همکاری پارلمان های کشورها برای تامین امنیت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۶/۴/۸ کد خبر: 135186 منبع: پرینت

روسای پارلمان ها، به عنوان نمایندگان کشورها می توانند در راستای تامین امنیت، امکانات و توانمندی های خود را با یکدیگر شریک بسازند.

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در دومین نشست روسای پارلمان کشورهای آسیا و اروپا گفته است که افغانستان در خط اول مبارزه علیه تروریزم قرار دارد و هم اکنون 20 گروه تروریستی که بیشتر آنها جنگجویان خارجی هستند مصروف فعالیت های تروریستی در افغانستان هستند که نه تنها تهدیدی بالفعل برای صلح افغانستان، بلکه چالش جدی برای امنیت منطقه هستند.

ابراهیمی گفته است که برای مبارزه با تروریزم اقدامات مشترک همه کشورها لازم است و کشورها نباید صرفا ناظر اوضاع افغانستان باشند. روسای پارلمان ها، به عنوان نمایندگان کشورها می توانند در این راستا امکانات و توانمندی های خود را با یکدیگر شریک بسازند.

این کنفرانس سه روزه که به میزبانی مشترک روسیه و کوریای جنوبی در سئول در حال برگزاری است و 28 هیات پارلمانی در این نشست اشتراک کرده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنفرانس سئول
رییس مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالرووف ابراهیمی همچنان در بیانیه خود گفت:
طی پانزده سال گذشته دولت جمهوری افغانستان با همکاری جامعه بین المللی، در راستای انکشاف گروپ های تروریستی کوشش های همه جانبه نموده و تعدا آنها را از دوگروپ القاعده و طالبان ، به بیست گروپ ارتقأ دادند. همچنان در انکشاف تولید مواد مخدره از دوصد تن به پنج هزار تن که یک رقم بیست و پنج چندی را نشان میدهد، یک رکورد جهانی برقرار شده است که در طول تاریخ هیچ کشوری به چنین دست آوردی نایل نشده است.
بنأ ما ازین دست آورد های دولت و مردم افغانستان در همکاری با جامعه بین المللی، مراتب نهایت سپاس و امتنان خویش را ابراز میداریم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است