ایتلاف جدید رهبران تا چه میزان پایدار خواهد بود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۶/۴/۱۰ کد خبر: 135270 منبع: پرینت

شيوه مديريت سياسی كشور توسط رييس جمهور غنی با انتقادهای داخلی و خارجی زيادی رو به رو شده؛ ولی چهره هایی كه در ایتلاف جديد يكجا شده اند، در گذشته بارها زير قول شان زده و به تعهدات شان وفادار نبوده اند.

اين چهره ها در پانزده سال گذشته در شكل گيری ایتلاف های سياسی و شكست اين ایتلاف ها نقش مهم داشته اند.

در حاليكه از اينها در محافل سياسی به عنوان چهره های پادشاه ساز ياد می شود و خوش بينی هايی در ميان مردم عام با ایتلاف جديدشان نيز ايجاد شده؛ ولی به علت سودجويی های شخصی شان در گذشته نسبت به پايداری ایتلاف جديدشان شک و ترديدهایی نيز وجود دارد.

اگر اين بار ایتلاف اين چهره ها با نزديک شدن زمان برگزاری انتخابات از هم بپاشد و موفق به معرفی یک نامزد واحد نشوند، بايد برای شان سه پارچه جبری داده شده و از ميدان سياست خارجشان کرد.

قاسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف
آنکارا
نظرات بینندگان:

>>>   دلیل شکست ائتلاف.
اگر بلفرض ائتلاف موفق شوند رقیب راشکست دهند ودر راس ان یک تاجیک قرار گیرد بعد از ان قدرت را قبضه کرده ودو قوم دیگر را نادیده میگیرند.
ونمونه اش انتخاب دکتر عبدالله بود که با اتحاد تاجیکها وهزاره ها وبرخی از ازبکها به ریاست اجرائیه رسید بعداز ان تاجیکها طوری توهم زده شدند که گویا به تنهایی موفق به کسب این مقام شدند .وهزاره را به حاشیه راندند .
واین باعث شد که رقیب از ضعف موجود نهایت سوء استفاده را بکند.

>>>   جناب قاسانی ، این شیوه مدیریت و بر نامه ریزی از زمان مجاهدین کرام روی کار آمد ، و این همان شیوه مدیریت است که اون بالایی ها با ان موافق و ساخته شده انها است ، خود کوزه و کوزه خراند و گل کوزه هم هستند و می ماند دسته کوزه ، این دسته کوزه هم از بیخ و بن شکسته است که اگه دو باره لیم شود مانند قبل نمیشه و جای شکسته اش معلوم میشه ، اگه این ایتلاف واقعآ بخواهند متونن این جای لیم رو با چسپ واقعی جورش کرد و نگذارند و کوزه ، گل کوزه با هم یکجا شده دسته لیم شده رو کاملا از بین بی برند .

>>>   فقط برای مدت دو ماه
برایتان مطمینا میگویم که صرف دو ماه وقت بکار است تا این دزدان دوباره برگردند و با خود تنها شوند.

>>>   من یک سوال دارم به حیث یک افغان نه به حیث یک پشتون .
اول آقای عطامحمد نور آیا شما در این پانزده سال به این کشور چیزی کرده این اگر گرده اید چه است لطف نموده یک مثال شان را برای ملت واضح سازید بجز این که برای ولایت بلخ چیزی کرده باشید آن هم سه ویا چهار چهاراهی که آنهم با پول چهار پنج نفر تاجر اعمار گردیده .
من مخالف ایتلاف شما نیستم چون من به این عقیده استم که رهبر ما که هرکس باشد از هرقوم ویا هرمذهبی که باشد صرف وصرف به این کشور خدمت کند نه این که به مسایل قومی دامن بزند .
من همیشه میگویم که هرکس والی باشد مثل استاد عطامحمد نور اما در این اواخر که شما مسایل قومی را دامن زدید باور کنید که من به حال شما رهبران افسوس میکنم برای شما رهبران ما ملت برای این رای مدهیم که شما ملت را یک پارچه سازید نه این که ملت را به جان هم به اندازید .
دوم آقای جنرال عبدالرشید دوستم شما خو معاون اول ریاست جمهوری بودید همین شما بودین که در دوران کمپاین های انتخاباتی تیم تحول وتداوم میگفتین که ما ملت را یک پارچه میسازیم آیا آن وعده های تان از یاد تان رفت شما منحیث معاون اول ریاست جمهوری به فرماید برای ما واضح سازید که به برای این حکومت واین ملت چه کار کرده اید صرف وصرف یک یا دوبار به عملیات نظامی به ولایت اصلی خویش سفر نمودید آنهم کشتن طالب نه بل کشتن یک قوم بود شما نمیتوانید که بخاطر یک فرد اسم یک قوم را صدمه وارد کنید .
سوم شما آقای محمد محقق بفرماید شما توزیع بدهید که شما در طول این پانزده یا شانزده سال چه کار کردین برای این ملت یک مثال آنرا واضح سازید شما از همین حکومت معاش میگیرید و دوباره همین حکومت را تخریب میکنید در این سال ها بجز این که به مسایل قومی دامن زدن دیگر چه کار کرده اید .
شما باور کنید که اگر ایتلاف شما واقعأ برای نجات افغانستان میبود یک رهبر از پشتون ها نیز در ایتلاف شما شریک میبود اما متاسفانه که این ایتلاف شما برای نجات افغانستان نه بل به برای جنگ در مقابل یک قوم ایجاد گردیده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است