گرگِ ارگ در لباس میش
گفته های استانکزی بگونه ای در سنا بود که تنها یک شهروند بی گناه اما مورد آماج انتقاد معترضان قرار گرفته، شخصی که می داند چه در مقام بماند و یا نه، به همان میزان قدرتمند است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۶/۳/۲۹ کد خبر: 134776 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آنچه در خونبارترین حمله کابل رخ داد و بیش از صد تن کشته و 500 زخمی برجای گذاشت در امنیتی ترین منطقه کابل رخ داد که برای رسیدن به آن باید ایست های بیشمار امنیتی را پیمود، معترضانی که پس از این رویداد رهسپار ارگ شدند خشمگین از عمق بی کفایتی های حکومت، مخصوصا مقام های ارشد امنیتی بودند.

استخبارات یک کشور آنهم در افغانستان پر آشوب و درگیر جنگ، پررنگ ترین نقش را در برقراری امنیت ایفا می کند، سفارت آلمان دو روز قبل از وقوع حمله با استفاده از اطلاعات، کارمندان خود را به منطقه امن جابه جا کرده و در زمان انفجار تانکر در وزیراکبر خان هیچ یک از کارمندان سفارت های خارجی آسیب ندیدند، نتیجه ای ساده: حکومت با وجود در درست داشتن اطلاعات در رابطه با حمله هیچ عملکردی برای حفاظت از جان غیرنظامیان نداشته است.

در همین رابطه استانکزی به عنوان رییس امنیت ملی به گونه ای در مجلس سنا صحبت کرده است که هیچ نقشی در حکومت نداشته و خود نیز قربانی آماج انتقادهای معترضان است!

وی وجود ستون پنجم را رد کرده و گفته این ستون سیاسی می باشد و همچنین نشست چرخ بال ها را در مناطق مختلف را شایعه دانسته است.

حال استخباراتی که استانکزی آن را در برخی موارد ضعیف می داند زیر نظر وی فعالیت می کند و نتیجه این نهاد را می توان در میدان جنگ دید: پوسه های امنیتی واگذار، مناطق از کنترل دولت خارج و پایتخت به تکرار مورد حمله و انتحاری قرار می گیرد، در حالی که رییس امنیت ملی با خونسردی تمام در قبال تمامی اعتراض ها پس از گذشت 19 روز از وقوع مرگبار کابل می گوید که برخی اطلاعات در این خصوص به حکومت رسیده بود تا از برگزاری کنفرانس صلح جلوگیری کند.

استانکزی و اتمر با نفوذی که در ارگ دارند و به عبارتی پایه های حکومت اشرف غنی هستند به خوبی می دانند که چه در مقام شان بمانند چه برکنار شوند، هیچ خللی در قدرت آنان ایجاد نمی شود زیرا رییس جمهور طی دیدار با رهبران معترضان در ارگ گفت که صلاحیت برکناری مشاور ارشد امنیتی را ندارد، گفته ای که نشان می دهد چرا با وجود فشار بخش اعظمی از مردم، سیاسیون و مقام های حکومتی برای برکناری اتمر به جایی نمی رسد.
اگر ستون پنجم در حکومت وجود ندارد و به تعبیر استانکزی، ستون سیاسی است که از بازی با کلمات و فرافکنی ها نشات می گیرد که به طور قطع پای مقام های بلندپایه حکومتی در این جریان دخیل است، وی به عنوان بالاترین مقام امنیتی که استخبارات را در اختیار دارد عنوان می کرد که چه کسانی این جریان سیاسی را تشکیل و چگونه فضایی برای فعالیت آن برای دامن زدن به ناامنی ها در حکومت ایجاد شده است؟

همچنین وی با این گفته که انتحاری ها در مراسم خاکسپاری سالم ایزدیار با هدف ایجاد فضای بی اعتمادی بوده و بی نظمی ها و ازدحام مردم را فرصتی برای این گونه حمله ها دانسته باید گفت، بنا به تفکر بلندپایه ترین مقام حکومت این مردم هستند که مقصر به وجود آمدن فرصت برای حمله های تروریستی شده و افرادی چون وی کاری جز مشاهده به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان ندارند.

داعش یا طالب و هر گروه دیگر که اقدام به حمله و انتحاری می کنند در کلمه تروریست می گنجد و برای مردم نتیجه ای جز مرگ و درد ندارد اما برای حکومت معانی متفاوتی دارد بر این اساس که در این حکومت معامله گر هر کدام به سوی یک جریان متمایل هستند.

آن داعشی و یا طالبی که در هماهنگی درون حکومتی به راحتی از پست های امنیتی گذر می کند تا در امنیتی ترین منطقه و در شلوغ ترین ساعت روز دست به قتل عام بزند بر مبنای آنچه به وجود آمده عمل کرده که همان کشتار و خون است اما استانکزی و اتمر در کنار اشرف غنی به دنبال چه هستند؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استانکزی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   عجب مردم متعصب استید یک روز از شورای نصوار لندغران یاد نمیکنید بجز در مورد یک قوم خاص.اگر کدام اوباش ولچک پنچشیری در قدرت باشد هیچ گپ نیست.شما ببینید که پنچشیری ها بنام تاجیک تمام سهمیه تاجیکان را در دولت حیف ومیل نمودن ولی سایت شما هیچ یاد آور نشد.فکر میکنم هیچ کابلی اصیل پنچشیری ها را تاجک قبول ندارد بلکه متحیر یک گروه لچک ولندغر میداند ما کابلیان از شما پنچشیری های اوباش نفرت داریم
کابلیان اصیل

>>>   ستون سیاسی هربارجرئت میکند مردم را چلنچ میدهد، بلی درخیانت ودرخودفروشی هیچ کدام شما ارگ نشینان جوره ندارید، نبوغ شما برای ما واضح است، ازپول کشورهای جهان بخاطر ثبات دولت میدهد تمام آنرا به خاطر قبیله گرائی مصرف می کنید من وقتی شمارامیبینم ازانسان بودنم خجالت میشکم نمدانم شما چگونه وجدان دارید صدافسوس.

>>>   عالیجناب غنی احمدزی به استانکزی اعتماد دارد هیچکس از مردم به استانکزی و اتمر اعتماد ندارند بحث روی این دو محکوم تمام است اوخدایا کمک کن

>>>   استخبارات وکگمپنی خصوصی یا شرکت سهامی مانند زمین و آسمان از یکدیگر تفاوت دارند ، تهداب این اداره ناکام غلط گذاشته شده درینجا وظیفه شان اختطاف صرافان تجار ملی دسیسه بازی تعیین شده دیگر مسئولیتی ندارند !
ر

>>>   امنیت ناملی ما به دروغ گفتن و گذارش های دروغ خود ومردم را فریب میدهند ، در هرنقطه جهان اگر حادثه ئی شد امنیت ناملی ما میگوید ماسه ماه قبل خبرداشتیم وسند داریم!!!

>>>   صـد آفـــــرین بر ادارات ریاست امنیت ملی وریاست مبارزه با تروریزم وزارت داخله !
اگر پرسونل همیشه بیدار اینها نمیبود حتما داغشیان وحشی جوی خون براه می انداختندوحتما کم از کم چندین شهید وچندین زخمی بجای می گذاشتند اما خوشبختانه این دو اداره مطابق وظایف خود از پیش پلان ترورست هارا کشف کردند وپیش ازینکه خون هموطن ماریختانده شود آنرا خنثی کردند ونگذاشتند که یک ناخن هموطن ما خون شود!!!
نـــوش جان شان اگر ملیون هادالر بنام خریداری راپور ، فعالیت اوپراتفی ،استخدام جاسوس ، خریداری افراد درصفوف دشمن ،استخدام همکار مصرف میکنند ، حالا واقعا نتیجه این مصارف رادیــدیـــم !!!
اگر ریاست امنیت ملی ما بیشتر از سه صد اداره معاش خور تحت امر خود دارد وبیشتر از پرسونل خود بنام همکار استخدام کرده و معاش میدهد حق بجانب است چون همینطور از حوادث خونین پیش از وقوع جلوگیری میکند ، پاکستانی ها وهندی ها بیایند واز استخبارات ما بیاموزند !!!
رئیس صاحب جمهور باید برای همه پرسونل ریاست تروریــــزم وزارت داخله و امنیت ملی ما دو دو مدال بدهد وهــمــه را به رتبه جنــــــرالی مفـــتــه خــر سازد !!!

>>>   اشرف غني دروغ مي گويد و به عوام فريبي ادامه مي دهد. از زماني كه مردمِ كشور وارد اعتراض شده اند و حكومت فاسد را به پاسخگويي وادار ساخته، اشرف غني دست و پاچه شده و هر شب و روز سفره پهن مي كند و گروه گروه را به پلوخوري به ارگ دعوت مي كند تا اگر تعدادي را به طرفداري خود قانع سازد. تيم ارگ با دار و دسته امنيتي اش زير فشار أفكار عامه و جامعه جهاني قرار گرفته و براي توجيه بي كاره گي و بي كفايتي هاي خويش، روزانه صدها دروغ و توجيه مي بافند. واقعيت امر اين است كه صبر مردم لبريز شده و ديگر- تحملِ بي مايه گي حكومتِ مفسد، قتل و كشتار بي گناه هان نمانده. ٣٠ تن از معترضان در هفتم رمضان در راهپيمايي مدني توسط دسته ي نظامي ارگ شهيد و زخمي شدند و به خاك و خون غلتيدند، اما تا امروز هيچ قاتل و بي وجداني به دادگاه كشانده نشده. ترس اشرف غني اين است كه مبادا جنبش هاي اجتماعي زمينه ي حاكم ساختنِ مردم را بر سرنوشت كشور مساعد نسازد و عرصه را بر گروه بي ريشه و نا مشروع تنگ سازد. طرح (اجماع مردم كابل) به منظور تاييد طرح امنيتي ارگ كه توسط غني پيشكش شده، يك ترفندي براي جلوگيري از اعتراض و راه پيمايي هاي مدني مردم است. اشرف غني در پي تأمين امنيت و مصوونيتِ گروه انحصارگر خود است. براي او مردم به پشيزي اهميت ندارد و تنها نگراني او تداوم قدرتِ باند خودش است. در ديد و واديدهاي كه غني احمدزي با گروه هاي مختلف در سفره ي پلو ارگ داشت، دروغ هاي شاخدارِ زيادي گفته كه همه مي دانند كه او ديگر يك مهره ي شكست خورده و يك مامور نامشروعي است كه از لأي تقلبات گسترده و توافق سياسي بيرون شده و مردم خوب مي دانند كه هر طرح او به خير ملت نيست جز تلاش براي استمرار و گسترش هژموني و سلطه گروه خودش. ياد تان باشد سناريوي (اجماع ملي كابل ) طرحيست براي سركوب صداي مردم كه اين طرح شبه گارنيزيون اما خطرناك تر از «خاد». اما يكي به ارگ نشينان بگويد از خواب بيدار شوند و كابل ٢٠١٧ كابل دهه ٥٠ و ٦٠ نيست.
هارون معترف

>>>   Salam
جامعه مدنى به عنوان يك قشر تاثير گذار در ماورايى قدرت حكومتى عمل مى كند و به عنوان نماينده يى ارزشهاى مدرن مطرح است . در افغانستان مزدبگير ها ، وابسته گان حكومتى و نا مدنى ترين ها در اين ساختار ها گرد آمده و مانند ملا هاى حكومتى دست خود را به فرمان حكومت و خارجى ها بلند و پايين مى كنند .
اين ها همان ملا ها اند منتها ملا هاى نكتايى دار و لب گلابى ها.
چه گند بازارى در اين كشور روان است .

>>>   او مردم خواب برده شما تا چی وخت نادیده قضاوت میکنید از برای خدا کمی بیدار شوید عامل همه بدبختی ها انفجارو انتحار همان امریکای شیطان است که شما خودت تان به آمدنش لبیک گفتید خود کرده را نی درد است نی درمان.فهیم از کارته نو کابل

>>>   Khurasani
هنوز هم ما بيغرت ها صدا ميزنيم او عبدالله كجا هستي به داد ما برس. او برادر عبدالله در رسانه ها دروغ ميگويد كه تظاهرات حق مردم هست. تنها در پرده تلويزيون اين حرف ها را ميزند در پشت پرده از غني، كرزي، اتمر و طالب بدتر هست!!!!

>>>   آنهاي كه در ارگ و سپيدار به زور كشورهاي بيروني لميده اند بدانند كه رژيم هاي سركوب گر و مستبد در برابر صداي مدني مردم دوام نمي آورد. وقتي دوره اختناق و شكنجه هاشم جلاد و نادر غدار و خاديست هاي خلقي و پرچمي در برابر ملت تاب نياورد، شما كي استيد كه دوام بياوريد؟! يا به خواسته هاي اصلاح طلبانه ي مردم تن دهيد يا كنار رويد. سياست پوليسي و نظامي گري و سركوب در برابر مردم محكوم به شكست است.
هارون معترف

>>>   بزرگوارم
مگر از گرگ دیگری نام نمیبرید به مانند بسم الله محمدی
بخاطریکه اول تاجیک هست دوم ازبرادران پنجشیر هست قهرمان هست
خداوند شمارا ذلیل تر خواهد نمود چرا که شما یکسره همه روابط وضوابط شما درمحورد نشنلیستی می چرخد واز خداوقانون خدا خیلی ها فاصله گرفته ایدواین دونفر را که همیش مرشدان پنجشیر شورای نظار ویک عده از هموطنان جمیعتی مورد هدف قرار میدهند صرف جنبه نشلیستی دارد چرا که پشتون هست
واگر موضع بغیر از میبود باید وزیر داخله را نیر مورد انتقاد قرار میداید چراکه اولین فرد مسول درمحور امنیت ایشان میباشد وشما با کتمان حقیقت یکسره این دونفرباید از قدرت کنار رود مگر مردم همه به مانند شما کور وکر وگنگ شده اند حقیقت را نمیدانند بس هست دیگر ان سلطه بازی های قومی سمتی به پایان رسیده .
میدانم هر حرکت شما دراینده که توام با خون ها خواهد هرقطره خون که میریزد مسول درجه یک ان شما درپیشخدا وخلق خدا میباشید سروقت هست بخود ایید از اینگونه قماش های نشنلیستی دور بیرود که اینده سخت تاریک را به دنبال دارد وهمه باید خودرا دربرابر خدا وخلق خدا مسول بی پنداریم که راه نجات همین هست وبس.
بدرود
محمد نادر از بایان(پروان)

>>>   جناب کابلی صاحب اصیل نظردهنداول من می شرمم که این چنین اظهارنظرکردید اگرشماغیرت داشته باشید چرا گاهی ازجنوب گاهی ازشمال وحتی گاهی ازپاکستان به کابل حمله ورشوند وقدرت سیاسی نظامی وهمه را بگیرند من به کابلی های بی خاصیت هیچ باورندارم ومردم قابل بحث هم نیست که بالای شان حساب شود لچک ولنده غرباش مگرازجغرافیای مربوطه ات دفاع کن که این امرخداوند است حتی جهان حیوانات را ببین که یک حیوان حق ندارد که درمحدوده حیوان دیگرداخل شود مگربه قیمت ازدست دادن جانش تمام میشود شما مردم کابل برابرحیوان هم درک ندارید.
فانی

>>>   امنیت به اصطلاح ملی خریدار راپورهای جعلی وساختگی آی اس آی !
ملیون ها دالر امریکائی را آی اس آی ازینها به فریبکاری بنام راپور و گذارش گرفته است حاصلش هم هیچ !

>>>   حكومت ميفهمه استخبارات چي چي هست ! خوردنيه يا پوشيدنيه!؟

>>>   پشتونهای جاعل هنوز هم هوشیار نمیشوند و خوب را از بد تفکیک کرده نمیتواند . این قوم خفاش فقد و فقد اوغانیت شعارشان است . کسی که شعار اوغانیت بر انسانیت شان حاکم باشد از آنها چی توقع باید داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است