نیویارک تایمز: حمایت دولت از انشعابیون طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134919 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی از شاخه انشعاب یافته طالبان حمایت می کند.

به گزارش نیویارک تایمز، اداره امنیت ملی افغانستان از گروه انشعاب یافته طالبان به رهبری ملا محمد رسول حمایت می کند تا این گروه نیز در برابر گروه اصلی طالبان بجنگد.

جنگ بین طالبان و شاخه‌ انشعابی ملارسول موضوع جدیدی نیست، اما حالا حکومت افغانستان با این رویکرد و حمایت از این شاخه در برابر طالبان مبارزه می کند.

گفتنی است این کمک ها شامل فراهم آوری سلاح، فراهم آوری جواز عبور و شراکت اطلاعات استخباراتی برای این گروه می شود و اداره امنیت ملی برای هر جنگجو ماهانه 150 تا 300 دالر هزینه می کند.

این گروه بیشتر در هلمند حضور دارد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ملامحمد رسول
نظرات بینندگان:

>>>   این واضح است که امنیت ملی گروه ملارسول را حمایت مالی می‌کند. ملا منان نیازی سال گذشته مدتی را در وزیراکبرخان میهمان بود. افراد ملارسول هر ازگاهی برای چانه‌زنی و گرفتن پول به کابل می‌آیند. از گروه ملارسول به عنوان نیروی پیش‌مرگه در جنگ علیه گروه ملاهبت‌الله استفاده می‌شود.
اکنون دروازه‌های شهر لشکرگاه توسط افراد ملارسول پاسبانی می‌شوند. این گروه تنها در ولایات هرات، فراه و هلمند با پول‌های اپراتیفی امنیت ملی و شورای امنیت جان گرفت. عناصرملارسول در ولایات شمال از جمله فاریاب، کندز و بدخشان توسط گروه ملاهبت‌الله سرسختانه سرکوب و نابود شدند.
به بد و خوب این اقدام امنیت ملی کاری ندارم، اما اگر حکومت عزم قاطعانه در سرکوب تروریست‌ها داشته باشد، بجای تقویت گروه ملارسول، به نان و آب و تجهیزات نیروهای امنیتی توجه کند.
این‌که نیوریارک تایمز با آن همه هوشیاری و ظرافت، تازه به این خبر کهنه پی برده و امروز آنرا نشر کرده چندان جای تعجب نیست.
گروه ملا هبت‌الله، جنگجویان ملارسول را «اربکی‌های دولتی» نامیده اند.

>>>   منظور تایمز این است که رڙیم قاتل کابل با تقویت و پشتیبانی داعش انان را مسلح و به جنگ طالبان بفرستند در حالی که اینها نمی دانند که طالبان حتی اجازه نفس کشیدن برای داعش نمی دهد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   Salam
مقاومت رمزِ پيروزى است:
حكومت شوونيستى و فاسد غنى با تيم هاى مافيايى همكار خود ، در سطح جهانى بدنام شده است و اكنون همه مى دانند كه اين حكومت ناكام است ، گذارش هاى سازمان ملل متحد ، عفو بين الملل و ساير انستيتوت هاى جهانى هم ديگر نتوانستند جنايات و فساد حاكمان رژيم كابل را پنهان كنند و اين حكومت را ديگر كارا نمى دانند .
اگر جنبش هاى عدالتخواهى در كشور مى توانستند و بتوانند چند هفته مقاومت كنند و خيابان ها را در اختيار خود گيرند ، دنيا اين حكومت را مجبور خواهد كرد تا كنار برود. شوونيست ها اين را مى دانستند كه ادامه مقاومت هاى خيابانى براى شان كشنده است ، براى همين براى زنده ماندن خود، عدالت خواهان را به گلوله بستند و كشتند . اين حكومت ديگر ناكام است و هيچگاه مشروع نبوده است ، اطاعت از آن مكروه است .
يك ماه مقاومت كنيد اين حكومت از هم مى پاشد و تيغ هاى كشتارش كند خواهد شد .

>>>   Khorasani
معصوم استانکزی به طالبان معاش می دهد!
روز نامه نیویارک تایمز نوشته است:
"اداره امنیت ملی افغانستان (NDS) تحت ریاست معصوم استانکزی برای جنگجویان شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان که در یک کندک محافظتی دروازه‌های شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند مستقر هستند، ماهانه حدود 150 تا 300 دالر امریکایی معاش می‌ دهد."
همگانی کنید تا این کثیف و وطن فروش را دستگیر کنند .

>>>   حکومت وحدت ملی !!! نه تنها گروه انشعابی طالب ها بلکه همه طالب هارا حمایت وپشتیبانی مینماید چون حکومت وطالب مرجع مشترک دارندتنها کشور و ملت افغان اند که قربانگاه و قربانی اندنه فقط ما حتی جهان سوم وکشور های اسلامی بدون استثنا زیر نقشه ای استعماری قدرت های بزرگ قرار گرفته در میان چکش وسنگدان انها خورد میگردند حال واوضاع سوریه ولیبیا ویمن و کشورهای افریقای واوکراین و کشور های دور وپیش انها بهتر از ما نیست از ما وانها جان میگیرند واز متباقی پول وامکانات شان را به یغما میبرندبدین وسیله هم بودجه های نظامی ومالی خود را تامین میکنند وهم دشمن های فرضی وخیالی خودرا یکی توسط دیگری نیست ونابود میسازند به یکی طیاره های نظامی ووسایل جنگی می فروشند وبه دیگری جهاز های ملکی ووسایل یدکی بلاخره بهر عنوان صدها وهزار ها ملیارد دالر های ملی را گرد اورده به جیب خود میزنند خلاصه {کس از جور وظلم انها نه رست اگر ملامت باشد ویا حق به اوست }معلوم نیست این مظالم تا چه وقت ادامه خواهد داشت وامیدی هم به پایان این کوره راه تیره وتار سراغ نمیشود
شیخ علی بلخابی سرپلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است