تجلى روح فاشيستى گل خان مومند بر انديشه غنى
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۶/۴/۸ کد خبر: 135210 منبع: پرینت

به نظر مى رسد مثلث فاشيزم (حكمتيار - حامدكرزى- محمد اشرف غنى) شمشير فاشيزم را از رو بسته اند!

شعار "اسلاميت-افغانيت" يک شعار فاشيستى و ضد انسانى است كه براى تحقق آرمان هاى شيطانى فاشيزم توسط تئوريسين هاى مكتب قبيله در ارگ نوشته شده است! اشرف غنى گفته است: "هر كدام ما به يک قوم تعلق داريم اما بعد از اين تنها يک هويت داريم؛ افغان مسلمان و مساوی بر يكديگر."

سخنان اشرف غنى احمد زى هم خلاف اسلام است، هم مغاير قانون اساسى و هم در تضاد با اعلاميه جهانى حقوق بشر.

الف- خداوند كه خالق انسان و مالک جهان است، تنوع هويت را به رسميت مى شناسد، چنانكه فرمود:
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ.

مطابق نص صريح قرآن نمى توان شهروندان را جبرا به هويت واحد فراخواند و لهذا اين بيان اشرف غنى مغاير نص صريح قرآن مى باشد كه هويت هاى متفاوت را به رسميت مى شناسد.

ب- افغانستان مطابق مفاد ماده هفتم قانون اساسى ملزم به رعايت اعلاميه جهانى حقوق بشر است.
ماده هفتم: دولت منشور ملل متحد، معاهدات بين الدول، ميثاق های بين المللی که افغانستان به آن ملحق شده است و اعلاميه جهانی حقوق بشر را رعايت می کند.‬‬

اين سخنان ریيس حكومت وحدت ملى با مفاد صريح اعلاميه جهانى حقوق بشر مغايرت تمام دارد.‬‬
‬‬
ج- با توجه به ماده هفتم قانون اساسى، چنين سخنى با قانون اساسى افغانستان مغاير است كه ریيس حكومت وحدت ملى براى اجراى آن سوگند ياد نموده است.‬‬

د- از اين اصول اساسى سه گانه كه بگذريم، واژه (افغان / پشتون) متعلق به يک اقليت قومى است كه مطابق اسناد رسمى منتشره زمان امير امان الله خان از دامنه هاى كوه هاى سليمان به شهرهاى قندهار و جغرافياى كابل تاريخى مهاجرت نموده اند. تشكيل كشور حایل افغانستان مطابق منافع منطقه ای 2 امپراطورى روسيه تزارى و بريتانيا تشكيل شده است.

جعل تاريخ و تحريف هويت خراسان بر اساس ملاحظات شيطانى و منافع بين المللى وقت انجام شده و تمام بدبختى هاى ما از آغاز غلط يک تصميم استعماری منشا گرفته است.

ه- در افغانستان هيچگاه مطابق استانداردهاى بين المللى سرشمارى صورت نگرفته است و هيچ دليل و مدركى وجود ندارد كه افغان ها/ پشتون ها بيشتر از سى درصد را تشكيل مى دهند. ادعاى اكثريت افغان/ پشتون خود نيز جعل تاريخى جهت تثبيت برنامه هاى فاشيستى افغانى در كشور مى باشد.

و- همانطوری كه مثلث فاشيزم (حكمتيار + حامدكرزى + اشرف غنى) به خود حق مى دهند تا در جهت تثبيت هويت فاشيستى گام بردارند و عمل نمايند، ما هم مطابق مفاد همين قانون اساسى از جمله ماده هفتم به خود حق مى دهيم كه براى احياى هويت تمدنى و عظمت فرهنگى و سياسى خراسان تلاش و مبارزه كنيم.

اكنون زمان آن رسيده است كه بستر ذهنى و سياسى جامعه را براى برگزارى يک رفراندوم با 2 گزينه نام خراسان به عنوان هويت ملى - سياسى و زبان فارسى به عنوان زبان تمدنى تمام شهروندان كشور مطرح نماييم. در انتخابات آينده كسى از هويت و آدرس ما كانديداى مورد حمايت خواهد بود كه از آرمان هاى بلند مردم ما نمايندگى كند

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
پشتو
نظرات بینندگان:

>>>   آقای خر اسانی
شما جاسوس انگیس درفکرخدمت کردن به کاکایت باش معلوم است که به اصطلاح هندیها اگر بابی (خانم برادر) خبرشد که تو ازین قماش گپ را یاد داری غره غره خواهید شد. شما درفکرمحیط ماحول خود باشید. که درخانه تان لت نخورید.
دوست وهمسایه تان ازهند

>>>   شکر که با اسیر خراسانی روبرو شدم!!!!
ای خر-اسانی!!!!!! ترا به خدا قسم که نام شاهان خراسان را نام بګیر که تاجک بودند!!!! تاجکستانت معلوم است وایرانت!!!وافغانت!!!!! افغانستان را کسی رایګان نیافتیم! چای ناخورده حفظ شده وبه قربانیها ایجاد شده!!!!!

>>>   اګر محمدګلخان نبود! حال نام تو عبدالخی خراسانویچ دینت بی دینی زبانت روسی ورقصت رقص بالت؟؟؟؟؟؟؟؟؟/این هم غیرت خراسانی!!!!!!!شاه حسین صفوی و رحمانوف!!!!!!!!!!!!!۱۱ولی لفغانستان زنده است وخواهد بود !!!!!!زحمت نکشید! چای بخورید!!

>>>   بسیار جای شرم است شخصی که خود را نویسنده میداند به یک شخص مانند محمد گل خان مومند که مبارز حقوق یک اکثریت بزرگ افغانستان بوده وی را به نام فاشیست یاد میکند معلوم میشود که خود نویسنده شخص فاشیست بوده و اصلا نمیداند که یک مفاله چگونه نوشته شود این اظهرو من اشمس است که وزیر محمد گل خان مومند یک قهرمان و یک شخص مبارز برای عدالت بوده.
فهیم از کارته نو کابل

>>>   اگر هر كس خود را از ادرس شما كانديد كند بفكر بنده شايد سه راي بيشتر نگيرد يكي خود خوده جناب نوسنده دوم خودكانديد ايشان ونفر سوم اينجينر خراساني باشنده اصلي از ولايت غور و فعلي در ولايت هرات باستان خوب است خوب نظر انشاالله كه موفق باشيد خرساني هاي عزيز .

>>>   تحلیل در ست و معقول است اکنون وقت ان رسیده است که از خواب غفلت بیدار شده به خاطر حفظ هویت خود با جسارت تام مبارزه کنیم.درغیر ان گلیم فاشیزم و هزمونیزم بک قوم در کشور پهن خواهد شد.

>>>   غنی باعث بربادی وتجزیه افغانستان شده است

>>>   دست از اختلاف افکنی بردارید و بروید ان خیمه مسخره تان را بر پا کنید اگر قرار است از تعصب کار گرفته شود و بسیج شوید کارتان اشتباه است . دیگر قدرت طلبی بست است. کشور را بسوی جنگ داخلی نکشانید و از تفرقه و نڙاد پرستی دست بردارید .
حبیب الله یوسفزی

>>>   به نظر میرسد که تمامی ماده های قانون اساسی را مطالعه نکردی باید انرا بار دیگر مطالعه کنی تا مشکل ات رفع گردد.

>>>   .... به محمد گل مهمندت و اشرف غنی پیروان مفکوره فاشستی قبیله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است