باید شاهد یک سیستم پیشرفته انتخاباتی باشیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۱    ۱۳۹۶/۴/۸ کد خبر: 135154 منبع: پرینت

به این فکر هستیم که چگونه می توانیم از یک سیستم مدرن و یک سیستم پیشرفته تکنالوژی به خاطر جریان انتخابات روز رای گیری از شمارش آرا استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،امام محمد وریماج، رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات در برنامه «نگرش» در ارتباط با کارهایی که کمیسیون انتخابات انجام می دهد بیان داشت: وقتی که انتخابات به اتمام می رسد، نهادهای انتخاباتی معمولا تمام بخش های خود را در یک ارزیابی مجدد قرار می دهند و اقدام می کنند که در تمام دپارتمان ها و بخش های ما چه کمی و کاستی وجود داشته است. در بخش انتقالات چه کمی و کاستی بود و در بخش تکنیکی و تکنالوژی که ما استفاده کردیم چه مشکلاتی موجود بود یا در جریان روز رای گیری چه مشکلات هایی وجود داشت.

وی افزود: همچنین بخش شمارش آرا و نوع فرستادن صندوق ها و دریافت صندوق ها هم موردبررسی و مطالعه قرار می گیرد. حتما مقدار کمی و کاستی و چالش هایی که به میان می آید و به خاطر حل چنین موضوعاتی برنامه های جدید روی دست میگیرند که با در نظرداشت چنین مطالعاتی به این فکر هستیم که چگونه می توانیم از یک سیستم مدرن و یک سیستم پیشرفته تکنالوژی به خاطر جریان انتخابات روز رای گیری از شمارش آرا استفاده کنیم و اینقدر جنجال و برای انتقال صندوق ها و اوراق رای دهی و موضوعات دیگری که در جریان عملیات به کار می روند نباشیم و شاهد یک سیستم پیشرفته ای باشیم که تقریبا بسیار مطمین و شفاف و درست که مورد قبول همه قرار می گیرند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   فرق انسان از حيوان درهمين سيتيم مغزى و تفکر و بررسى است يعنى که انسان نيروى پيشبنى همداردو ميتواند از دريافت هاى و يا ميوه هاى رسيده کشورهاى ديگر (به غير از آمريکا) بکار برد. چه خوش آيند که مود , شيوه بستن مدرنترين نکتايى در کشور فغان يک چند ساعت پيشتراز پاريس و ميلان مى آيد ولى فراورى فناورى وتکنولوژى نوين تابه فغانلند در آبهاى رودخانه هاى هيرمند و رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات راه گنجشک براى تقلب نگذاريد. چون پشتون اکثريت بايد باشد بنابران رييس را پشتون اکثريت نما انتخاب مى کند. هرگاه پشتون اکثريت ضرورت به تقلب نيست فرارودان وهريرود و فرارود انداخته مى شود.
از غير پشتون ديگرکسى نمانده کل اش ديگر کشتيد و از کشته بدترکرديد. واما در نهاد حاکمان پشتون افغانصفت تقلب , دروغ, عقبگرا و ... هاى پوک "اصطلاحات مولى" نهادينه شده است.از همين واژهها اينها روزه نمى گيرند.
گل بدون خار وجود ندارد
حاکم افغان بدون فريب وجود ندارد
پته خزانه بدون تقلب وجود ندارد

>>>   تا که اوغان است تقلب است و گوسفند بازی است و خیانت است. اوغان تا که ... و تقلب نکند اوغان نیست.

>>>   بیژن ، این ها همه یکجا اند با نام های مختلف و رنگارنگ . ورنه کلبدین ، احدی ، طاقت ، یون ، کرزی ، غنی ، قهرمان ، وردک ، تره کی ، اوغانمل ، اصولی ، اتمر ، امرخیل و و و همه همان یک هدف مشخص دارند ، رسیدن به قدرت به هر نوع ممکن . برای این طایفه مهم نیست درین راه از چی می گذرند و بر چی ارزش هایی پا بمانند ، مهم اینست که باید پادشاه و رهبر اوغانستان باشند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است