حصار کشی مرزی اسلام آباد و کابل بی خبر
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134930 منبع: پرینت

تصاویر تازه منتشر از سوی ارتش پاکستان نشان می دهد که اسلام آباد بخشی از حصار کشی در خط مرزی با افغانستان را تکمیل کرده است.

ارتش پاکستان در خبرنامه ای اعلام کرده است که علاوه بر حصارکشی مرزها، قلعه ها و پاسگاه های استخباراتی و دفاعی جدید نیز در امتداد مرز با افغانستان ساخته خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به این اقدام اسلام آباد بیان کرده است که حرکت های یکجانبه در امتداد مرز بجایی نمی رسد. این عمل بدون موافقت از جانب جمهوری افغانستان است که آن را اقدامی غیرعملی، ناممکن و غیرقابل قبول می دانیم.

این درحالی است که اسلام آباد هدف از این کار را بهبود اوضاع امنیتی در نقاط مرزی دو طرف گفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خط دیورند
حصار کشی
نظرات بینندگان:

>>>   عمل نيك است، همه سرحد را سيم برقدار نمايند كه ديگر كسي نتواند عبور نمايد، هم ما آرام ميشويم و هم پاكستان.

>>>   ما از پاکستان صرف نیم ازخاک آنهارا می خواهیم اما نمیدانیم پاکستان از ما چی میخواهد؟

>>>   پاکستان حق دارد کشوریست مستقل .. واین کار ناشی از پختگی سیاسی دولت انکشور است کار بسیار عالی

>>>   حالي ١٥سال است در خانه خانه پشتون ها گيلم غم هموار است بس به همين خوش است كه اشرف غني پشتون است و كرزي پشتون بود حيف به حال ما

>>>   خوب شد.گرفتن ا مناطق اسان نیست.مگر از تروریست جلو گیری هم شده نمتواند.از سوراخ جالی می ایین.

>>>   Amirzada
از حصار کشی در مرز معروف دیورند میان افغانستان و پاکستان استقبال باید کرد و افغانستان نیز به کمک جامعه جهانی دیوار اعمار کند. اینکار چند سود بزرگ برای افغانستان دارد
۱) جنجال تاریخی با پاکستان به پایان می رسد.
۲) امنیت در مرز تامین میشود و جلو رفت و آمد تروریستان گرفته و یا حد اقل کاهش می یابد.
۳) قاچاق مواد مخدر و کالاها کاهش پیدا میکند
۴) مهمتر از همه افعانستان حاکم بر تمامیت ارضی خود میشود
۵) تجارت سیاسی بنام دیورند به پایان می رسد

>>>   عجب مردمي هستيم، اگر دولت دخالت كرد گفتيم كه دولت ميخواهد تروريستان داخل أفغانستان شوند. اگر ساكت ماند گفتيم ميگويم " دولت بيخبر". فكر كتم مع أين ملت شرر أنداز أست تا دولت.
البته به نظر شخص بنده، اگر واقعا" بخواهيم إز نفوذ و نفوس تروريستان و دشمنان جلوگري كنيم بايد كه با ايجاد همچون ديوار نتنها كه حمايت كنيم بل بايد آنرا مستحكم تر هم بسازيم.
زيرا اكثريت مردم آنطرف مرز نتنهاي اينكه خود را وفادار به أفغانستان نميدانند بلكه به پاكستانى بودن خويش افتخار نموده حاضرند كه ضد بار خود را قرباني كنند. من بار ها با پشتون هاي آنطرف مرز در أين مورد صحبت هاي داشتيم و إز آنها سوال كرديم كه آيا خوان يك افغانستان بزرگ جدا إز زير سلطه پاكستانى ها هستيد. اكثراً جواب شان رد بود. تا اينكه يمس شان كه همه أهل قلم و دانش بودند إز من سوالي كرد كه نتنها جوابي برأيك نداشتم بلكه تا جايي خجالتم كشيدم. با بحث هاي هر روزه يي كه بر همين محور داشتيم روزي اين جوان إز من پرسيد. "فرض كنيم كه ما پشتون هاي آنطرف مرز با دولت أفغانستان و عليه پاكستانى شويم آيا كدام ضمانت قوي ومستحكمي وجود خواهد داشت كه ما را دوباره به پاكستان و امسال أم معامله و بقروض نرسانيد"؟!. شخصاً خودم منحيث يك افغان كدام تضمين را جستجو ندارم. و اگر دوستان أهل قلم و أهل سياست ما كه عاري أر تعصبات قومي، فكري و نژادي اند و چيزي به ذهن شان خطور ميكند بفرمايند.
و البته يك عده محدودي هم در آنطرف خط زنگي دارند كه خود را مربوط به أفغانستان ميدانند تا پاكستان. ولي امروزه حكومت پنجابي ها آنقذ تسلط خويش را بر مردمان آنطرف مرز مستحكم نموده كه نتنها خود را در بست در خدمت شان قرار داده بلكه حاضراً به خاطر منافع پاكستان دست به هر اقدام شرور و خرابكارانه بزنند. و جز اطاعت چاره يي هم ندارند.
پس پيتر من به آنعده كساني كه زور كمتر تلخه بيشتر دارند اينست تا بجاي هيأها كردم و چيغ كشيدن هاي زير نافي كه بعضاً سبب اسهالات و رسوايي هاي درون تنباني هم ميگردد. بيايند كمي ديپلماسي سياسي و شعوري بياموزند تا نه إز راه شمشير كشيدن و چيغ زدن إز بل از رَآه عقل و خرد به أين مسله فايق بيايم.
ناپليون بناپارات نخسين امپراطور فرانسه در چايي ميفرمايد " تا لحظه يي كه زورت بر دشمنت نرسيده از او اطاعت كن".
امروزه چي بخواهيم و چي نخواهيم حكومت نظامي پاكستان اهم إز نگاه قوا و اهم إز نگاه تجهيزات نظامي از بركت خائنين ملي افغانستان دست بالا دارد. پس بيايم تا بجاي شعار " دا پشتونستان زمونژ" ولسوالي هاي سرحدي فعلي و چند سال قبل خويش را حفظ كنيم كه اندك غفلت سبب از دست دادن بيشتر أين ساحات ميشود. بجاي كوچيدن هزاران نفري بطرف شمال دشت ها و جنگلات سمت جنوب را حفظ كنيم. بجاي كوبيدن به فرق يكديگر جلو دشمن مشترك و نمايندگان حلقه بگوش پنجابي ها را بگيريم.
در صدو بيست سال آخير مرمان آنطرف مرز برأي مان بيگانه بوده زيرا زير سلطه پاكستان ميباشند. بياييم بجاي قوم از هموطن بود دفاع كنيم. روزي يكي از دوستان به اصطلاح " فرنگي أم " از من سوال كَرد كه اگر يك فارسي زبان تاجكستان و يا إيراني به يك پشتون دعوا كند تو طرفدار از كدامش خواهي كرد ؟ گفتم هزار زبان و نژادم را فداي هموطن خود خواهم كرد. أين درست است كه فارسي زبان ها با هم وجهه مشترك زباني و نژادي دارند. ولي با پشتون ، هزاره، أزبك، هندو غيره اقوام أفغانستان هموطن من هستند. من با آنها منافع مشترك دارم، درد آنه درد من است و خوشبختي شان آسايش من.
بلي دوستان عزيز! بيايد برأي مدتي هم كه شده مردمان آنطرف مرز را فراموش كني و به درد داخلي خودمان رسيده گى كنيم. بيگانه بيگانه است!
با احترام به آنعده يي كه هنوز هم خود را مربوط أين طرف ميدانند مثل يكي از دوستان عزيزم كه تمامي پاكستان و طرفداران پاكستان به تار موي مردم أفغانستان بدل نميكند ولي افسوس كه تعداد شان به مراتب كمتر از آن است كه ما فكر ميكانيك.
با احترام
ميرويس

>>>   نه حــصــــار کـشـی است نه داغــش نه ستــــون پـنجــــم وشـــشــــم !
حکومت تاحال اسنادی در دست ندارد که ثابت سازد داغــــش ستون پنجم وششم درافغانستان وجود داشته باشد یا پاکستان حصارکشی کرده باشد !!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است