استبداد غنی گریبانگیر همه خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134869 منبع: پرینت

حمله وحشیانه نیروهای دولتی به معترضین در خیمه ها ساعت 12:30 دیشب اتفاق افتاد که باعث کشته شدن یک جوان و زخمی شدن 14 نفر دیگر شد. همزمان با این عمل ضدبشری نیروهای گارنیزیون کابل، موجی از نفرت توسط نوچه ها و وابستگان قدرت دولتی در رسانه ها تزریق شد که پایه های وحدت بین قومی را بیش از پیش به لرزه درآورده است:

1. حمله وحشیانه نیروهای دولتی از نگاه قانونی و بشری خلاف تمام موازین حقوق بشری بوده است. در کارنامه دولت غنی کشتار شهروندان معترض برگه سیاهی خواهد بود که گریبانگیر وی و اصلاحات صد ساله اش خواهد بود.

2. در گفتگویی که با برخی از سران مظاهره چی داشتم، از عزم راسخشان برای ادامه اعتراضاتشان خبر دادند که این خود امنیت کابل را به هم خواهد زد.

3. از لحاظ اخلاقی رییس جمهور غنی و تیم ارگ مرتکب قتل عمدی شهروندان شده اند. ایشان بعد از این یک جنایتکار محسوب خواهند شد و نه رییس جمهور افغانستان!

4. دادگاه عالی هم دستور دهنده اصلی کشتار مظاهره چیان را بخشیده است که نشان دهنده طرفداری از دولت و نقض تمام قوانین یک دادگاه عالی است. این نهاد بعد از این فاقد ارزش و وجهه قانونی خواهد بود و صلاحیت رسیدگی به امور کشوری و قضاوت را نخواهد داشت.

5. معترضان باید با نهادهای حقوق بشری و سفارت خانه هایی که پولیس افغانستان را حمایت مالی می کنند در تماس شده و در ریشه کن کردن این استبداد از تمام امکانات بهره برداری کنند.

6. به نیروهای امنیتی که سران معترض را بازداشت کرده اند هشدار می دهم که هرگونه شکنجه و بدرفتاری ایشان زیر ذره بین رسانه های آزاد ملی و بین المللی خواهد بود و از بی اعتبار ساختن بیشتر این نهاد همه آسیب خواهیم دید.

7. آن دسته از به اصطلاح اعضای جامعه مدنی پول خور که بانی و عامل حمله به معترضین شده اند از جامعه مدنی طرد هستند. این افراد در واقع خاین به آرمان تغییر مثبت و شفاف سازی در جامعه محسوب خواهند شد.

مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
معترضان
نظرات بینندگان:

>>>   آقای اشرف غنی در آخرین اظهاراتش ارشاد فرموده اند: این جا اقوام مختلف زندگی دارند؛ ولی همه افغانیم...
نه آقا!
شماافغانید؛ درست؛ دیگران هویت مستقل خود را دارند:
تاجیک، ازبیک، هزاره...
اقا بدانند که، این گونه ملت سازی تحمیلی را کسی قبول ندارد؛ با این کار ناعاقبت اندیشانهء تان، شما، نا آرامی ودشمنی میان اقوام و خونریزی های بیشتر را سبب خواهید شد!!!
همايون پاييز

>>>   Raheel
اگر ما اپوزیسیون دولت شویم، طالب و داعش متحد دولت می شوند، چنانچه حکمتیار تنها زمانی متحد حکومت غنی شد که حضور ما در دولت به صفر رسیده بود. حکمتیار در حال حاضر بازوی حکومت غنی برای رویارویی با ما شده است. حکمتیار هیچ کار دیگری ندارد و در هیچ مورد دیگری نظر و واکنش نشان نمی دهد...

>>>   واکنش به برخورد مستبدانه حکومت در برابر چادر تحصن رستاخیز تغییر امیدوار کننده است.
سازمان های ملی و بین المللی این برخورد حکومت را غیر انسانی و وحشیانه توصیف کرده اند.
در حالی که رستاخیز تغییر برای تداوم مبارزه ‌اش مشغول صف آرایی مجدد است، حکومت تلاش دارد با ترفند و فریب اذهان عامه را از اصل مسأله که به گلوله بستن دادخواهان می‌باشد، منحرف کند.
Asar Hakemi

>>>   منصفانه بگوید :
آیا می ارزد که رئیس جمهور یک مملکت (پدر معنوی) ملت بخاطر حفظ یک کارمند اش، 12 جوان ترین و برومند ترین شهروندانش را به کام مرگ بفرستد ؟

>>>   جه أوامر؟؟؟ شود! شود! شود! و باز هم شود! مكر ما هيج جيز نمى كنيم و نمى توانيم بكنيم!!فقط يك جند روز جلب مطبوعات داخلي را جذب مى كنيم!!
يك رقم لافوك وارى معلوم ميشوى!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است