سعودی، برای جهان خطرناک است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۶    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134845 منبع: پرینت

روزنامه 'تمپابی' چاپ فلوریدای آمریکا با مقایسه سیاست دولت آمریکا در قبال کوبا و عربستان، از سعودی به عنوان صادرکننده وهابیت و خطری برای جهان یاد کرد.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به عقبگرد ' دونالد ترامپ ' از سیاست آمریکا در قبال هاوانا به استناد آنچه ' ستمگری دولت کوبا' خوانده است، به مقایسه سعودی و کوبا پرداخت و نوشت:ریاض صادرکننده وهابیت مخرب ترین ایدئولوژی جهان امروز، و منشای تبلیغات ضد غربی است که شهروندان اروپا، کانادا، آمریکا و آسیا را در معرض خطر قرار داده است.

'مدارسی که عربستان هزینه های آنها را در سراسر جهان اسلام تامین می کند، نسخه ای از وهابیت را تعلیم می دهند. در حالی که سعودی نفت را صادر می کند که در بلندمدت می تواند ویرانگرتر از تعصب مذهبی باشد، کوبا سیگار، موسیقی، بازیگران بیس بال و دکتر صادر می کند.

'سعودی، زنان را از رانندگی و ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون همراهی خانواده منع کرده است اما در کوبا زنان با محدودیتی مواجه نیستند. در حملات 11 سپتامبر 2001 در خاک آمریکا، هیچ یک از ربایندگان هواپیما، کوبایی نبودند اما 17 نفر آنها عربستانی بودند. کوبا، عالی نیست اما، خطرش در قیاس با عربستان، برای ما بسیار ناچیز است.'

این روزنامه آمریکا افزود:با این حال، ترامپ از خطرات کوبا برای شیوه زندگی ما و درهم پیچیدن اصلاحات نهادینه شده در دوران 'باراک اوباما' می گوید و همزمان با سعودی قرارداد نظامی 110 میلیارد دلاری امضا می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است