سرپرست جدید وزارت تحصیلات عالی معرفی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134913 منبع: پرینت

عبدالطیف روشان به عنوان سرپرست جدید وزارت تحصیلات عالی معرفی شد.

محمداشرف غنی، طی فرمانی به تاسی از فقره 13 ماده 64 قانون اساسی، عبدالطیف روشان را به حیث سرپرست جدید وزارت تحصیلات عالی گماشت.

در فرمان رییس جمهور از وزارت دولت در امور پارلمانی خواسته شده است که سرپرست جدید وزارت تحصیلات عالی را برای گرفتن رای اعتماد به شورای ملی معرفی شود.

این درحالی‌ است که شورای ملی قبل از این گفته‌‎است، تا زمانیکه بجای تمام وزرای سلب صلاحیت شده، وزرای جدید معرفی نگردد، به وزیران تازه معرفی شده رای نخواهد داد.

حدود 7 ماه پیش فریده مومند وزیر تحصیلات عالی از سوی شورای ملی بدلیل نگرفتن رای اعتماد سلب صلاحیت شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت تحصیلات عالی
سرپرستان
نظرات بینندگان:

>>>   از این یه بعد غ همه را از امریکا می خو اهد و وزیر می کند

>>>   Salam
نخبه هاى شوؤنيست پشتون تبار قبل از همه به مردمان عادى پشتون ضربه زده اند و جز چند فاسد اينها ، ديگران در مناطق پشتون نشين مانند ساير شهروندان كشور از درد مضاغف و بى عدالتى رنج مى برند و هر روز كشته مى شوند ، آنها را طالب و داعش مى سازند تا به ساده گى ابزار هاى اهداف شوم شان شوند. مكاتيب و مدرسه هاى شان را مى بندند و بانوان را احازه نمى دهند تا آموزش بيبينند.
شوونيست هاى قبيله گرا دشمن همه يى اقوام و قبل از همه دشمن لايه هاى فقير و بى دفاع شهروندان پشتون تبار اند . ما حملات تروريستى، ابزار هاى فشار ارگ را در هلمند و كابل و هر جاى ديگر محكوم مى كنيم و باور داريم كه درد مردم مشترك است و نبايد به جابران و تاجران خون مردم در ارگ اجازه داد تا نفرت و تقابل قومى و برترى قومى را نهادينه كنند .
ما بايد راه هاى را جستجو كنيم كه حاكمان متعصب را مجال ندهد تا به بهانه يى اكثريت و اقليت مردم اين كشور را در مقابل هم ديگر قرار دهند . اميد وارم نسل جديد و نخبه يى عدالتخواه در ميان پشتون هاى ما ظهور كند تا گفتمان عدالت اجتماعى به عنوان پيش زمينه يى يك جامعه مدرن به گونه يى صادقانه به راه افتد و كسى خود و هويت خود را در خطر نبيند و همه خود را شهروند مساوى و برابر تلقى كند و جاى تفكر قبيله گرايى را انديشه هاى انسانى گيرد، اين آولين و آخرين باور ما در سياست است نه كم و نه بيش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است