ضعف استخباراتی ما نفوذ دشمن را سبب شده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۳۹۶/۴/۲ کد خبر: 134935 منبع: پرینت

گفته می شود وجود ستون پنجم ونفوذ دشمن به نیروهای امنیتی افغانستان باعث شده است عملیات انتحاری دشمن موفق باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،سید صفی الله هاشمی در برنامه «پس از خبر» گفت: از آنجایی که جنگ افغانستان، جنگی استخباراتی است، دشمنان افغانستان سعی می کنند، ضرباتی را یا به شکل انتحاری و یا به شکل انفجار، و یا ترور و حملات غیر مترقبه انجام دهند. آنها تمام سعی شان را می کنند که افرادشان را با زیرکی در نیروهای امنیتی افغانستان جا بدهند.

وی افزود: ضعف استخباراتی در نهادهای امنیتی ما سبب می شود که وجود دشمنان و نفوذ آنها در نیروهای امنیتی ما ضمانت شود. به همین دلیل آنها همیشسه عملیات شان موفقیت آمیز انجام می شود. عملیاتی که کار هر کسی نیست وبه راحتی نمی تواند انجام شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استخبارات
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   وقتیکه اداره امنیتی از یک مشت پنچرمین. وشیر فروش پر باشد چطور میتوان از امنیت نام برد.

>>>   دشمنان و تروریست ما هستیم و یا شما وطن فروشان بی غیرت که ۱۶ سال میشود با کمک اشغالگران هم وطنان خود را به قتل میرسانید و برای بقای خود به کثیف ترین کار ها دست میزنید مثل انفجار کابل که از اختلاف خود درون حزب ها بود و بعد بدون هیچ سندی انگشت اتهام را بسوی طالبان گرفتید . بیش از نصف وطن در فتح شیر ببر های مجاهدین امارت اسلامی است و دیری نخواهد گذشت که اشغالگران و نوکران حلقه بگوشه شان با خاری و ذلت از خاک بیرون خواهیم کرد . افغانستان نه تنها متعلق به ماست بلکه متعلق به همه اقوام شریف افغانستان است و باید ما همه برای استقلال کشور کوشش کنیم .
حبیب الله یوسف زی

>>>   او برادر چرا أصل گپ نمى زنى حكومت تان دست نشانده أين هشت هزار خارجي كه بنام آموزش است همه وهمه دركارهاى استخباراتي با بوديجه گزاف صد چند بالا تَر از بوديجه حكومت وحكومت تو هم صلاحيت كنترول وتعقيب انهارا نيزنداد چطور او بيچاره را كه تنخوا پرسونل انرا همين خارجي ها ميدهد انها وارد عمل شوند خواهشمند هستم كه نترس سر خارجي ها گپ بزن

>>>   دلیل موفقت دشمن یکی ضعف استخباراتی است اما دلایل بیشمار دیگری هم بوده میتوانند، یکی از این دلایل کمک و همکاری مقامات بلند پایه دولت با مخالفین نظام است، چنانیکه معلوم گردید فضل الهادی مسلمیار واضحاً از داعش حمایه مینماید، ماجراجویی های جمعیت اسلامی عامل دیگری است که فرصت را برای مخالفین دولت فراهم میکند، شکی نمیبینم که با وجوهات مشترکی که رهبران جهادی با طالب و داعش دارند، همه شان جایگاه خود را در میان داعش و طالب آراسته اند.
میهن زرغون

>>>   ما تاحال استخبارات نداریم سابق ریاست امنیت ملی بود که در زمان کرزی وامرالله به کمپنی خصوصی پنشیر وردک بخش سکتور خصوصی سپرده شد آنها وظیفه شان دسیسه سازی انتقام گیری اختطاف سرقت مسلحانه وگذارش های دروغی است ومصرف ملیون ها دالر در تهیه گذارش های جعلی ،
اینهابا ناکامی وبی کفایتی خود مسئولین آی اس آی را ملیونر ساختند چون آنها هم پلان خرابکاری میسازند هم تطبیق میکنند واز روی ریشخند یابخاطر بدست آوردن دالر طور گنگ به این کمپنی از وقوع حادثه اطلاع میدهند طوریکه قابل پیشگیری نباشد ودر مقابل صد ها هزار دلر مفت دریافت میکنند وشاید هم با دزدان این کمپنی تقسیم میکنند
ر

>>>   Abdul Lalzad
معامله «جنبش» یا موجودیت «افراد فروخته شده»!
عده ای از دوستان بنا بر بی حوصله گی یا هر بهانه دیگری و بدون اینکه نام کسی را بگیرند و یا سندی ارایه کنند، پیهم هیاهو دارند که هی همه معامله کردند، جنبش را فروختند، هیچ دستاوردی وجود ندارد و…
بیایید اول موضوع معامله و فروش را در نظر گیریم:
جنبش در صورتی معامله و فروش می شد که بدون هیچ مقاومتی خیمه ها را جمع می کردند و همه آرام و راحت به خانه های خود می رفتنند… در حالیکه یک کتله بزرگ جوانان آگاه و با دانش ما تا ریختاندن خون خود مقاومت کردند و تسلیم نشدند… پس آنچه بنام «معامله یا فروش جنبش» نامیده می شود، یا کاملا احمقانه است و یا قصدی به خاطر بد نامی جوانان راستین و نسل استوار…
موضوع دیگر نفوذ عناصر ارگ و استخبارات در جنبش است:
تاریخ طولانی تمام جنبش های پارتیزانی و گوریلایی از ویتنام تا ایران، فلسطین، الجزایر و کوبا نشان داده که دستگاه های استخباراتی حتی در قوی ترین و مخفی ترین جنبش ها به نحوی از انحا نفوذ کرده و نظر به اندازه نفوذ خود ضرباتی بر پیکر این جنبش ها وارد نموده است… به عین ترتیب این جنبش ها در قوی ترین دستگاههای استخباراتی جهان نفوذ کرده اند… این معادله و معامله چند جانبه است… چنین رابطه و نفوذ پذیری حتی در بین قوی ترین دستگاههای استخباراتی جهان هم اکنون جریان دارد… یعنی هیچ جنبش یا دستگاه استخباراتی نفوذ ناپذیر نمی تواند وجود داشته باشد؛ اما آنچه مهم است، اندازه نفوذ پذیری و ضربات ناشی از نفوذ است!

این کاملا آشکار است که یکتعداد عناصر ارگی و اتمری - ستانکزیی در جنبش رستاخیز وجود دارند و همه روزه معلومات لازم را به آنها می رسانند… اما آنچه مهم است، این معلومات که اکثرا خواست های علنی و مدنی می باشد، در اختیار همگان قرار داشته و نمی تواند ضربات کشنده بر پیکر جنبش وارد نماید… این عناصر زمانی خطرناک می شوند که در هییت رهبری و مقام فرماندهی قرار گیرند و بتوانند میل و اراده خود را بر سایرین تحمیل کنند… اما در حالیکه صد ها جوان آگاه و با تجربه در بین جنبش وجود دارند و تا پای جان مقاومت می کنند، چگونه فردی یا افرادی می توانند در پی معامله و فروش همگان باشند؟ شاید عده محدودی در بین جنبش بوده باشند که از پلان حمله قبلی آگاه بوده و یکتعداد دیگر را نیز مخفیانه در جریان گذاشته باشند تا آن شب در خیمه نباشند! یعنی عملا نمی توانستند جنبش را معامله کنند یا به فروش برسانند، بلکه فقط در آن شب خود را «نامردانه» کنار کشیدند، بدون اینکه همگان را اطلاع دهند تا آمادگی و مقاومت بهتری صورت می گرفت! به عباره دیگر، این عناصر فقط خود را فروخته اند، نه جنبش را… فقط خود را معامله کرده اند، نه جنبش را… و این افراد باید دیر یا زود شناسایی گردیده و رسوا شوند!
در مورد دستاورد های جنبش:
نسل جوان و پرافتخار ما نشان دادند که از قدرت آگاهی و تشکل خوبی برخور دار اند، خواست های خود را منطقی مطرح کردند، حدود ۲۰ روز مقاومت کردند، تسلیم نشدند و با قیمت خون خود از خواست های خود دفاع کردند… در یکتعداد ولایات کشور تظاهراتی به طرفداری آنها بر پا گردیده و در سطح جهانی اولین بار بود که در اکثر کشور های جهان مردم ما با تظاهرات و محافل از این جنبش پشتیبانی و دفاع کردند… سفر منشی ملل متحد به کابل، واکنش های جامعه جهانی و اخطار های «دپلوماتیک» آنها به دار و دسته غنی - اتمر تکان دهنده است!
از اینکه این جنبش در جهت پیشبرد سطح آگاهی و تجربه جوانان ما چقدر موثر بوده است، باید خود شان بنویسند و به اشتراک بگذارند… فقط در جریان همین مبارزات عملی سخت و دشوار است که مردان بزرگ و رهبران آینده جنبش زاده می شوند و به پیش می روند!
افراد می آیند و می روند، ولی جنبشی را که در رهبری آن «یک نسل» قرار دارد، نمی توان معامله یا سودا کرد…

>>>   Saboor Raheel
اینست حقیقت و ماهیت موجودی که دل بستن به او یکی از سرافگندگی های مردم ماست. این سرافگندی را تنها با برافگندن نقاب از چهرۀ این غداران می شود برطرف کرد. از قلم عبدالعلی فایق، یکی از جوانان مومن به عدالت و آزادی، می خوانیم:
"كتمان شهادت احمد شاه مسعود(رح) تا امروز، تغير بيرق، سرود، ساختار نظام ، بنك نوت ووو، ميانجي گري درقسمت شهادت داود داود، امتياز گيري از كرزي بخاطر شهادت مولانا سيد خيلي، آب پاشيدن بالاي خيزش ها مردمي در هنگام شهادت استاد رباني، تسليم نمودن آراي چند ميلوني مردم در انتخابات سال هاي 2004, 2009 و 2014 ميلادي براي حامد كرزي و اشرف غني احمدزي، برچيدن خيمه هاي جنبش ضد تقلب ( كه من آن زمان مخالفت شديد كردم، ولي بعضي از رفقا مخملين ما اين كار را انجام دادند)، خاموش ساختن مسئله شهادت سالم ايزديار و همكاري براي شبخون زدن و برچيدن خيمه #رستاخيز_تغيير را ميتوان از بارزترين نمونه هاي فريبكارانه اين آدم نمك دان شكن تلقي كرد.
سروران گرامي و جوانان شالوده شكن! #عبدالله_عبدالله صادقانه دراثر يك تصادمات تاريخي و يا به عبارت دقيق تر، وي به اثر يك اصطکاکات ايكولوجيكي بوجود آمده است. چون وي را از هر طرف كه بخوانيش باز هم عبدالله عبدالله است. ايشان براي هيچ كمالي خلق نشده است و هيچ آدم با برنامه و كار فهمي هم نيست. وي فقط بلدوزر(bulldozer) است كه توسط آن جاده هاي استبداد، تقلب، بي امنيتي و تداوم نظام هاي قبيلوي را هموار ميسازند!
شما استعمار داخلي را هرآهينه متلاشي ساخته نميتوانيد، مگر اينكه ديواري (مانع) را از بين ببريد كه استعمار در پشت آن پنهان شده است!
شريك سازيد
ع.ع. فايق"

>>>   بــه قوماندانان دزداختلاس گر تیل فروش ومهمات فروش !
معاشات سربازان خیالی زهر تان باد!
ده ها مرتبه جوانان مردم در دروازه بانک ها شهید وپارچه پارچه شدند ، تاچی زمانی منتظر میمانید وتدبیری نمی سنجید؟؟ چرا معاشات شانرا داخل قطعات نظامی توزیع نمیکنید؟؟؟ ویا دسته چجمعی بعد از تامین امنیت برای گرفتن معاش نمیبرید؟؟
در شهادت وخون این مردم مظلوم که صرف بخاطر مجبوری برای ده هزار افغانی سرباز شده اند شما هم شریک هستید ، شما شریک جرم اشرار
ر

>>>   Nejrabi
#ٱیا افغانستان واقعٱ خانه مشترک ما است؟
چرا فرزندان تاجیک، هزاره ، ازبک ووو ما هر روز در ولایات جنوبی، شرقی و بدترین جبهات جنگ شهید و زخمی میشوند؟
در حالیکه گارنیزیون کابل، قطعات خاص و گارد ارگ نودفیصد از یک تبار ٱنهم از صفوف طالب وتبار احمدزی تشکل یافته برای قتل و کشتار بی رحمانه مردم بیگناه ؟؟
برعکس فرزندان پاک و صادق ما برای کشتارگاه های طالب فرستاده می شوند!
هرگاهی اعتراض هم کنند ترور می شوند...
فرزند عزیز دیارم نباید از برای حفظ این نظام فاسد و قومگرا و طالبانی جان شیرین خودرا قربان نماید.! !!!

>>>   مرتضوی از آشنا: ستون پنجم را تعریف کنید و چند نفر را نام ببرید که در ارکان دولت باشد؟
جواب #آصف_اشنا جوان چلنجی که اشرف غنی را به مناظره دعوت کرده بود به سخنگوی ارگ مرتضوی!
درود به جناب مرتضوی...!
اول؛ گرازش کمیسیون حقیقت یابی سقوط قندز را بیرون بدهید که من از لابلای آن متن اسمی ستون پنجمی ها را بیرون بشکم.
دو؛ حقایق چهارصد بستر، قول اردوی 209شاهین، رجال برجسته، کاروان افسران اکادمی پولیس در کمپنی، حمله دم دروازه آکادمی پولیس در افشار از رویدادهای هستند که برسی شده اند. نتایج این بررسی ها را بدهید که من درجن درجن ستون پنجمی را از متن این حقایق برون بکشم.
سه؛ قرارداد ننگین دندغوری قبل از سخنگوی جناب شما امضا شده بود را که میدانید. تردید ندارم در نقد این قرارداد مقاله و مطلب در روزنامه هشت صبح نوشته اید.
چهار، من وقتی در ریاست اجراییه کار می کردم دو بار دکتور عبدالله در جلسه رسمی شورای وزیران در مورد فعالیت ستون پنجمی های درون نظام گپ زد و از ضرورت مبارزه و پاک سازی نظام و حکومت از ستون پنجمی ها یاد کرد. حالا، اگر جناب شما در ادامه سخنان چند روز پیش استانکزی گپ میزنید، باید با وضاحت بگوید که اظهارات رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در مورد ستون پنجمی های حقیت ندارد.
پنج؛ مگر فراموش کرده اید که معصوم استانکزی باری خودش در مجلس نمایندگان از نمایندگان مردم خواستار کمک برای مبارزه با ستون پنجمی ها شد...؟
شش، اسناد که تلیوزیون یک از هلمند نشر کرد را کجای کار بگذاریم؟ مگر کسانی که پشت آن اسناد قرار دارند غیر از نفوذی ها یا همان ستون پنجمی ها هستند؟
هفت و عجالتن آخری، همین نزدیک گزارش شش و نیم طلوع نیوز از فروش قطعات رنجرهای نظامی را ببینید. مگر این همه را جنیات و دست های غیبی انجام می دهند یا ستون پنجمی ها...؟
حالا موارد را که از شما می خواهم را منتشر کنید. محرم بودن اسناد را بهانه نکنید. مردم حق دارند حقایق ویرانگر در خصوص زندگی و سرنوشت شان را بفهمند. این موارد که من خواستم را منتشر کنید که من درجن درجن ستون پنجمی از لابلای متون اسناد معرفی کنم.
آیا جرات و شهامت اخلاقی اش نزد رییس تقلبی و نامشروع ات هست؟
به آدرس شخص شما حرف نمی زنم چون میدانم این موارد از صلاحیت شما بیرون است و میدانم حتی جناب شما به این اسناد دست رسی ندارید.
دا گز دا میدان...!
پ.ن: برگرفته شده ازصفحه فیسبوک خراسانی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است