کانادا از سیاستهای ترامپ در قبال کوبا تبعیت نمی‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۴    ۱۳۹۶/۳/۲۸ کد خبر: 134667 منبع: پرینت

نخست وزیر کانادا با اشاره به اینکه کشورش از سیاست های جدید دولت ترامپ در قبال کوبا تبعیت نمی کند، گفت که فعالیت های تجاری میان کانادا و کوبا به روال گذشته ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی هافینگتون پست کانادا، 'جاستین ترودو' نخست وزیر کانادا در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای احیای محدودیت های مسافرتی و اقتصادی در قبال کوبا، گفت که کانادا مدتهاست مواضع ملایم تر از دولت آمریکا در قبال هاوانا در پیش گرفته است. وی تصریح کرد که انتظار ندارد محدودیت های جدید اعمال شده از سوی آمریکا علیه کوبا به فعالیتهای تجاری و گردشگری کشورش با هاوانا آسیب وارد کند.

ترودو طی کنفرانس خبری مشترک با 'چارلز میشل' نخست وزیر بلژیک خاطر نشان کرد: ما روابط به شدت قابل احترام و سازنده ای با آمریکا داریم اما در مورد مسئله کوبا یکسری عدم توافق با واشنگتن وجود دارد. سرمایه گذاری های شرکت های کانادایی در کوبا، استفاده از فرصت ها در صنعت گردشگری و تجارت به نفع دو کشور مطمئنا ادامه خواهد یافت. اتفاق جدیدی در روابط کانادا- کوبا به جز تمایل ادامه دار دو طرف برای همکاری های دوجانبه رخ نمی دهد.
نخست وزیر کانادا در ادامه عنوان کرد که هیچ مذاکره ای با مقامات کوبایی در مورد اینکه کانادا چه نقشی را می تواند در کمک به بهبود روابط هاوانا- واشنگتن ایفا کند، انجام نشده است.

رییس جمهوری آمریکا روز جمعه ضمن انتقاد از سیاست تنش زدایی اوباما در قبال کوبا، با اعلام سیاست های جدید محدودیت هایی نسبت به سفر و تجارت آمریکایی ها در کوبا اعمال کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از سخنرانی خود در میامی فلوریدا، با امضای یک فرمان اجرایی، محدودیت هایی نسبت به سفر و تجارت آمریکایی ها در کوبا اعمال کرد.
کاخ سفید نیز اعلام کرد که برنامه هایی برای بازگرداندن و خنثی کردن بخش هایی از سیاست های اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در قبال کوبا دارد.
اوباما در اقدامی تاریخی برای پایان دادن به تنش هایی که بیش از پنج دهه سابقه داشت، پس از دیدار با 'رائول کاسترو' برخی از تحریم های آمریکا علیه کوبا را لغو کرد.

فرمان جدید ترامپ تعامل شرکت های آمریکایی را با «گروه شرکت های تجاری نیروهای مسلح' کوبا که در بسیاری از بخش های اقتصادی این کشور فعال است، ممنوع می کند.
فرمان ترامپ همچنین سفر گردشگران آمریکایی به کوبا را برای مدتی طولانی ممنوع کرده و در پی جلوگیری از استفاده از دالر در این کشور است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
کوبا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است