مردم پای حقوق سیاسی خود بایستند
این حکومت از لحاظ محتوایی کاملا سقوط کرده و از لحاظ شکل و شمایل به شعارها و لاف های دمکراسی سرگرم است و اگر فکر می کنند، اعمال شان قابل دفاع است آنها را به مذاکره در پیشگاه مردم دعوت می کنیم 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134911 منبع: پرینت

آخرین خیمه تحصن کنندگان پایتخت با توسل به زور، کشته شدن 2 تن، زخمی شدن 27 تن و زندانی شدن 11 تن به شمول 3 عضو جنبش رستاخیز و 8 شهروند برچیده شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، آصف آشنا، عضو رهبری جنبش رستاخیز تغییر در گفتگو با "محور" در خصوص توسل حکومت به خشونت برای برچیدن آخرین خیمه معترضان گفت: حقیقت امر این است که این یک اقدام شوک دهنده برای مردم بود و حکومت بی کفایتی های خود را پشت سرکوب و خشونت می پوشانند.این حکومت از لحاظ محتوایی عملا سقوط کرده است و از لحاظ شکل و شمایل در شعارها و لاف های دمکراسی سرگرم است.

آشنا می گوید: وقتی که اعتراض ها به گلوله بسته شد، تمام شلیک ها به صورت معترضان بود که موضوع هدفگیری های آگاهانه را ثابت می کند. بخشی از حقایق از این دست و اینکه به آشوب کشیدن جریان تظاهرات کار چه کسی بوده است، در گفتگوی گل نبی احمد زی با بی بی سی آمده است.

عضو رهبری جنبش رستاخیز، درخصوص اینکه چرا معترضان با حکومت به تفاهم نرسیدند، اظهار می کند: ما هم همانند مردم اعتماد خود از غنی و عبدالله از دست داده ایم. از پیش شرط ها این بود که برای اعتماد سازی یکی از مشکوک ترین چهره ها که دفتردار شورای امنیت است ، برکنار شود و مذاکرات به صورت مستقیم پخش شود که هیچکدام پذیرفته نشد.

وی بیان می کند: به پروسه تعلیق وظایف گل نبی احمد زی و حسن شاه فروغ مطمین نیستیم و این پروسه نیز مانند تشکیل کمیسیون های حقیقت یاب یک حقه است و خواهان تصفیه نهادهای امنیتی از افراد مشکوک و نفوذی هستیم و باور داریم که جدی ترین و مشکوک ترین چهره مشاور شورای امنیت ملی است.

آشنا به اظهارات ظاهر قدیر، معاون پارلمان که ادعا می کرد پشت پروژه داعش افغانستان، مشاور شورای امنیت است و ادعای احمد بهزاد که بیان می کرد، داعش نام مستعار شورای امنیت است اشاره کرد و افزود: لازم است که یک دادگاهی برای بررسی این پرونده ها تشکیل شود.

این فعال مدنی، توسل به زور و تانک زرهی در جمع آوری آخرین خیمه معترضان وحشی گری تمام عیار غنی گفت و افزود: سخنگوی وزارت داخله اعلام کرد که این دستور از سطح رهبری نیروهای امنیتی و شورای امنیت بوده است که نشان می دهد غنی آگاهانه برای سرکوب حقوق مدنی مردم اقدام می کند.

عضو رهبری جنبش رستاخیز تغییر ، درخصوص چگونگی ماجرا بیان کرد: نیروهای امنیتی شب هنگام خیمه ها را جمع کردند و یک شهروند را هم زیر تانک کشتند و صبح زود به ساحه آمدند و تمام شواهد جرم را شستند و پاک کردند. رویکرد اینها اینطور است.

وی افزود: انتظار از شهروندان این است که پای حقوق مدنی و سیاسی خود بایستند و به این سامانه نامشروع و مجموعه ای که به هیچ چیز باور و اعتقاد ندارند، نقطه پایان بگذارند.

آشنا خاطر نشان کرد: دو پرونده جرمی (شلیک به معترضان روز جمعه و برچیدن آخرین خیمه معترضین) به آدرس حکومت موجود شده است. جنبش برای اصلاحات در نهادها و پاکسازی چهره های مشکوک مقاومت می کند و اگر فکر می کنند، اعمال شان قابل دفاع است آنها را به مذاکره در پیشگاه مردم دعوت می کنیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معترضان
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   حملۀ بیرحمانه در برابر اعتراضات عدالت خواهانه به هیچگونه قابل توجیه نیست، دولت کنونی بدون شک در پشتیبانی کامل نیروهای خارجی قرار داشته و بزور همین نیروها بر مردم حاکمیت میکند اما حال سوال در مورد اعتراضات هفته های اخیر در کابل که متأسفانه باعث از دست رفتن سرمایه های انسانی شد؟
همه مردم افغانستان حوادث را بصورت متداوم به نهوی در معراق توجه دارند، همه میدانیم که هر آن حرکتیکه به یکدم بدون داشتن کدام سناریوی قبلی، هدف استراتیژیک و پلان استراتیژیک را بافتد، اختتمامش نیز با همان سرعت و بطور ناگهانی تو ام با تراژدی خواهد بود!
حرکت به اصطلاح مدنی هفته های قبل یکی از همینگونه حرکات خود بخودی بیمایه، بدون پلان و بدون هدف بود که با تراژدی آغاز و با تراژدی ختم گردید، این حرکت که رهبری آن بدست عناصر سیاسی دایماً فرصت طلب قرار گرفت، جز نشاندادن چهره های همین سیاسیون از رسانه های تصویری چیز مثبت دیگری را باعث نشد.
آقای آصف آشنا که از جوانان شهرت یافته عصر کنونی در کشور به حساب میآیند و هر از گاهی از این رسانه و آن رسانه صدا بلند میکند، فقط میتوانند با بیانات احساسات برانگیز شان مشتی از جوانان مثل خود و عده ای هم از انسانهای ناآگاه از سیاست روز را تحت تأثیر درآورند اما از دید معنی و مفهوم عمیق سیاسی گپ هایشان کاملاً یکبار مصرف و دور از منطق سیاسی اند.
ایشان با نقل قول نمودن از احمد بهزاد که گویا (داعش نام مستعار شورای امنیت ملی است)، ویا به استناد به حرف های ظاهر قدیر که گویا( پشت سر پروژۀ داعش رییس شورای امنیت قرار دارد)، چند مسئلۀ ثابت میکنند:
اول: هدف از راه اندازی این همه حرکات به اصطلاح مدنی فقط تصفیۀ حساب شخصی با شخص حنیف اتمر بوده کدام تغیر دیگری در راه نیست.
دوم: جاه گرفتن عده ای از سیاسیون معلوم الحال چون: لطیف پدرام، آصف آشناه، احمد ضیاء مسعود و عناصر خرد و بزرگ خلع قدرت شدۀ دیگری در کنار این اعتراضات برای شهرت یافتن، توجیه دیگری ندارد.
سوم: به صحنه آمدن سران خلع شدۀ جمعیت اسلامی در لفافۀ به اصطلاح رهبری تاجکان و سمت و سو دادن این حرکت از حالت مدنی به یک حرکت کاملاً قومی و از این طریق ایجاد اختلافات قومی در میان ملت.
چهارم: عقده گشائی کاملاً شخصی تیم جمعیت از داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی..... و
پنجم: زمینه سازی برای چور و چپاول دارایی های عامه و مردم از طریق ایجاد تشنج در شهر کابل.
میهن زرغون

>>>   گفتار آقای آصف اشنا دقیق و بیرون رفت ار بن بست مقاومت در مقابل دشمنان مردم افغانستان که در درون دولت جای دارند وعمل پولیس ضد شورش یک عملی ضد انسانی و ضد ملی بوده ودر تاریخ دیده نشده که کسانی که برای حق شان و اصلاح مبارزه و تظاهرات را به راه می اندازند زیر تانگ شوند که درواز انسانیت - عقلانیت - دور از مدنیت و دیموکراسی میباشد .
زره

>>>   میهن زرغون یا سخنگوی داعیشیان ارگ

>>>   محمد همایون صادقی
..........بر فاشیست های اوغان !

>>>   قاتل شهید اعجازالحق
نیرو هایی که بر خیمه ی تحصن یورش آورده بودند باعث شهید شدن دو نفر و زخمی شدن 27 تن دیگرگردیدند. مربوط لوای نمبر 1 نظم عامه بود که در راس این لوا شخصی بنام جنرال داود تره خیل است.
این جنرال شخصآ در داخل یکی از تانک ها حضور داشت .
لطفا همه رسانی کنید تا دشمنان و قاتلین پیدا وپنهان این ملت شناسایی شود .
منبع: منسوبین اداره ی نظم
از صفحه داکتر پدرام

>>>   Farid
رییس جمهور باید " اولین مناظره 'شهروند و ارگ' " را با چادر نشینان " رستا خیز تغیر " در چادرِ آنها برگزار می کرد . در یک ساختار دموکراتیک رییس جمهور در عین حال یک شهروند است . شهروندان باید بتوانند در هر حالتی با هم گفتگو کنند . این مناظره ، پس از آنچه بر شهروندان گذشت شهروندانه نیست .

>>>   كليم الله همسخن
گزارش هایی وجود دارد که عبدالله عبدالله در جلسه ی شورای امنیت حضور داشته است- در جلسه ای که طرح حمله بر خیمه ریخته می شود.

>>>   Abdul Ali Faiq
عبدالله از سقوط طالبان تا اكنون بالاي گرده هاي مردم ما بنام جهاد، مقاومت، پنجشير، مسعود و غيره سوار است. اين انسان مرموز و مرتزق با خرد جمعي مردم -ساده-ما دارد بازي ميكند... "تا احمق در جهان است مفلس در نميماند" مردم ما را از شر اين افغان بچه بايد نجات داد.

>>>   Lalzad
متیقین باشید که غنی - اتمر بدون موافقه عبدالله و جمعیت هرگز جرات حمله بر جنبش رستاخیز را نداشتند... در این مورد نمی توان شک کرد!
اما از اینکه چند نفر دیگر از اعضای رستاخیز در جریان بودند یا خبر داشتند، باید با اسناد و شواهد به پیش رفت و آن اشخاص را رسوا ساخت... اما نه چنان با هیاهو و جنجال که گویا همه خاین اند و همه معامله گر... زیرا بسیار احتمال دارد که در یک گروه ۴۰ - ۵۰ نفری چند نفر هم با تیم غنی - اتمر رابطه داشته باشند؛ ولی متیقین باشید که تمام جنبش را فروخته نمی توانند و یا تمام جنبش را معامله کرده نمی توانند...
اما هیاهو های بی مورد به جز از اینکه باعث گسترش دلسردی و بی باوری و بی اعتمادی شود، هیچ مفاد دیگری ندارد

>>>   یرج ایرج
مگر امکان دارد صدر اعظم باشی از برنامه حمله در یک کیلومتری خانه ات خبر نباشی؟ ولی غنی و عبداله بواسطه چند تا به ظاهر نماینده مجلس چادر های رستاخیز را به بهانه و فریب برچیدند، اخرین چادر توسط افراد مسلح بر چیده شد

>>>   Najib Salam
خليل زاد به رهبران دست نشانده يى كشورش در افغانستان دستور داده است كه مانع هرج و مرج شويد . يعنى هر كى به ميدان آمد و اعتراض كرد بكشيد ، عبدالله و غنى و اتمر هم چنين كردند،
غير از اين چه معنى دارد !

>>>   با تاسف که در خیزش های مردمی بصورت گستره حضور همه اقوام دیده نمیشود حالا هزاره ها چرا بگونه قابل چشم گیر در رستاخیز مردمی حضور ندارند آگر آنها برق و روشنایی برای بامیان و دایکندی میخواستند امروز رستاخیز خواستار اصلاح حکومت است که به نفع همه است که هزاره ها هم شامل میشود. از همه اقوام در افغانستان خوهش داریم که حضور همه جانبه داشته باشند که به نفع همه مردم باشد نه قوم خود . کدام هزاره در سطح رهبری دیده نميشود که از دولت انتقاد شدید کنند همه در لفافه سخن میرانند .

>>>   Hakimi
در هرچی که در این دونیم سال بر میهن و مردم ما رفته است، عبدالله دوشادوش غنی شریک است.
او می‌تواند با فاتحه رفتن و نمی‌دانم واسطه و استخدام فیسبوک‌گردانان فراوان به ظن خودش فضا را برای خودش مساعد سازد، اما بی هیچ گمانی در هر جنایتی که علیه مردم صورت گرفته شریک است.

>>>   باید دولت باجدیت هر چه زیادتر علیه این اوباشان.لچکان ولندِغران ایستادگی میکرد وبا قنداِغ تفنگ به دهن این آشوبگران می‌کوبید این ها کابلیان نیستند کابلیان از ین طائفه شر و فساد به ستوه آمده اند باید این ها از کابل بروند در کابل به این اوباشان جایی نیست کابلیان اصیل

>>>   منظورتان همین چهارنفراست که گدودی انداخته واینها رامردم میگوئید؟

>>>   اقای نااشنا!
خودراباجامعه افغانی اشناساخته بعدا مقالات خویش رابرمبنی واقیعت هابنوسید حال تماما مقالات ضد افغانی است تازمانیکه قدرت افغانی نشناسید هرگزبه ارمانهای ات نمی رسید.
ا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است