فراخوانی علیه آمریکا در کردستان عراق
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۶/۴/۸ کد خبر: 135165 منبع: پرینت

یک آژانس خبری وابسته به دولت اقلیم کردستان عراق، سرکنسولگری آمریکا در اربیل را متهم به حمایت از احزاب و مخالفان دولت اقلیم کردستان عراق کرد و خبر داد که بعد از تعطیلات عید فطر یک تجمع در مقابل ساختمان سرکنسولگری آمریکا در اربیل برگزار خواهد شد.

آژانس خبری «ژیده ر» که از سوی برخی از جناحهای دولت اقلیم کردستان عراق حمایت می شود با اعلام این مطلب نوشت: در کنسولگری آمریکا در اربیل، شماری از کردهای وابسته به احزاب سیاسی بر علیه منافع عمومی در کردستان عراق مورد استفاده قرار می گیرند.
این آژانس خبری در ادامه نوشت:شماری از جوانان و فعالین سیاسی بعد از عید فطر در اقلیم کردستان عراق برعلیه این اقدامات کنسولگری آمریکا در اربیل تجمع خواهند کرد و فتنه گری در کنسولگری آمریکا بر علیه اقلیم را محکوم خواهند کرد.

به نوشته آژانس خبری «ژیده ر» کنسولگری آمریکا در بحث اختلافات داخلی در اقلیم کردستان عراق بی طرف نیست و باعث تشدید اختلافات بین احزاب کردی شده است.
این گزارش حاکی است در حالی که صدها جوان کرد عراقی در جبهه های نبرد با داعش جان خود را از دست داده و یا مجروح شده و امکان مسافرت به خارج از اقلیم را ندارند شماری از جوانان و افراد وابسته به کنسولگری امکان سفر به آمریکا و گشت های رایگان توسط این کنسولگری را بدست می آورند.

براساس آنچه اعلام شده جوانان کرد عراقی در اربیل ابتدا دست به تجمع زده و در صورتی که کنسولگری آمریکا در اربیل از اقدامات تخریبی خود دست برندارد دست به راهپیمایی خواهند زد.
کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
کردستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است