نامه ای سرگشاده به رییس اجرایی کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۶/۳/۳۰ کد خبر: 134819 منبع: پرینت

بعد از بحران انتخاباتی 93 و روی کار آمدن حکومت زیر نام «وحدت ملی»، گروه مشخصی در ارگ ریاست جمهوری جمع آمدند و کرسی‌ های مهم دولتی به‌ خصوص مشاوریت شورای امنیت را خلاف مفاد توافقنامه تشکیل حکومت وحدت ملی تصاحب و اختیارات تمامی بخش‌ های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را به‌ دفاتر خویش مصادره کرده و به تعقیب آن به‌ گماشتن افراد مورد نظرشان در تمامی بخش‌ ها مبادرت ورزیدند.

تقریبا می‌ شود گفت که قدرت را در ارگ متمرکز نمودند، به‌ توافقنامه سیاسی پشت کردند، به‌ تعهدات‌ شان عمل نکردند، امنیت به‌ طور روزافزون به‌ وخامت گرایید.

در این مدت پدیده‌ ای به اسم «داعش» مثل سمارق سبز شد، ولسوالی‌ ها و ولایت ها به‌ دست طالبان افتاد، سلاح و مهمات اردو و پولیس ملی در اختیار طالبان و دشمنان مردم قرار گرفت، سطح تلفات در نیروهای امنیتی و دفاعی بالا رفت، آزادی بیان و فعالیت‌ های سیاسی احزاب و جریان‌ های آزاد تحت فشار قرار گرفت، بالای معترضین حمله های انتحاری انجام شد، قتل‌ های زنجیره‌ ای افزایش یافت، روابط نزدیک با کشورهای عربی مثل قطر و سعودی ایجاد گردید و...

از میان انبوهی از مشکلات و چالش‌ ها یکی از نگرانی‌ های اساسی و بنیادین برای مردم افغانستان به‌ خصوص برای کسانی که پا به‌ عرصه‌ فعالیت‌ های مدنی و سیاسی می‌ گذارند، سیاسی‌ شدن و طرف واقع‌ شدن اداره های امنیتی که وظیفه‌ تامین امنیت تک‌ تک شهروندان را با بی‌ طرفی کامل قانونا به‌ عهده دارند، می‌ باشد.

این وضعیت، مردم افغانستان را به‌ یاد روزهای سیاه و تاریک پولیگونی و خادیستی رژیم‌ های سفاک و خون‌ آشام گذشته می‌ اندازد که اداره های امنیتی به‌ ویژه استخبارات وقت، وسیله‌ شده بود برای اهداف حزبی و شخصی افراد که هزاران نفر را به‌ کام مرگ فرستاد و تا اکنون هم لادرک می‌ باشد. بی‌ تردید، این برخورد سیاسی اداره های امنیتی، از افغانستان یک چهره مکدر و مخوف نزد جهانیان به‌ نمایش گذاشته بود.

جناب داکتر صاحب عبدالله! در حکومتی که جناب شما سمت ریاست اجرایی آن را به‌ عهده دارید، هرگاه جریان‌ های مدنی و سیاسی، اعتراضی را علیه ناکارآیی، دروغگویی، غدر و خیانت حکومت به‌ راه انداخته‌ اند و یا خواسته‌ اند، این اعتراض‌ شان را به‌ شکل اعتصاب ها، راهپیمایی، تظاهرات و غیره اشکال قانونی ابراز نمایند. فورا اداره های امنیتی دست به‌ کار شده و از حمله های تروریستی بالای معترضین آگاهی می‌ دهند و حتی در بعضی از موارد هویت و مشخصات حمله‌ کنندگان را نیز مشخص می‌ نمایند. چنانچه در حمله بالای جنبش روشنایی، مراسم خاکسپاری شهید سالم ایزدیار و سایر حرکت‌ ها همچو رخدادی اتفاق افتاد.

حالا سوالی که نزد مردم به‌ وجود آمده، این است که اداره های کشفی با این طول و عرض و امکانات وافر مصروف چه‌ کاری هستند؟ چرا در جلوگیری حمله های بالای مردم به‌ خصوص معترضین و منتقدین حکومت ناتوان هستند؟

با آنکه از هویت و محل بودوباش حمله‌ کنندگان انتحاری و تروریستان آگاهی قبلی وجود داشته است، چرا در خصوص دستگیری آنان اقدامی صورت نمی‌ گیرد؟ چرا تروریستان فقط بالای معترضان از گروه‌ های خاصی حمله‌ ور می‌ شوند؟ چرا همین اتفاق در روزی که حکمتیار به‌ کابل آمد و تمامی جاده ها مسدود شده بود، اتفاق نیافتاد و هیچگونه اطلاعی از حمله‌ های انتحاری مواصلت نورزید؟

هر چند حرکت جدیدی زیر نام رستاخیز تغییر در خواسته‌ های شان، استعفای شما و رییس جمهور را به‌ نسبت ناکامی در تامین امنیت جان و مال شهروندان نیز شامل ساخته‌ اند اما با آن‌ هم از شما می‌ خواهیم تا یک هیات با صلاحیت تکنیکی و مسلکی را از درون اداره های امنیتی به‌ خصوص ریاست عمومی امنیت ملی با حفظ محرمیت کاری و اسرار دولتی، توظیف نمایید.

هیات متذکره آن دسته از اطلاعاتی را که مشخصا در مورد حمله بالای تظاهرات‌ کنندگان، سیاسیون، رسانه‌ها، نویسندگان، افراد آزاد و مستقل، رهبران سیاسی و غیره مواصلت ورزیده است را یکبار مورد بازبینی و واکاوی مسلکی قرار دهد، صحت و سقم آن را تثبیت و منابع اطلاع‌ دهنده را بررسی نموده و گزارش کاری‌ شان به شما ارایه نمایند.

باید مشخص شود که آیا این اطلاعات از طرف افراد نفوذی دشمن تزریق می‌ گردد یا ستون پنجم در درون نظام؟ آیا این اطلاعات طبقه‌ بندی‌شده و تحلیل و تجزیه‌ شده است یا هوایی و خیالی و ساخته و پرداخته اشخاص مشکوک؟ آیا حلقه های خاصی در درون نظام در پی حذف فعالان مدنی، سیاسیون و روشنفکران هستند که اداره های کشفی را وسیله‌ ای برای رسیدن به اهداف‌ شان انتخاب کرده‌ اند؟

آیا ارگان‌ های امنیتی و کشفی وظایف‌ شان را مطابق قانون اصولا اجرا می‌ کنند یا خیر؟ آیا این اداره ها با مردم افغانستان برخورد سیاسی و جناحی می‌ کنند و یا حرفه‌ ای و مطابق قانون؟ در صورتی که تشخیص گردد که اینگونه اطلاعات کشفی جعلی و ساختگی بوده و به‌ هدف سرکوب و ایجاد فضای ترس و ارعاب فعالان مدنی، سیاسیون و روشنفکران در تاریک‌ خانه‌ ها و مهمانخانه‌ ها ترتیب و به‌ خورد مردم داده می‌ شود، از شما می‌ خواهیم که در این خصوص از جدیت کار گرفته و مرتکبین آن را افشا و به‌ پنجه قانون بسپارید تا در آینده کسی جرات نکند اداره های امنيتی را وسیله‌ سیاسی برای تامین مقاصد سیاسی خویش قرار دهند و کشور عزیزمان را بیش از این به‌ طرف پرتگاه نابودی پیش نبرند.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داکتر عبدالله
نامه سرگشاده
نظرات بینندگان:

>>>   عجب مردم ساده ای هستید عبدالله بیچاره نزد امریکایی انقدر سند دارد که خودرا تکان داده نمیتواند .اگربرای یک لحظه از دساتیر انها سرکشی اورا بکشتن پنجشیری ها میدهند وحادثه ترور احمد شاه مسعود افشا میشود .
ر-ن

>>>   دوست عزیز !تقاضا ونامه نویسی برای عروسک قصر سپیدار تخم پاشیدن در شوره زار است تا هنوز ایشان از خود فارغ نشده اند کلیکسیون دریشی ها وسامان ارایش واندازه ای مورد ضرورت نیکتای ها تکمیل نگردیده ایشان را به مسولیت های ایمانی ووجدانی لله الحمد که ندارند دعوت مینمای بیخبر ازین که او یک ثانیه گذرانیدن در قصر را که از ارزوهای دیرین ونهای شان بود به ملیارد ها انسان وافغان برابر نمیکنند اگر همه عالم بجنبد ودنیا شام وتاریک شود اما قصر سفید از قصر سپید باید نرنجد وازرده خاطر نگردد شاعری میگوید
چشم سبز ورنگ سرخ وموی زرد
اینچنین مردم به کس نیکی نکرد بعد ازین در انتخاب تان به اشخاص وافراداین نشانی ها را در نظر داشته وفراصت شاعر بزرگوار حقا که راست ودرست فرموده در نظر داشته باشید
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم

>>>   Ariaie
چندين عسكر غنى و عبدالله در قندهار و بگرام ديشب كشته شدند

>>>   اعجاز‌الحق را شریک‌های عبدالله شهید کردند؛
پنجشیری‌های سفید‌چهری‌ـ اعجاز‌الحق شهید راه عدالت است، عکس اعجاز شهید با عبدالله چوله نمایانگر حمایتش از عبدالله است، اما اعجاز پاداش حمایتش را از میل تفنگ شریک سیاسی عبدالله دریافت کرد که در چندکیلومتری خانه عبدالله در نصف‌شب با یاران عدالت‌خواه اش شبیون خوردند و مظلومانه به شهادتش رساندند، حرف من این است که اگر این‌بار عبدالله مخنس کماکان در برابر شهادت اعجاز سکوت می‌کند و چیزی نمی‌گوید، سفیدچهری‌های عزیز من از شما خواهش می‌کنم اقلن شما نگذارید که همینطوری اعجاز نامش محو شود و عبدالله و شریک‌های خون‌خوار و سفاکش خوش‌بگذرانند، اقلن با یک خیزش مردمی خانه عبدالله را به آتش بکشید و تا کمی عبدالله تکان بخورد و مرگ اعجاز را کمی احساس کند.

>>>   غنی اتمر و استاکزی جوانان جنبش روشنایی را قتل عام کردند. در چهارزنبق 150 نفر بیگناه را کشتند و 600 نفر زخمی کردند. تظاهرات مردمی را بخون کشیدند و 7 نفر کشتند و 17 تن را زخمی کردند مراسم خاکسپاری را بمگذاری کردند و بیش از صد تن را کشته و زخمی کردند. خیمه معترضین را خراب کردند و 2 تن را کشتند و بیش از 20 نفر زخمی کردند این مثلث خطرناک و مستبد ظالم و فاشیست و فتنه گر و مخرب قصد نابودی افغانستان و قتل عام جوانان و روشنفکران و مردم مظلوم را دارد یا مرگ و یا نجات از دست ظلم و بیرحمی و فاشیسم این دولت فاسد و ظالم

>>>   با سلام و درود !
حمله نیرو های امنیتی شب گذشته بالای خیمه تحصن کننده گان د اشتباه بزرگیست که عواقب آن خیلی برای حاکمیت قیمت تمام خواهد شد
نیروهای امنیتی حوالی ساعت یک شب گذشته بالای چادرهای تحصن‌کننده‌گان که در چهارراهی شیرپور از سوی اعتراض‌کننده‌گان حدود ۱۵ روز قبل برپا شده بودند، یورش بردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که زدوخورد بین نیروهای های امنیتی و اعتراض از حوالی ساعت یک شب شروع و تا به ساعت ۴ صبح ادامه داشت. گفته می‌شود که در اثر شلیک‌های نیروهای امنیتی، یک تن از اعتراض کننده‌گان بنام اعجاز الحق که از دوستان نزدیک داکتر عبدالله رئیس اجرائیه است جان باخته و ۵ تن دیگر زخم برداشته‌اند.در حال حاضر نیروهای امنیتی چادرهای معترضین را برداشته و ساحه زیر کنترول نیروهای پولیس می‌باشند.
بازهــــــلال میرسد دیده شود چه میشود؟ ماه به سال میرسد دیده شود چـــه میشود؟
زود جواب بایدت زین همه جرم وخودسری چند سئوال میرسد دیده شود چــــــه میشود؟
خنـــــــــجرفتنه فلک ریخته خون صلح جو قحط رجال میرسد دیده شود چـــــه میشود؟
بلخی غـــــــم کشیده را فرصت یاردیده را ذوق وصال میرسد دیده شود چـــــه میشود؟
شعر : شهید سید اسمعیل "بلخی"

>>>   Motaref
اگر همسويي و همراهى عبدالله نبود، غني به تنهايي قادر به انجام جنايت شب گذشته نبود.

>>>   Rahmatullah Ahmadiar
اگر همسويي عبدالله نبود اين همه جنايت در طول دوسال در حق ملت نميشد
جنايت عبدالله بزرگتر از غني است

>>>   او بیچاره صلاحی خودش راهم ندارد

>>>   اصلا ع بسیار انسان بی غیرت بو د زیرا
همین پنجشیری ها در زما ن انتخا با ت از ع از سرو جا ن خو د تیر بو دن تا ع به قد رت برسد مگر حا لا همین مردم شا ن توسط دارو دسته غ به قتل می رسد مگر ع به خا طر بقای چوکی خو د هچ جیزی نمی گوید باید مردم دیگر با لای همین رهبران نه روند

>>>   حالا فهميديد كه وقتي رهبران بيسواد وبي هدف در راس يك مردم باشد چه اتفاق مي افتد؟
همه اين بدبختي ها از دست رهبران خود فروخته ومعامله گر خودما است كه سالها در قدرت بودند بجز چوكي وپول چاپلوسي كار ديگري نداشتند اگر انها درين ١٥ سال وقبل ازان مانند يون امرخيل كرزي وغني برنامه داشتند امروز مردم شان به اين روز نمي افتادند . حيف كه انها تا توانستند براي چوكي وپول حرام همه چيز را فدا كردند.
اگر امروز غني يك رهبر خود كامه است كار انسان هاي كوچكي از ميان ما است كه روزي بالا نشسته بودند .

>>>   نجیب بارور
به شرف تمام معامله‌گرها، بی‌غیرت‌ها، حق‌السکوت گیرها و بی‌مایه‌های روزگار لعنت

>>>   Raheel
برترین دست آورد رستاخیز تغییر، رسوایی چهره های سیاسی کهنه، معامله گر، شیاد، خودفروخته، فاسد و بیدانش است.
اگر جنبش در در مرگ سربداران عزیز خود باید به ماتم بنشیند، اما برای دستاورد بزرگی که میان خود و نسل یاوه، نسل میراثخوار، نسل جهادفروش و مقاومت فروش خط سرخ و حایل کشیدند، باید جنش بگیرند.
دیگر هیچ دلالی و هیچ چهرۀ زبونی جرئت برابر شدن با شما را ندارد.
در شانزده سال گذشته، دهن پرآب مردم ما همین فاسدین شکم گنده و همین گاوهای مقدس جهاد و مقاومت بودند. این قدسیت از آنها گرفته شد. بگذارید در کثافت بی ننگی و خودفروختگی خویش که همه روزه تولید می کنند، مانند کرم و کنه بلولند و بگندند!
جنبش از حالت آماتور برون شده است. خونهایی که در هژده روز اعتراض و تحصن به دست دژخیمان رژیم بر زمین ریخت، مال آگاه ترین نسل درین سرزمین بوده است.
باش تا صبح دلتت بدمد
کین هنوز از علایم سحر است
شهدای رستاخیر در مقدسترین لحظات شباروزی و در شبها و روزهای قدر به دیدار خدا رفتند. این خونها بنیاد ظلم و غدر و نامردی و شیادی را خواهد سوخت! این خونها هرگز هدر نمی رود- این وعدۀ الهی است.

>>>   ملتی هستیم که مهره های استخبارات پاکستان بر ما حکومت می کنند و میلیون ها شهروند در برابر یک مشت مزدور سکوت کرده ایم. اگر رهبرانی می داشتیم که لااقل مزدور مزدور نمی بودند شاید می توانستیم با امتیازگیری سیاسی از این وضعیت می رهیدیم.

>>>   معترف صاحب ! حیـــف این وقتی که به نوشـــتـن ضایع ساختی !
او چکاره است ؟
نمی بینی دروطن همه مردم به مصیبت گرفتار هستند اما او هر روز کومه هایش بیشتر می پندد!
ر

>>>   Zahir Ariaie
رهبران بزدل و پوشالى و ببر هاى كاغذى چنان مورد تنفر ملت قرار گرفته اند كه اگر امروز غنى اين سمبول هاى جبن و ارمان فروشى را از كار بركنار كند چنان كه احمد ضيا را بر كنار كرد، مطمعن هستم كه آب از اب تكان نخواهد خورد. اميد اين كأخ نشينان و ببر ها كه اكنون به سمبول عذاب وجدان براى مردم مبارز و با شهامت ما تبديل شده اند به زودى توسط ارباب قبيله با همه ساز و برگ شان به خانه هايشان فرستاده شوند تا اگر اين ملت در عذاب اند حد اقل درد انها با ديدن چنين لمپن هاى بى خاصيت در رهبرى شان بيشتر نشود.ارزو دارم كه به زودى شاهد چنين روزى باشيم.

ما براى مسعود، ربانى ، سيد خيلى و داوود ... و ديگر فرزندان راستين اين وطن أشك ريختيم ولى براى اين لمپن هاى مزدور و معامله گر و تهى از قلب و مغز حتى خم به ابرو نخواهيم اورد.ما ازاده بوديم و خواهيم ماند اما نمى خواهيم خون ما بيشتر از اين مصرف دسترخوان شما اجيران حلقه به گوش باشد!

>>>   Mohaiuddin Mahdi
خطاب به سربازان و افسرانِ مسلمانِ نیروهایِ امنیتی:
تا دیروز، در رسانه ها، در فضایِ مجازی، در هر انجمنی، و از هر دهنی سخن از شجاعت، جانبازی و ایستادگی شما در برابر طالبان و دیگر دشمنان مردم و بد خواهان وطن شنیده می شد؛
تا دیروز از رویِ اعتمادی که به شما داشتیم، بی خیال در خانه های خویش می خوابیدیم؛ در بیرون از منزل، در محل کار، در کودکستان و در صنوف مکاتب و دانشگاه، به امید پاسبانی شما (از جان و مال و ناموس مان) می نشستیم؛
تا دیروز، وقتی نامردمی، یا بی عدالتی ای می دیدیم، از رویِ اطمینانی که به شما داشتیم، به جاده ها و خیابان ها می برامدیم و داد خواهی می کردیم؛ چه شد که یکباره چهره عوض کردید، و به فرمان مشتی بد سگالِ ددمنش، از مردم تان، از برادران و فرزندان تان رو گردانیدید، و بجای نشانه رَوِی به سر و صورت دشمن، به جمعی بی سلاحِ دادخواه شلیک کردید؟!
می دانید: بسیاری از اینانی که بر شما فرمان می رانند، ریشه ای در این بیشه ندارند، اکثرا آمده اند تا، از بساطی که برای فساد گسترده شده، و از بازاری که برای چپاول چیده شده، سهمی بردارند، و به محضِ دگرگونیِ اوضاع، مثل گذشته به بیرون فرارکنند. به گذشته و کارنامه هایِ اینان نگاه کنید، اکثر شان قاتلانِ پدرانْ و برادرانِ شما هستند، که اینک از اثر سوءِ مدیریتِ امثالِ ما، بر گشته اند، و یکبار دیگر بر اریکه‌یِ قدرت تکیه زده اند. مگر نمی بینید از همان راهکارهایِ دژخیمانه، و از همان شیوه های ظالمانه‌ی‌ دیروزی استفاده می کنند؛ گویی حفیظ الله امین با دار و دسته‌یِ خون آشامش زنده شده است.
سربازان دلیر، افسران مسلمان:
به این ندایِ آسمانی رسول اکرم «ص» توجه کنید: لا طاعة لمخلوق، فی معصیة الخالق؛ ترجمه: فرمان بنده را که همانا نافرمانی از خدا باشد، اطاعت نکنید.
به مردم تان بر گردیدید، محبوبیتی را که نزد مردم داشتید، باز یابید؛ فقط دشمن را هدف گلوله هایتان قرار دهید. با حرمت

>>>   دیشب در عوج بی کسی فروخته و به رگبار بسته شدیم!
#ای_مردم_هوشیار_باشید_که_روزهای_دشوارتان___ثابت_ساخته_که_بزرگانتان_غرق_درمعامله_وناتوانی_هستند.
هوشیار‌ که بزرگی وجود ندارد.و اینها و همثال اینها با نام #جهادی شما را فریب میدادند. تا با #رای_پاک تان به (معامله) و قدرت برسند.
بی‌غیرتی شاخ دارد یا دُم؟
در زیر ریش شما جوانان مبارز ما را با رگبار گلوله می‌بندند و شما هنوز بی‌خبر و بی‌تفاوت دست زیر الاشه نشسته هستید.
#منیب_الله_فرهمند

>>>   غنی فاشیست جنگ و انتحار است
امیر فتنه و سرکوب و دار است
نظام مردمی باید بسازیم
غنی و دولت او مردار است

>>>   برو برادروقت ته ضایع نکو توخودت میفهمی که ده چی گند گرفتار هستی

>>>   داکتر عبدالله ثابت ساخت که میفهمد چی در جریان ومیخواهد که به صفت فرزند اصیل این وطن سهم خودرا درمقابل دشمنان وطن ادا نماید خداوند این وطن رابدون فرزندان اصیل خود مثل داکترصاحب عندالله نسازد

>>>   گوش های عبدالله از شوق قدرت کر شده است ، اینقدر به قدرت چسپیده است که توطیه ترور خودش نیز نتوانست از قدرت جدایش کند ، حالا به همه مردم واضح گردیده که حلقه فاشیستی غنی اتمر در فکر محو فزیکی دیگر اقوام از قدرت میباشند و به هرشکل ممکن این کار می خواهند انجام دهند ، ولی بی خاصیتی همچون عبدالله خود را به کوچه حسن چپ زده و بخاطر چوکی و قدرت شاهد کشتار مردم بیگناه و جوانان تاجیک میباشد ، لعنت به این دیوانگان قدرت از ماست که برماست .
کوه کن

>>>   باید تذکر داده شود که ممه روزه چرخ بالهای امریکا به مخالفین در مناطق مختلف مهمات توزیع میکند و در قسمت انتقال مخالفین از جنوب به شمال همه روز در مناطق مخلتف زیر ساحه مخالفین نشست مینماید و دولت هم در مورد مهر سکوت به لب زده است

>>>   دوست عزیزم فریب هیچ سیاسیون را نخورید با افکارجوانان مان به پیش حرکت کنید بعد ختم روزه مبارک به تعدادشما دیگرجوانان نیز افزوده میشود لیکن زحمت رنج درپیش است اما بلاخره انشاالله پیروزی نیز مربوط نسل جوان ما خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است