انتقاد سربازرس آمریکا از اسراف پنتاگون در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۶    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134895 منبع: پرینت

پنتاگون برای نیروهای امنیتی افغان یونیفرم‌هایی را تهیه کرده که برای استتار در مناطق جنگلی مناسب است، این در حالی است که جنگل‌ها تنها ۲.۱ درصد از کل مناطق افغانستان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش «یو.اس.ای تودی»، «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان می‌گوید: در دهه گذشته پنتاگون 28 میلیون دالر از پول مالیات‌ دهندگان این کشور را برای خرید یونیفرم نیروهای نظامی افغانستان هدر داده، یونیفرم‌های خریداری شده الگوی استتار چوبی دارند که تنها برای بخش کوچکی از مناطق افغانستان مناسب هستند.

براساس گزارش جان سپکو، وزیر دفاع افغانستان این یونیفرم گران‌قیمت مناسب برای استتار در مناطق جنگلی را در بین الگوهای دیگر که برای استتار آزاد است را انتخاب کرد.
در ادامه گزارش سپکو آمده است که جنگل‌ها تنها 2.1 درصد از کل مناطق افغانستان را تشکیل می‌دهند.

سپکو در گفتگو با «یو.اس.ای تودی» گفت: نگرانی من این است که چه می‌شد اگر وزیر دفاع افغانستان از رنگ بنفش یا صورتی خوشش می‌آمد؟
وی افزود: آیا در این صورت بدون پرسیدن هیچ سوالی باید یونیفرم‌های صورتی بخریم؟ این بسیار غیر منطقی است.

سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در ادامه گفت: ما 28 میلیون دالر از پول مالیات دهندگان را بر روی یونیفرم‌ هدر دادیم، چون وزیر دفاع افغانستان فکر می‌کند این طرح زیبا است.
سال‌ها است که پنتاگون بخاطر هدر دادن ده‌ها میلیون دالر از 66 میلیارد دلاری که کنگره آمریکا به منظور آموزش، تجهیز و اسکان نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص داده، مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در حال بررسی اعزام چند هزار نیروی بیشتر به افغانستان برای خروج از بن بست نظامی است.

در واکنش به انتشار این گزارش، پنتاگون با ارسال نامه‌ای به سپکو از وی درخواست کرده است تا با بررسی هزینه-سود و با درنظر گرفتن محیط‌ های عملیاتی و هزینه آن، برای تعیین یک جایگزین مناسب‌تر به آنها کمک کند.

این گزارش همچنین سوالاتی را مطرح می‌کند که استفاده از یونیفرم‌هایی با الگوی استتار جنگلی در کشوری که در مجموع خشک محسوب می‌شود و در طبقه‌بندی اقلیم کویر یا کوهستان قرار می‌گیرد، چیست؟

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پنتاگون
نظرات بینندگان:

>>>   وزیردفاع افغانستان یک نفر ... گنس هیج لایق ویزری به وجود شان دیده نمیشود باز بخاطری بشتون بدنش وزیرشد تخلص شان بنام عبدالله سیاه بود او را چیکاری انتخاب رنگ دریشی.

>>>   همین علمای قرن ۲۱ افغانستان را تباه کرد وهم خودرا!

>>>   پولها هر گز به هدر نرفته میان افسران خارجی ووردک صاحب تقسیم شده است اگر اراده باشد وصداقت حاکم گردد تمام این پولها وصد چند بیشتر ازان در حساب اقای وردک وپسر ونزدیکان وردک صاحب موجود است میشود از انها واپس گرفت این تبلیغات جهت سر پوش گذاری بالای خیانت های ملیاردی وده ها ملیارد دالر توسط خارجی ها وشریک های افغانی شان میباشد که خانم کلینتون در سنای کشورش گفت!ما تنها ده در صد عواید خود از افغانستان را دران کشور به مصرف میرسانیم مابقی را اینجا می اوریم در ارشیف سنای امریکا موجو است
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم

>>>   پول های شما هـــدر نرفته طور امانت در بانک های دبی گذاشته شده هرزمانی ضرورت داشتید میتوانید بگیرید
ر

>>>   بنام خدای مهربان اگه درصدی این حرفا درست بود این همه بدختی نداشتیم

>>>   بنام خدای مهربان اگه درصدی این حرفا درست بود این همه بدختی نداشتیم حرف خانم درست مقداری بسیار ازواقعیت رابزبان اورده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است