از شخصی ساختن اتحاد آنکارا پرهیز کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۴/۱۰ کد خبر: 135269 منبع: پرینت

اتحاد سياسی آنكارا نبايد ابزاری برای رسيدن به اهداف شخصی افراد شود.

اتحاد آنكارا اين كه تا رسيدن به انتخابات آينده رياست جمهورى پايدار باقى خواهد ماند و يا نه يک بخش قضيه است، اما شكل گيری اين ايتلاف سياسی ضربه محمكى بود به پيكر تيم تحول و تداوم و جناح ارگ.

هرچند تيم تحول و تداوم از آغاز شكل گيرى حكومت وحدت ملى سربازگيرى هاى خطرناكى را به هدف برچيدن نهاد رياست اجرايی انجام داد، ولى اين هدف گيرى ناكام دو تا آسيب كلان را به همراه داشت؛

1- سطح بى اعتمادى سياسى نسبت به ارگ بيشتر شد.
2- چهره هاى سياسی كه در درون اردوگاه اصلاحات و همگرايى كه در بين مردم از محبوبيت خوبى برخوردار بودند، در دايره خبيثه "معامله ارگ" آن محبوبيت لازم را از دست دادند و سرشان به سنگ خورد.

حكومت وحدت ملى تجربه خوبى را براى سياست گران سطحى نگر و مردم بجا گذاشته است. مردم بايد محتاطانه و با ذهن پرسشگرشان قضايا را دنبال كنند و كارى كنند تا بزرگان سياسى نقش مردم را در برآورده شدن خواسته هاى شان كه همانا تغيبر ساختار نظام است ناديده گرفته نتوانند.

فتاح مهریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف
آنکارا
نظرات بینندگان:

>>>   دلیل شکست ائتلاف.
اگر بلفرض ائتلاف موفق شوند رقیب راشکست دهند ودر راس ان یک تاجیک قرار گیرد بعد از ان قدرت را قبضه کرده ودو قوم دیگر را نادیده میگیرند.
ونمونه اش انتخاب دکتر عبدالله بود که با اتحاد تاجیکها وهزاره ها وبرخی از ازبکها به ریاست اجرائیه رسید بعداز ان تاجیکها طوری توهم زده شدند که گویا به تنهایی موفق به کسب این مقام شدند .وهزاره را به حاشیه راندند .
واین باعث شد که رقیب از ضعف موجود نهایت سوء استفاده را بکند.

>>>   نی هیچ کسی این ائتلاف را شخصی نمی سازد! این ائتلاف در میان جمعی در یک محفل نازدی شکل گرفته است، پس کدام قدرتی میتواند آنرا شخصی بسازد؟ نامزدی باتور دوستم هم میتواند نامزدی ائتلاف ساز باشد که تاریخ اینچنین نامزادی را بیاد ندارد! راستی اینچنین ائتلاف را هم بیاد ندارد.
میهن زرغون

>>>   اینها ادم نمیشوند ، کم خونریزی کردند؟ اینها را کوتک بزنند ، تا ادم شوند واز خودخواهی دست برارند

>>>   مهربان صاحب هیچ تشویش نداشته باش، اینها غیر از بدنام ساختن و رانده شدن خود در قلوب مردم چیزی دیگری را بدست نمیتواند و نه خواهد آورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است