جنبش با سرکوب تسلیم نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134856 منبع: پرینت

وحشت و خونخواری حکومتیان به حدی زیاد بود که یکی از جوانان را زیر تانک هاموی کردند.

معترضان جنبش رستاخیز در یک کنفرانس خبری گفته اند که در حمله نیروهای امنیتی بالای چادر معترضان در چهارراهی زنبق، 2 نفر از اعضای این جنبش شب گذشته جان باخته، 27 نفر زخمی گردیده و 10 تن‌شان نیز توسط حکومت بازداشت گردیده‌است.

در اعلامیه معترضان آمده‌است شبیه خون زدن یک حکومت فاقد مشروعیت به شهروندان معترض در چادر تحصن، گواه غیرقابل‌انکارِ سقوط افغانستان به استبداد، سرکوب و اختناق است. سقوط در وضعیتی که برای هیچ کسی قابل دفاع نبوده و نیست. وحشت و خونخواری حکومتیان به حدی زیاد بود که یکی از جوانان را زیر تانک هاموی کردند.

فهیم فطرت از اعضای رهبری این جنبش گفته است که از میان 11 نفری که توسط حکومت بازداشت شده اند، نورالله حکیمی، عزیز الرحمان سخی زاده و آثار الحق حکیمی 3 عضو هیات رهبری این جنبش هستند اما 8 تن دیگر بازداشت شده شهروندانی هستند که از حمله های انتحاری و انفجاری هفته های قبل متضرر شده بودند و داوطلبانه به چادرهای تحصن پیوسته بودند.

کلیم‌الله همسخن، یکی دیگر از اعضای جنبش رستاخیز تغییر گفت که حکومت آنچه در توان داشت را علیه آنان دریغ نکرده که این عمل، نه انسانی بود، نه قانونی.

همسخن گفته است که اعضای جنبش رستاخیز تغییر را زیر تایرهای هاموی له کردند، موترهای معترضان را در ساحه تخریب کردند و آنچه حکومت انجام داد، جنایت دوباره و فاجعه‌آفرینی مضاعف در برابر مردم افغانستان بود.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معترضان کابل
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Asar Hakimi
شورای امنیت، یعنی کانون توطیه اتمر یعنی پدر توطیه و دسیسه. شماری از دوستان تاکید دارند که چرا بر برکناری اتمر تاکید می‌شود. همین شورای امنیت در گذشته زمان زلمی رسول و اسپنتا اندازه آمر حوزه هم مهم نبود حالا ببینید که این آدم چه‌ها که نمی کند.
نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله در برنامۀ صبح آرمان:
"... بناً شورای محترم امنیت فیصله کرد که خیمه ها باید برچیده شوند. بر اساس شکایت های واصله و فیصلۀ شورای محترم امنیت ملی، وزارت داخله در قسمت برداشتن خیمه ها اقدام نمود."
یادم است کدام بی وجدان و پست گفته بود که رییس شورای امنیت ملی مسوولیت اجرایی ندارد. حالا یک نفر بیاید بگوید که این فیصله کردن ها اجرایی است و یا مشورتی؟

>>>   حكومت فاشستي اشرف غني در أين قرن ٢١ شهروندان را زير تانك ميكند باور كنيد اينها ظالم تَر إز حفظ الله أمين هستند ،چون در ان وقت شبكه هاي اجتماعي وجود نداشد انها مردم را زنده گور ميكردند اگر فعلآ شبكه هاي اجتماعي وجود نداشته باشد اينها إز أمين بد تَر هستند.

>>>   Hossaini
اعلاميه رياست امنيت ملي: حمله شبانه عليه معترضين در كابل توسط شبكه حقاني در خاك پاكستان طراحي شده بود. فرماندهي اين حمله را يكي از جنرالان پاكستان به اسم جنيد به عهده داشت! والسلام
ههههههه. طنزي از هشت صبح

>>>   از همچو جنبش ها در مقابل دولت غدار كاري ساخته نيست، هم صداي جنبش خفه ميشود، و هم فعالين نام نهاد مانند سعيدي و ديگرانش

>>>   كدام جنبش بگويد دزدها چپاول گران شما امتحان خود را داده ايد مردم شريف را استعمال نكنيد ميدانيد كه تاريخ نويسان در باره أين دزدهاى چيزهاى زياد دارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است