رویدادهای سوریه در شنبه سوم سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۶/۴/۴ کد خبر: 134991 منبع: پرینت

** لودمیلا کولاگینا کارشناس بین المللی و عضو ارشد انستیتو شرقشناسی روسیه معتقد است که تهران و مسکو با باطل کردن نقشه چند کشور غربی- عربی برای سرنگونی حکومت سوریه و تجزیه این کشور، مانع پیروزی تروریست ها شدند.
وی ضمن اشاره به ناباوری آمریکا و متحدانش در مورد استقامت دولت سوریه در برابر حملات تروریست ها و حامیان آن ها به ویژه واشنگتن؛ هدف آمریکا را روی کار آوردن خلافت تروریستی داعش پس از سرنگونی حکومت سوریه و در نهایت تجزیه این کشور می داند.

** نیروهای زمینی ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت، پس از پنج سال با ورود به استان دیرالزور در شرق این کشور، بر مناطق ارض الوشاش، سد الوعر و وادی الوعر در نوار مرزی با عراق مسلط شدند.
برخی رسانه ها نیز از رسیدن ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به 12 کیلومتری ایستگاه دوم پمپاژ نفت در منطقه الشماس در غرب البوکمال خبر دادند.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی های لبنان اعلام کرد که ابتکارهای تهران، مسکو و آنکارا برای سوریه، تلاش های آرامش بخش و صلح جویانه در این کشور را تقویت کرده است.
به گفته وی، تلاش ها برای برقراری صلح و آرامش و حل و فصل سیاسی مسایل سوریه همچنان جریان دارد و با ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برای برقراری آتش بس و ایجاد محدوده های کاهش تنش پویایی تازه ای یافته است.

** وزیر دفاع ترکیه معتقد است که ارسال سلاح از سوی آمریکا به گروه های جنگجو و تروریستی در منطقه از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سبب تشدید بحران جنگ داخلی در سوریه می شود.
فکری ایشیک با اشاره به نگرانی جدی ترکیه در خصوص پیامدهای ارسال سلاح و حمایت از گروه های تروریستی در سوریه، همچنین قول آمریکا مبنی بر بازپس گیری سلاح های تحویلی به گروه های جنگجوی منطقه پس از سرکوب داعش؛ اعلام کرد که ترکیه خواهان مکانیسم مشترک با آمریکا برای بازپس گیری تجهیزات نظامی از نیروهای کردی سوریه است.

** رییس جمهوری ترکیه، جهان اسلام را بازنده واقعی جنگ داخلی سوریه دانست، چرا که در مقابل کشتار آن همه مسلمان واکنش لازم را نشان نداده است.
رجب طیب اردوغان شب گذشته در یک ضیافت افطاری، گفت که جهان غرب مجری ایده‌ نادرستی است که بر مبنای آن یک قطره نفت را ارزشمند‌تر از جان یک بشر می داند و ابزار این ایده شدن برای هیچ مسلمانی شایسته نیست.
جامعه جهانی شاهد کشتار یک میلیون نفر در سوریه بوده و همچنان برخی نیروهای حامی این رژیم سکوت کرده اند.

** یک مقام اردنی اعلام کرد که اردن سیاستش در قبال بحران سوریه را تغییر نخواهد داد و قرار نیست به سوریه نیروی نظامی اعزام کند.
روزنامه دولتی الدستور اردن امروز به نقل از یک مقام ارشد دولت بدون ذکر نام وی، نوشت که قرار نیست به سوریه نیروی نظامی اعزام کند و هر ادعای دیگری در این خصوص با مواضع امان درباره بحران سوریه در تضاد است.

** ارتش سوریه مناطق دیگری را در شرق استان حمص از گروه تروریستی تکفیری داعش پاکسازی کرد.
ارتش و نیروهای مسلح سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت، به تعقیب گروه تروریستی داعش در عمق خاک سوریه ادامه دادند و در این پیشروی چندین منطقه روستایی از سمت شمال شرق مسلط شدند.

** ایتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا جمعه شب با صدور بیانیه ای، کشته شدن یکی از رهبران برجسته داعش با مسئولیت نقل و انتقال دارایی این گروه در شرق سوریه را تایید کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است