرزی از امریکا بخاطر بمبارد ها و حملات و تلاشی شبانه در ولایات افغانستان،بارک اوبا ما بهار عربی را براه انداخت تا جبهه جنگ را ار افغانستان به کشور های عربی دیگر بکشاند.
قوای خود را ار افغانستان خارج کرد و تعدا معدودی را غرض تمرینات نظامی سربازان افغان گذاشت.
دوران کرزی خلاص شد و دوران اشرف غنی شروع شد.
یک روز از صدیقی سخنگوی وزارت داخله پرسیدند که آوازه است که در افغانستان داعش است.
او در جواب گفت که ابن آوازه ها دروغ است،داعش در افغانستان چه میکند؟
زمانی که اشرف غنی در کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ اشتراک کرد،دید که هیچ خبری نه از جنگ افغانستان است و نه ار طالبان و نه ار القاعده. حالا تمام توجه متوجه جنگ علیه داعش در عراق و سوریه است.
همین که به کابل برگشت، عاجل آوازه انداخت که در افغانستان داعش موجودیت دارد.
کشور های عضو ناتو بین خود نشستند و گفتند که با این افغانها چه کنیم؟
آنها آنقدر با غیرت هستند که سنگ را بالا می اندازند و سر خود را در زیر آن میگیرند.
بالاخره به این نتیجه رسیدند که بگذارند آنها را تا غیرت خود را دیگر هم نشان دهند.
و حالا این غیرت افغانی ادامه دارد.خدا داند که تا چه وقت ادامه پیدا خواهد کرد.

>>>   Rawi
من امیدوارم چنانکه آقای امیرزاده گرامی به این ایتلاف می نگرد و چنانکه ایشان توقع دارند ؛ این حرکت به همان نتاییج برسد که ایشان مد نظر دارند ؛ در واقع آرزوی آقای امیرزاده خواست و آرزوی تمامی مردم مظلوم کشور مان است ؛ اما چه میدانم که شریک های نظام فاشیستی به پای خود تیشه بزنند !!
ما نباید فراموش کنیم که همین کله خامها فاشیست های بی همه چیز را به قدرت رساندند و همواره گند آنها را گرفته اند ؛ اگر اینها دلسوز به مردم و منافع مردم و خواهان عدالت میبودند باید با تمام قدرت از جریان رستاخیز تغیر و جنبش روشنایی حمایت و پشتبانی می کردند که دیدیم عملا هیچ کاری نکردند و جوانان عدالت خواه مانرا در مقابل رکبار مرمی و توپ ووتانگ فاشیست ها تنها راه کردند ؛ همین هایند که مردمان مظلوم ما را به گروگان گرفته اند و موجودیت و منافع مانرا به خطرات جدی مواجه کرده اند ...
ما به حیث روشن فکران کشور ویرانه مان باید با واقع بینی و در نظرداشت منافع مردم در مقابل حوادث و مسایل سیاسی کنش و واکنش نشان بدهیم ؛ بهترین کار اینست که نسل جوان ما جنبش رستاخیز و روشنایی و دیگر نیروهای روشنفکری و مردمی باهم متحد شوند و این نظام فاسد را از بنیاد بر اندازند و یک نظام مردمی که متظمن منافع عام مردم باشد ایجاد کنند ؛ این نظامی از بنیاد فاسد و نا کارا شده است و دندان های خون خوارش را به استخوانهای مردم ستم دیده و مظلوم ما رسانده است ...
باید یک جریان مردمی که از مردم مظلوم دفاع کند و مردم را از ظلم و جنایت نجات بدهد ایجاد شود ...
پیش بسوی بر اندازی ستم گران
مرگ بر فاشیزم و تمام انگاره هایش
زنده باد آزادی و عدالت واجتماعی
زنده باد مردم افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است