رویدادهای عراق در چهارشنبه 31 جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۹    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134886 منبع: پرینت

** دولت عراق باانجام رایزنی های مشترک با مسوولان کویتی خواستار توقف پرداخت غرامت جنگی به صورت وجه نقد و جایگزینی آن با شیوه های دیگر شد.
مقامات عراقی در سفر اخیر حیدر العبادی نخست وزیر عراق مذاکرات مفصلی را با کویتی ها برای جذب سرمایه های این کشور به عراق انجام داده اند و کوشیده اند تا از این راه پرداخت غرامت به کویت را متوقف کنند.
از سوی دیگر دولت کویت ضمن اعلام حمایت مجدد از تلاش های عراق برای مبارزه با داعش، از پشتیبانی و همکاری با دولت بغداد در این زمینه خبر داد و بر مشارکت در طرح های کلان بازسازی عراق تاکید کرده است.

** دیدبان حقوق بشر مستقر در نیویورک اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه (وابسته به اقلیم کردستان عراق) غیر نظامیان عراقی را که از مناطق تحت کنترل داعش خارج شده اند، طی روزهای متوالی در پست های بازرسی معطل می کنند و این معطلی گاهی هفته ها و ماه ها طول می کشد و نه تنها موجب افزایش سختی ها و مشقات مردم آواره عراق می شود، بلکه با توجه به جنگ نیروهای عراقی با داعش، زندگی این غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می دهد.
دیدبان حقوق بشر تعلل در تامین امنیت این افراد و جلوگیری از کمک به رفع نیازهای آن ها را اقدامی غیرانسانی خواند.

** بنابر اعلام فرماندهان میدانی عراق در جبهه موصل، خطوط نبرد گروه تروریستی داعش در شهر قدیم موصل واقع در بخش شرقی ساحل رودخانه دجله درهم شکسته شده است و نیروهای عراقی فقط 150 متر تا مسجد النوری فاصله دارند.
نیروهای پولیس مرکزی عراق از سه روز قبل، عملیاتی را از محور جنوبی به سوی مرکز شهر قدیم موصل آغاز کردند و هم اکنون محله 'باب الطوب' را پشت سر گذاشته و وارد محله 'باب البیض' شده و در حال پیشروی به سمت شرق موصل هستند تا به کرانه رودخانه دجله برسند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است